Kreditkort, hvilket skal man vælge?

Poster i 'ANDRE PROGRAMMER (BIL, KREDITKORT M.M.)' oprettet af KOCHO8SIX, 16/10/18.

  1. KOCHO8SIX

    KOCHO8SIX Nyt medlem

    Beskeder:
    6
    "Synes godt om" modtaget:
    15
    Point:
    3
    Hej,

    Mit første indlæg herinde, jeg har fulgt lidt med i de forskellige tråde og tænker det kan give mening at få oprettet et kreditkort som har bedre vilkår end det Lån & Spar Bank tilbyder. Jeg overvejer Norwegian eller Remember. Bør jeg overveje andre? Det skal siges at jeg gerne vil rejse mere end i fremtiden, derudover er vi en familie på 4, så vi handler en del ind og shopper også en del online.

    Håber I kan hjælpe med nogle gode råd :)
     
    Beaglen og Henry "Synes godt om" dette.
  2. MortenS

    MortenS VIP medlem

    Beskeder:
    550
    "Synes godt om" modtaget:
    1,171
    Point:
    93
    Er du ny i pointræset vil jeg helt klart anbefale dig Norwegian (hvis ellers I flyver med dem). Det er et simpelt kort der giver 1% af dit forbrug i point til brug på Norwegian fly. - der er begrænsninger på dette, fx falder optjeningen til 0,75% når du overstiger et årligt beløb og samtidig er nogle kategorier som fx kontanthævninger ikke pointgivende. Der står allerede meget om Norwegian kortet her på forum, så du kan med fordel bruge søgefunktionen.

    Re:member er jeg ikke særlig bekendt med, men er det ikke et almindeligt kreditkort med meget høje renter og meget få fordele? De rabatter de tilbyder vil jeg tro man kan finde tilsvarende på andre hjemmesider.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  3. Beaglen

    Beaglen VIP medlem

    Beskeder:
    542
    "Synes godt om" modtaget:
    1,874
    Point:
    93
    Du og familien kan overveje et SAS Mastercard. Der kan man også optjene gode points (følg gerne med i deres kampagner løbende) og det kan betale sig at have flere kort i familien samtidigt. Norwegian kortet er jeg også klart fan af.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  4. KOCHO8SIX

    KOCHO8SIX Nyt medlem

    Beskeder:
    6
    "Synes godt om" modtaget:
    15
    Point:
    3
    Kan det godt betale sig at have flere kort? Giver det ikke hovedpine at skulle tjekke op på hvilket kort man skal bruge hvergang man skal købe noget?
     
    Julleflyer, DanielBahn og Henry "Synes godt om dette"
  5. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,479
    "Synes godt om" modtaget:
    12,941
    Point:
    113
    Jada. Det er rådet til folk, som tager på ferie: Hav altid et par forskellige kort, for hvis det ene ikke virker, kan du altid bruge et andet.
     
    pmv og Beaglen "Synes godt om" dette.
  6. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    ALTID have flere kort bonus point eller ej. Nogen steder kan være kritiske med type af kort og man maxer hurtigt ud hvis man er familie på tur.
     
    Beaglen og Henry "Synes godt om" dette.
  7. DanielBahn

    DanielBahn VIP medlem

    Beskeder:
    613
    "Synes godt om" modtaget:
    1,679
    Point:
    93
    Hvis du vil have et kreditkort der er koblet op til et flyselskab, så find først og fremmest ud af, hvem det er mest realistisk i rejser med (både ifht pris og stop overs) derefter hvem der giver bedst bang for the points (altså hvad bonus-rejser koster) og sidst men ikke mindst hvad de årlige omkostninger er..

    Der har været en del skrevet herinde om Norwegian og SAS, men der findes også British Airways igennem Resurs-bank. Udover at de ikke kan finde ud af, at overfører point til ens Avios-konto endnu (.....) så er det for os, nok det der giver mest mening, mens det for andre er SAS eller Norwegian...

    Og ja, altid minimum 2 forskellige kreditkort med på ferien, og husk at nogle steder, blandt andet flere restauranter i Rio de Janeiro, der tager de ikke imod Visa/Dankort, da det er et debit-kort (også VISA-delen).

    Og rejser i meget, kan et kort fra Revolut måske også betale sig.
     
    Henry og Beaglen "Synes godt om" dette.
  8. Jeblin

    Jeblin VIP medlem

    Beskeder:
    900
    "Synes godt om" modtaget:
    2,661
    Point:
    93
    Jeg har altid tre kort med på rejser, men bruger primært mit SAS MC, da jeg foretrækker at spare EB point op. Bruger derudover (nogen gange) Norwegian til kontanthævninger - og når mit SAS-kort ikke virker. Og så har jeg mit alm. Visa/Dankort derudover.
    Det har jeg også prøvet mindre eksotiske steder, bl.a. AVIS-biludlejning i SAN!
     
    Beaglen, DanielBahn og Henry "Synes godt om dette"
  9. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    Paragraf 2 hedder: Lad nu være med at have alle kort i samme tegnebog under besøget på markedet, i undergrunden o.s.v. :cool:
     
    Senest redigeret: 17/10/18
    Beaglen, DanielBahn, Peter F. og 3 andre "Synes godt om" dette.
  10. Thorbjoern

    Thorbjoern The flying German

    Beskeder:
    601
    "Synes godt om" modtaget:
    1,834
    Point:
    93
    Allerførst hjertelig velkommen på Insideflyer :)

    Mulighederne er mange så det er faktisk kun fantasien der sætter grænser ;)
    Personligt er jeg rigtig glad for mit SAS Mastercard Premium. Jeg har (indtil nu) rejst meget med SAS og derfor gav det god mening for mig at benytte deres kreditkort. Specifikt tænker jeg på Premium mulighederne for booking af bonusrejser osv. Kortet koster dog en del alt efter Loyalty Status hos SAS så du bør gøre op med dig selv hvilke behov du har.
    https://saseurobonusmastercard.dk/

    Alternativet så er det nævnt flere gange i tråden her, Bank Norwegians produkter du kan overveje. Her tilknyttes du optjeningen af "Cashpoints" til din Norwegian Reward Account.
    https://www.banknorwegian.dk/

    Sidst men ikke mindst så er muligheden der også for at ansøge om et British Airways Creditcard :)
    https://britishairways.resursbank.dk/

    Jeg har udelukkende taget udgangspunkt i kreditkort med tilknytning til flyselskaber, mulighederne er som sagt enorme også andetsteds ;)

    Håber du kan bruge ovenstående svar i dine overvejelser.
     
    Henry, Jeblin, Beaglen og 1 anden person "Synes godt om dette".
  11. KOCHO8SIX

    KOCHO8SIX Nyt medlem

    Beskeder:
    6
    "Synes godt om" modtaget:
    15
    Point:
    3
    argh mange gode råd + for mange gode muligheder. Er der nogen af jer der bruger kreditkort som ikke er tilknyttet flyselskaber - i så fald hvilke og hvorfor?

    Og tak for velkomst beskeden :D
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  12. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,479
    "Synes godt om" modtaget:
    12,941
    Point:
    113
    Alle banker tilbyder et MasterCard med forskellige fordele. Jeg har dog valgt kun at bruge mine SAS kort.
     
  13. Molle

    Molle Aktivt medlem

    Beskeder:
    63
    "Synes godt om" modtaget:
    189
    Point:
    33
    Jeg har Nordea Black - det giver fri adgang til Priority Pass lounges. Bruger jeg meget!
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  14. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Jeg har Nordea Gold MC fordi det bare blev udleveret. Der er en temmelig høj kredit, så det er en rar sikkerhed, der skal virkelig gå meget galt for at kortet ikke kan klare det. Jeg bruger det ikke så ofte, da jeg har et SAS MC Premium, som jeg hellere krediterer til pga. EB point. Men Nordea kortet har rejseforsikring, hvis rejsen er købt med kortet, så jeg bruger det hvis jeg rejser alene og ikke er dækket af min mands via hans Danske Bank Corporate Platinium MC. Sidstnævnte har vi været glade for i familien pga. rejseforsikringen (man skal ikke have købt noget med kortet og den dækker alle i husstanden), og man får også et Priority Pass med ubegrænset adgang for 2 (derudover 150 kr. for ekstra personer).

    Derudover har jeg to VISA/Dankort, som så ikke er kreditkort, men trods alt kan benyttes i udlandet.
     
    PENSIONISTEN og Henry "Synes godt om" dette.
  15. Raun

    Raun Nyt medlem

    Beskeder:
    2
    "Synes godt om" modtaget:
    2
    Point:
    3
    Hej,
    Jeg ville vælge SAS Mastercard fra SEB bank. Tilknyttet din SAS Eurobonus konto giver det god mening at optjene point på alle køb på kortet. Samtiddig kan i bruge kortet til at betale rejser, så i alle får gratis rejseforsikring...ud over de point i får for at bruge kortet til at betale rejsen :0)
    Vil ikke anbefale at bruge MC kortet som et længere varende lån/kredit eller til kontant hævninger. Renterne er ikke de værste men de skal jo tjene penge på jer...og kontant hævninger giver vist ikke point, kun gebyrer..
    Jeg har også et Norwegian kort, men har ikke prøvet det i udlandet endnu...så ved ikke hvor godt det vil blive modtaget? (Som et Mastercard, Visa, Diners?) Det kan vise sig at have uønskede begrænsninger. Ellers er jeg stor fan af Norwegian CashPoints da der ikke er restriktioner for brug, og de kan betale lufthavns skatter mm.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  16. Raun

    Raun Nyt medlem

    Beskeder:
    2
    "Synes godt om" modtaget:
    2
    Point:
    3
    SAS Eurobonus Mastercard

    forsikring

    Når du betaler mindst 50% af rejseomkostningerne (billetter og / eller brændstof) med dit kort, er du dækket af et af de bedste kortrelaterede rejse- og ulykkesforsikringsselskaber på markedet, som også omfatter en afbestillingsforsikring.
    Forsikringen gælder *:

    • Kortindehaver samt ægtefælle / samboer og ugifte børn under 23 år, der bor sammen med kortindehavere eller under skoleelever, bor hjemmefra og er forsikret af kortindehaver,
    • Alternativt gælder forsikringen for op til 3 andre medborgere. Hvis denne gruppe består af mere end 3 medborgere, gælder forsikringen for de 3 yngste,
    • til at rejse og bo rundt i verden, når de rejser med offentligt tilgængelige transportmidler. Forsikringen dækker rejser på op til 90 dage.
    Alle omkostninger i forbindelse med udlejningsbilen samt skatter og gebyrer for bonusrejser betragtes som transportomkostninger.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  17. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,479
    "Synes godt om" modtaget:
    12,941
    Point:
    113
    Har du et link til disse forsikringsbetingelser?

    Når jeg går ind på https://saseurobonusmastercard.dk/kortene/korttjeneste/forsikring/ får jeg denne beskrivelse:

    Ulykkesforsikring under transport
    Betaler du rejsen med dit kort, får du en gratis ulykkesforsikring under transport på rejser til udlandet. Forsikringen dækker ulykker med op til 1 mio. kr. – dog kun private rejser.

    Dette ser ud til at være en helt anden forsikring, end den, du har beskrevet.
     
    SebastianBruun "Synes godt om" dette.
  18. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Jeg skulle lige til at skrive, det er d helt ukendt for mig at SAS MC har rejseforsikring?
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  19. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    @Raun - mon ikke det er den norske udgave du tænker på?
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  20. DanielBahn

    DanielBahn VIP medlem

    Beskeder:
    613
    "Synes godt om" modtaget:
    1,679
    Point:
    93
    BA kortet har en virkelig god rejseforsikring, med god dækning. Eneste ulempe er, at billeje der ikke er købt ifbm en flyrejse betalt med kortet, er ikke dækkert
     
    Henry "Synes godt om" dette.

Del denne side