Kuala Lumpur - tips?

Poster i 'DESTINATIONER' oprettet af PeterA, 9/1/18.

  1. PeterA

    PeterA VIP medlem

    Beskeder:
    1,244
    "Synes godt om" modtaget:
    3,059
    Point:
    113
    Står overfor at have et par nætter i KL og tænker det skal være Hilton enten ved Sentral eller Doubletree tæt på KLCC.

    Hvad kan I anbefale? Kan se Hilton er nemt ifht transport, mens Doubletree ligger bedre ifht shopping. men måske er Hilton mere lækkert med en større pool?

    Ellers tip til KL?
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  2. clager

    clager Platinum VIP medlem

    Beskeder:
    1,716
    "Synes godt om" modtaget:
    5,864
    Point:
    113
    Doubletree er min favorit i KL hvor jeg normalt bor for 10k hiltonpoint per nat - eller ganske billigt for MYR 350/nat. Morgenmadsbuffeten i Makan Kitchen er uovertruffen, dvs vestlig, indisk, malay, kinesisk og masser af kokke der fabrikerer lige hvad du ønsker.

    Beliggenheden tæt på KLCC/Petronas synes jeg er bedre end Hilton ved Sentral, men taxier er billige og offentligt transport meget velfungerende så I kommer nemt rundt.

    Brickfields=Little India ligger lige ved Sentral.

    Synes Putrajaya halvvejs mellem KLIA og KL er meget interessant.
    Helt nybygget by og regeringssæde.
     
    Senest redigeret: 9/1/18
    PeterA, tbh, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  3. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Jeg er personligt mest til KL Sentral, det er let at komme til fra lufthavnen! Det er super hotel med fin udsigt, men lidt væk fra indkøb og byen...

    Havde en ex kollega der boede på Doubletree og han var meget begejstret, tæt på Petronas og indkøb, endvidere er der også lounge, så hvis du har adgang der skulle det være helt fint!

    Men som rigtig Hilton haj, tager du bare et stay begge steder og får 2 stays ud af det...
     
    tbh, PeterA og Henry "Synes godt om dette"
  4. PeterA

    PeterA VIP medlem

    Beskeder:
    1,244
    "Synes godt om" modtaget:
    3,059
    Point:
    113
    Tak for input om KL Sentral. Går ud fra taxakørsel inden for byen er rimelig billigt, så det kan vel være en fordel blot at bo ved Sentral og tage taxa til shopping derfra. Hilton Sentral er dog lidt dyrere end Doubletree.

    Jeg har kun HHoners Silver for tiden. Nogen ideér til at score mig Guld status? kan evt. matche fra Discovery, hvor jeg er 'Black'. Andre muligheder?
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  5. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Kan du klare 8 stays inden for de næste 90 dage?
    https://statusmatch.hiltonhonors.com/
     
    Henry og PeterA "Synes godt om" dette.
  6. PeterA

    PeterA VIP medlem

    Beskeder:
    1,244
    "Synes godt om" modtaget:
    3,059
    Point:
    113
    Har set den, men 8 stays på 3 måneder når jeg ikke. Måske 4 stays er realistisk.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  7. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Jeg tænker black er topniveau så det kunne man godt riskere at de matcher til diamant... Der findes diverse fast tracks, men det giver kun sølv indtil du har haft de 4 stays, så det er ikke så spændende...
     
    Henry og PeterA "Synes godt om" dette.
  8. PeterA

    PeterA VIP medlem

    Beskeder:
    1,244
    "Synes godt om" modtaget:
    3,059
    Point:
    113
    Hvis man vælger at blive matchet til diamond, men kun når 4 - får man så guld?
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  9. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Jeg tror det næppe, men er ikke 100%. Men efter en upgrade, morgenmad inkluderet og en tur i Loungen så kan du vel bede om lov til et matress run ;-)

    En tur til KRK og skifte mellem Double tree til 10.000 og Hampton til 5.000 point, så er det hurtigt overstået.
     
    Henry, PeterA, SophieHendriksen og 1 anden person "Synes godt om dette".
  10. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    :D:D:D:D
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  11. PeterA

    PeterA VIP medlem

    Beskeder:
    1,244
    "Synes godt om" modtaget:
    3,059
    Point:
    113
    hehe.. perks hjælper forhåbentlig på goodwill.

    Award stays til hhv 10k + 5k tæller vel ikke med i stays??
     
    tbh og Henry "Synes godt om" dette.
  12. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Jo da :)
     
    jakobv84 og Henry "Synes godt om" dette.
  13. Peter F.

    Peter F. VIP medlem

    Beskeder:
    590
    "Synes godt om" modtaget:
    1,771
    Point:
    93
    Kupper lige tråden, da jeg har en datter, som er i Kuala Lumpur nogle dage i marts. Og jeg tænker der måske er andre gode tips (end kun til hoteller), ref. overskriften, f.eks. anbefalinger til seværdigheder, mad og andre gode oplevelser. Nogen blandt jer berejste, som har haft nogle fridage i KL?
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  14. Daniel K

    Daniel K VIP medlem

    Beskeder:
    404
    "Synes godt om" modtaget:
    918
    Point:
    93
    Uber og Grabr er meget dominerende i Malaysia og klart billigere end taxi.

    KL tower er langt bedre end Petronas hvad angår udsigt, medens Petronas er meget pænere at se på.
     
    Peter F. og Henry "Synes godt om" dette.
  15. mathiasfe

    mathiasfe VIP medlem

    Beskeder:
    112
    "Synes godt om" modtaget:
    513
    Point:
    93
    Jeg har bodd på Hilton KL og Hilton Petaling Jaya. Førstnævnte er noget bedre, men man kommer nemt rundt i KL med Uber, så for meg hadde det ikke så mye å si hvor jeg boede.

    Begge hoteller har en meget fin lounge i øverste etasje, så jeg anbefaler at booke Executive room uansett. Booker man det er det bare å ta heisen opp til toppen når man ankommer, også tar de check in der, mens du drikker et glass vin.

    Anbefaler området rundt Sunway University for god og billig mad. Det er en stor food court der, hvor en kan få rigtig god autentisk asiatisk mad til en billig penge.

    Sun Inns Hotel ligger også der, men det anbefaler jeg at holde sig langt unna.

    Dagstur til Melaka er sjov og solnedgang på stranden ved Port Dickson er pent.

    Anbefaler (egentlig ikke) at prøve Ais Kacang. Det er en spesialitet i Malaysia. Shaved Ice med masse forskjellig grøntsager (kan også fås med Durian, som jeg selv ikke kan like, men det er sjov å ha forsøgt det).
     
    PeterA, Peter F. og Henry "Synes godt om dette"
  16. PeterA

    PeterA VIP medlem

    Beskeder:
    1,244
    "Synes godt om" modtaget:
    3,059
    Point:
    113
    Er lige blevet opgraderet til Diamond. Desværre nåede det ikke at blive effektueret inden mit stay i Dublin forleden. Men man kan håbe på, at de vil acceptere at lade det tælle med, når nu jeg indsendte min ansøgning inden opholdet.

    Får man egentlig loungeaccess med Diamond?

    Tror jeg satser på Hilton KL nær Sentral. Det bliver lidt nemmere rent logistisk, når man har familien med.
     
    Henry og Kristian "Synes godt om" dette.
  17. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Ja, Det er garanteret i modsætning til som Gold hvor du kun får det hvis du bliver opgraderet til er værelse hvor det er inkluderet
     
    PeterA og Henry "Synes godt om" dette.

Del denne side