Kvalificerede flyvninger med SK

Poster i 'SAS | EUROBONUS' oprettet af Flyvefisken, 31/5/16.

  1. Flyvefisken

    Flyvefisken VIP medlem

    Beskeder:
    70
    "Synes godt om" modtaget:
    293
    Point:
    53
    Efter at have brugt et godt stykke tid på at tøffe lavpriskalenderen igennem, er jeg stødt på et problem som den store brainpool herinde forhåbentlig kan svare på.

    Hvad er en kvalificeret flyvning for SK.

    SK skriver selv at man opnår sølvniveau når man har 20.000 basis point, eller 10 one way flyvninger med SK og/eller til udvalgte destinationer med Widerøe.
    Her opstår problemet for mig. Fra BLL til CPH flyver Jet Time. Er det en kvalificeret flyvning?
    SK wetleaser også ruter der flyves af Air Nosstrum og Citijet. Er flyvninger med dem i SK regi kvalificerede flyninger? Helt galt går det med Cimber. Der kan lavpriskalenderen end ikke udregne basis point. Er flyvninger med Cimber kvalificerede flyvninger?

    Sagen er at jeg har sat mig ned med den helt hårde regnestok, og er kommet frem til at Plus faktisk er den eneste klasse man får ordentlige point i, men med mit rejsemønster kan dett ikke rigtigt kan betale sig for mig, før jeg har nået guld niveauet.

    Derfor agter jeg at hoppe lidt rundt og samle one way flyvninger sammen. Jeg har fundet en ganske behagelig 12 hopper over 4 dage til en, synes jeg selv, ret fornuftig pris. Det hjælper bare ikke noget, hvis halvdelen af flyvningerne ikke er kvalificerende. Håber i kan hjælpe.

    På forhånd tak.
     
    Ulrik "Synes godt om" dette.
  2. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Alle de omtalte opereres som wetleases, så det tæller helt på samme måde som rent SAS metal!
     
    Ulrik og Flyvefisken "Synes godt om" dette.
  3. Flyvefisken

    Flyvefisken VIP medlem

    Beskeder:
    70
    "Synes godt om" modtaget:
    293
    Point:
    53
    Mange tak.:)
     
  4. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,404
    "Synes godt om" modtaget:
    12,823
    Point:
    113
    Jeg kan konstatere, at indtil nu har mine SAS-flyvninger med Cimber (AAR-CPH, CPH-WAW) talt som kvalificerede flyvninger. Ligeledes SAS flyvninger AAR-CPH opereret af JET time.

    Til gengæld tæller code-share ruter opereret af Lufthansa, LOT og andre Star Alliance ikke med i antallet af code-share flyvninger. Og der får du point efter de normale regler for disse selskaber på den klasse, du reelt flyver på i deres system.

    Men vi har for ikke så længe tid siden haft en diskussion i en anden tråd om værdien af sølvkortet. Altså: Er sølv værd at gå efter?
     
    Flyvefisken "Synes godt om" dette.
  5. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    Jeg vil mene at man generelt kan regne med flyvninger med almindeligt SK-flightnummer (1-2999) som kvalificerende, uanset hvem der flyver. Derover ligger et par serier som anvendes til codeshare m.m. (3000-3999, 6000-9999) og disse tæller ikke med. Se også nederst på denne side:

    http://www.sas.dk/eurobonus/point-charts/sas-points-charts/#tab4
     
    Michael Wahl og Flyvefisken "Synes godt om" dette.
  6. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    Den bedste anvendelse af Sølv-kort fås nok hvis man ofte rejser A-B til europæiske destinationer fra CPH/OSL/ARN og oftest i Eco/Go, da man så både kan anvende business check-in skrankerne eller selvbetjent bag drop i business området samt muligheden for at bestille Go Light billetter og stadig kunne medtage bagage. Men ellers er der ikke så store fordele ved et Sølv-kort.
     
    Michael Wahl og Flyvefisken "Synes godt om" dette.
  7. Schwert

    Schwert Grumpy old men RULES!!!

    Beskeder:
    1,955
    "Synes godt om" modtaget:
    5,599
    Point:
    113
    Den største fordel ved sølvkortet (i min snævre optik :) ) er at det er et step på vejen til guldkortet...... :D:D:D
     
    Flyvefisken, isolCBflyer og obs "Synes godt om dette"
  8. Peter Krogh Frausing

    Peter Krogh Frausing Co-Editor

    Beskeder:
    1,276
    "Synes godt om" modtaget:
    2,123
    Point:
    113
    I min optik er det bestemt noget værd at du kan få gratis baggage på SK GOLIGHT billetter, samt biz check-in - dog er det ikke noget jeg ville betale i dyre domme for - du ender hurtigt med at betale mere for statussen, end du nogensinde ville ende med at betale for bagage
     
    Flyvefisken, mhsalv og Schwert "Synes godt om dette"
  9. mhsalv

    mhsalv VIP medlem

    Beskeder:
    144
    "Synes godt om" modtaget:
    355
    Point:
    63
    Præcis, som @Peter Krogh Frausing påpeger, er den gratis bagage ikke helt uvæsentlig! Min kæreste og jeg har lige sparet omkring 800,- DKK ved at købe GO Light-billetter til årets sommerferietur... Det er da noget (især for studerende):)

    Hvis du roder dig nordpå så giver en lang række Widerøe-flights også point/segment (og glimrende udsigt), oversigt finder du her: http://www.wideroe.no/flybilletter/eurobonus/wideroe-ruter
     
    RasmusH, Peter Krogh Frausing og Flyvefisken "Synes godt om dette"
  10. Flyvefisken

    Flyvefisken VIP medlem

    Beskeder:
    70
    "Synes godt om" modtaget:
    293
    Point:
    53
    Mange tak til jer allesammen for jeres svar. Som sædvanligt, kommer der nogle fine pointer frem jeg selv havde overset. Blandt andet det med SK nummerne 1-2999 og biz check in. Tak for det. Selvom Schwerts kommentar ikke siger ret meget, er det nu den der rammer hammeren lige i røven på sømmet for mig.

    Sølv er en pæn lille forgyldt sten på vejen til målet. Diamant. Eftersom jeg for det meste rejser alene, og altid ret let, har bagage ingen reel betydning for mig. Den sag stiller sig straks fuldstændig anderledes hvis en af veninderne vil med ud og flyve. Der ved jeg af bitter erfaring at man ligeså godt kan købe et par plus billetter med det samme. Det sparer scenerne.

    Tilsidst skal der lige lyde en tak til mhsalv for tippet. Det er nemlig oppe nordpå jeg ligger og roder rundt. Det er fantastisk så billigt man kan drøne rundt deroppe, og selv med en afstikker til DUB ligger prisen for en 12 hopper stadig kun omkring kr. 4500,- Me like. Til gengæld giver det ikke points der er værd at tale om. De må vente til jeg når guld status.
     
    Schwert, mhsalv, Kristian og 3 andre "Synes godt om" dette.

Del denne side