LAS-SFO-CPH med VX/SAS

Poster i 'FLYSELSKABER OG BONUSPROGRAMMER' oprettet af Kims, 25/7/15.

  1. Kims

    Kims Aktivt medlem

    Beskeder:
    89
    "Synes godt om" modtaget:
    226
    Point:
    33
    Jeg er på vej hjem fra LAS med Virgin America til SFO og videre med SAS til CPH. Turen er købt samlet hos SAS, men jeg var på forhånd lidt spændt på hvordan det skulle gå med kun 75 minutters connection time i SFO. Ikke mindst da jeg hverken kunne tjekke ind på sas afgangen i Virgin skranken i LAS, online eller i app'en.

    Virgin skranken i LAS sagde at jeg måtte tjekke ind igen i SFO. Meeen med en connection i LAS på kun 75 minutter sidder man vel lidt yderligt...? Jeg mener terminal-skift osv og man skal vel være tjekket ind en times tid før afgang?

    Jeg endte med at ankomme til SFO før tid og kunne tjekke ind næsten uden problemer. Da jeg nåede skranken i SFO var mine sædereservation væk! Som EBG havde jeg bestilt et gang-sæde på economy, men det var der ingen spor af længere. Nu var der kun et midtersæde tilbage i en fuld economy kabine - ville jeg have et gangsæde, så var prisen 15.000 for opgradering til plus. Jeg havde ikke lige forestillet mig at brænde point af på denne tur, men gjorde det alligevel ved udsigten til SFO-CPH i economy midtersæde. Det føltes dog mest af alt som en lidt smart måde at gøre plads i en overfyldt economy kabine.

    Er der andre der har oplevet at have bestilt ( og "betalt" med EBG ) for et sæde og så forsvinder det bare igen? Hvor sker sådan en fejl?
     
  2. frankbrix

    frankbrix Priority member

    Beskeder:
    572
    "Synes godt om" modtaget:
    1,473
    Point:
    93
    jeg har ikke oplevet det, men jeg ville skrive en klage til SAS, det kan være du kan få en i hvert fald halvdelen af dine 15.000 point tilbage.
     
  3. Kims

    Kims Aktivt medlem

    Beskeder:
    89
    "Synes godt om" modtaget:
    226
    Point:
    33
    Ja, det har jeg et par timer ekstra at tænke over for sk935 er to timer forsinket idag og det samme bliver returafgangen.
     
  4. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
    Hej,

    Jeg har prøvet denne rute et par gange med SAS og Virgin. Så har haft samme udfordringer som dig.

    Det er to vidt forskellige selskaber og der er ikke noget at gøre med check ind, da de ikke er i samme alliance. Det er kun SAS der sælger billetter på en Virgin rute - dog uden at gøre opmærksom på det.

    Men vil da gerne høre hvad SAS har at sige til dette, hvis du spørger dem. I mine tilfælde fik jeg at vide at det "var helt normalt".

    Hilsen
    Henrik
     
  5. Nostromo72

    Nostromo72 Medlem

    Beskeder:
    11
    "Synes godt om" modtaget:
    30
    Point:
    13
    Jeg har næsten opgivet at finde ud af hvilke bagage regler der er gældende da SAS selv virkede meget i tvivl. Fik oplyst at som guld kunne jeg på retur som starter med VX have 1 a 23kg og 1 a 20kg men da de jo ikke er i Star Alliance og der på deres egen side står 1 stk næste $25 så er det lidt svært at finde ud af. Nogen der ved det?
    Dette står på SAS siden og som jeg tolker det er min ude rejse jo startet med SAS og derfor er dette reglerne der gælder ???
    • USA
      Ved rejse til/fra USA er retningslinjerne en smule anderledes:
    • Første flyselskabs bagage regler gælder både ud og hjem tur uanset varighed og stop undervejs.
    • Det vil sige at første flyselskab der er vist i din billet er afgørende for hvilket selskabs regler der gælder for hele turen til/fra USA
    • Læg mærke til at første flyselskab i billetten og det selskab der faktisk flyver denne strækning kan være forskellige, dette kaldes ”code share” og det er altid det markedsførende selskabs regler der gælder på hele rejsen.
     
  6. jefi99

    jefi99 Titanium VIP Member

    Beskeder:
    2,282
    "Synes godt om" modtaget:
    4,781
    Point:
    113
    Det er SAS' bagageregler der gælder i dit konkrete tilfælde, da de er "Most Significant Carrier" (MSC).
    IATA's regler foreskriver (Baggage Rule Resolution 302), at det selskab, der har den længste længste flyvning på billetten, er det selskab, hvis bagageregler gælder. Du kan evt google "Most Significant Carrier" + "baggage rules".
     
    frankbrix "Synes godt om" dette.
  7. frankbrix

    frankbrix Priority member

    Beskeder:
    572
    "Synes godt om" modtaget:
    1,473
    Point:
    93
  8. AMJ

    AMJ VIP medlem

    Beskeder:
    182
    "Synes godt om" modtaget:
    446
    Point:
    63
    Lige præcis denn situation har jeg stået i mange gange over de sidste 5 år som sølv hos SAS og ca 2 årlige rejser til US.
    9 ud af 10 (bogstaveligt talt) har UA opkrævet betaling for bage nr. 2 jeg har endda haft et print med af bagagereglerne uden at det har ændret ved deres holdning.
    Jeg har nogle gange efterfølgende skrevet til SAS og de har i nogle tilfælde kompenseret for Uniteds opkrævning, andre gange har de afvist.
    De sidste par år har jeg ikke orket slåskampen og har smidt regningen videre til arbejdsgiver.
    Efter EB massakren besluttede jeg mig for at gå efter guld og bagage er bare en af de guldfordele jeg ser frem til ved fremtidige SK/UA rejser i USA

    @Kims fik du sendt klage til SAS for at måtte bruge 15K på det gangsæde de havde flyttet dig fra? De plejer at være fair når man som i dit tilfælde har en reel sag.
     
  9. Nostromo72

    Nostromo72 Medlem

    Beskeder:
    11
    "Synes godt om" modtaget:
    30
    Point:
    13
    Lige en Update...

    Virgin America bemærkede at der stod 2 bags på SAS men kun 1 på deres og jeg kunne godt se de skulle til at sige at jeg skulle betale. Men jeg sagde at reglerne var at jeg havde ret til 2 stk og de valgte at fjerne gebyret.

    Flyet var så forsinket så vi ikke kunne nå SAS fra SFO. De fik os med et tidligere fly inkl bagage ved at betale en håndfuld passagerer til at tage det næste.

    Det var jo alt sammen meget godt men ved afgang på SAS blev vi 1 time forsinket da de havde problemer med at få plads til bagagen og det skulle først omrokeres.
    Jeg havde et morgenfly Idag 6:45 til Spanien for den næste uges arbejde og selvfølgelig er der ca. 20 personers bagage der er blevet væk. Så den afgang nåede jeg ikke og SAS vil ikke hjælpe da jeg kun har plus på retur fredag og siger jeg skal booke en helt ny billet. Denne mer udgift mener de jeg selv må stå for mens de samtidig beklager at det korrekt er dem der har mistet al min bagage.
    De var ovenikøbet så frække at sige jeg kunne have ringet senest en time før afgang så havde de kunnet refundere det hele! Øhh i åbner kl 07 og afgang var 06:45 hvordan det?
     

Del denne side