Ledige pladser eller ikke?

Poster i 'BONUSBILLET & REJSEHJÆLP' oprettet af danielbirch, 10/8/22.

  1. danielbirch

    danielbirch VIP medlem

    Beskeder:
    484
    "Synes godt om" modtaget:
    1,055
    Point:
    93
    Måske et dumt spørgsmål, men er der flere (skjulte) bookingklasser for bonusbilletter?

    Grunden til at jeg spørger, er at jeg kigger på en bonusrejse til Toronto med hjemrejse via Stockholm.
    Her kan jeg kun vælge et temmelig langt layover i Stockholm på 6 timer, selv om der er mange daglige afgange fra Stockholm til København:

    upload_2022-8-10_8-34-46.png

    Det pudsige er bare, at hvis jeg søger en separat bonusrejse fra Stockholm til København, er der ledige pladser på alle disse afgange:

    upload_2022-8-10_8-36-3.png

    Og de flyves alle af SAS, så der er ikke tale om, at jeg ikke kan vælge afgange der beflyves af et datterselskab.

    Nogen der har en god forklaring?
     
    Henrik Olsen, PENSIONISTEN, Beaglen og 4 andre "Synes godt om" dette.
  2. jespersm

    jespersm VIP medlem

    Beskeder:
    676
    "Synes godt om" modtaget:
    2,018
    Point:
    93
    Senest redigeret: 10/8/22
    Henrik Olsen, asf, PENSIONISTEN og 5 andre "Synes godt om" dette.
  3. Jeblin

    Jeblin VIP medlem

    Beskeder:
    900
    "Synes godt om" modtaget:
    2,661
    Point:
    93
    Du kan måske med fordel forsøge via kundeservice at få det booket. Jeg har netop været forbi diamant-mailen for en rejse med flere segmenter, der ikke kunne bookes samlet online på trods af ledige billetter på alle segmenterne. Det var dog grundet miks af rejseklasser, så ikke helt samme problemstilling - men måske kundeservice kan hjælpe alligevel.
     
    Henrik Olsen, Nielspg, PENSIONISTEN og 5 andre "Synes godt om" dette.
  4. Jeblin

    Jeblin VIP medlem

    Beskeder:
    900
    "Synes godt om" modtaget:
    2,661
    Point:
    93
    Jeg kan måske lige tilføje, at jeg igen har været forbi kundeservice (denne gang via telefon) med et lignende problem. En ren eco-rejse kunne ikke bookes på sas.dk, men det kunne (med meget besvær) lade sig gøre hos kundeservice. Det drejer sig om CPH-LHR-BOG-MDE. Segmenterne fandtes hver for sig, men kunne ikke fremsøges samlet online. Kundeservice kunne heller ikke fremsøge dem samlet, men forsøgte så enkeltvis for derefter at koble de de resterende segmenter på. De forsøgte først CPH-LHR-BOG, og så koble BOG-MDE på - det kunne ikke lade sig gøre. Derefter forsøgte de LHR-BOG-MDE, hvorefter CPH-LHR blev koblet på. Det lykkedes! Så blot et tip hvis andre har samme udfordring, så kan de altså forsøge at sammensætte segmenterne forskelligt.

    I samme ombæring er *A bonus-servicegebyr steget til 825 kroner - nogen der har hørt om det? Jeg brokkede mig over det, og fik det sat ned til de 450 kr... (bad selvfølgelig om at få det hele trukket i SEK :))
     
    Kenneth K, Beaglen, Nielspg og 3 andre "Synes godt om" dette.
  5. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,478
    "Synes godt om" modtaget:
    12,940
    Point:
    113
    For rejser med Star Alliance opkræver SAS et administrationsgebyr på 450 DKK per passager ved booking online eller telefon.

    Citat: Den blå faktaboks nederst på denne side: Star Alliance-bonusrejser | SAS
     
  6. Jeblin

    Jeblin VIP medlem

    Beskeder:
    900
    "Synes godt om" modtaget:
    2,661
    Point:
    93
    Ja, det står klart på deres hjemmeside, at det er 450 DKK/SEK/NOK. Forstår ikke hvordan det kan blive 825 (850 havde givet lidt mening, hvis det var 450+400 i telefongebyr...).
     
    Henrik Olsen, Beaglen, Nielspg og 1 anden person "Synes godt om dette".
  7. Molle

    Molle Aktivt medlem

    Beskeder:
    63
    "Synes godt om" modtaget:
    189
    Point:
    33
    Jeg har det personligt en anelse stramt med at der tages et gebyr for at deres system ikke kan håndtere din forespørgsel.
     
    Kenneth K, Henry og Jeblin "Synes godt om dette"
  8. Jeblin

    Jeblin VIP medlem

    Beskeder:
    900
    "Synes godt om" modtaget:
    2,661
    Point:
    93
    Enig. Men lige præcis her blev gebyret netop sat ned til 450 kroner, som er standard når man booker online. Når der bookes gennem telefon lægger de vist 400 kr oveni (dog ikke for EBD'er).
     
    Kenneth K og Henry "Synes godt om" dette.

Del denne side