Leje af feriebil syd for grænsen

Poster i 'ANDRE PROGRAMMER (BIL, KREDITKORT M.M.)' oprettet af Michaelolesen, 2/6/15.

  1. Michaelolesen

    Michaelolesen Aktivt medlem

    Beskeder:
    104
    "Synes godt om" modtaget:
    208
    Point:
    43
    Standby.dk har i dag denne omtale:

    http://www.standby.dk/faa-stoerre-feriebil-syd-for-graensen/

    Jeg kan kun bekræfte dette som et super tip. Har gjort det i flere år og lejet hos bl.a. Sixt og Europcar i Flensburg. Den åbenlyse fordel er at vi skifter vores Opel Meriva ud til en flyder som BMW 525xd Touring eller en familie-'bus' som VW Sharan, og stadig er den samlede udgift pr. km (ifølge FDMs beregninger) cirka den samme som hvis vi brugte egen bil. Oveni er der bonuspoints at tjene på billejen + selvfølgelig betaling med MasterCard/Diners.

    Bonusinfo: de tre gange vi har gjort dette, har vi hver gang fået enten en helt ny eller max 1 år gammel bil med ALT tænkeligt ekstraudstyr. Det gør det altså lækkert at tage på langfart sydover :)
     
    Ali Taran, Henrik Olsen, Baadsgaard og 2 andre "Synes godt om" dette.
  2. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,640
    Point:
    113
    Det er bestemt en god ide og giver rigtig god mening. Har også selv tidligere brugt denne løsning. Også en alternativ med at flyve til Munchen og så lege bil derfra til at køre ind i Frankrig eller Italien. Så sparer man turen igennem Europa, får en super lækker bil for billige penge, undgår slid på sin egen over 4-5.000 km og er mere frisk på både ud og hjem turen. Har også lavet turen fra Hamborg til Munchen og derfra i lejebil til Kroatien.

    Og med status ved Sixt, så er der gode chancer for opgraderinger i Munchen.
     
    Michaelolesen og clager "Synes godt om" dette.
  3. Michaelolesen

    Michaelolesen Aktivt medlem

    Beskeder:
    104
    "Synes godt om" modtaget:
    208
    Point:
    43
    Endnu et argument for at leje bil til kør-selv ferier sydpå

    TV2.dk:
    http://finans.tv2.dk/2015-06-09-her-er-prisen-for-koerenturen-paa-ferien

    Ca. 2,5 kr. pr. km. og så giver det god mening at bruge mellem 2.000-4.500 kr. alt efter bilkategori for 10 dages leje. En stor BMW eller en lækker cabriolet giver allerede "overskud" fra ca. 2.500 km og opefter, når man medregner udgifter til diesel mv.
     
    jefi99 "Synes godt om" dette.
  4. danielbirch

    danielbirch VIP medlem

    Beskeder:
    474
    "Synes godt om" modtaget:
    1,031
    Point:
    93
    Vi har lavet samme nummer ved rejser nordpå. Godt nok mere af nød end af lyst, da den store familieflyder var på værft, sidst vi skulle til Norge. Og vi gad ikke tage Aygo'en hele vejen. Så den blev parkeret i Helsingborg, hvorfra vi kunne leje en superbillig bil hos Avis med fri kilometer.
     
    Michaelolesen, jefi99 og Kristian "Synes godt om dette"
  5. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Jeg har også før lejet bil i Malmø og så kørt afsted. Lidt irriterende hvis man skal syd på da man ikke må køre igennem DK men så tog vi færgen fra Ystad.
     
    Michaelolesen, jefi99 og Kristian "Synes godt om dette"
  6. Michaelolesen

    Michaelolesen Aktivt medlem

    Beskeder:
    104
    "Synes godt om" modtaget:
    208
    Point:
    43
    Man må faktisk godt køre igennem Danmark, men skal indhente en transittilladelse hos Skat og aflevere ved et motorcenter - link: https://www.skat.dk/skat.aspx?oId=1742097&vId=0

    Og lidt nærmere forklaring her.

    Reglerne er dog meget strikse. Man må IKKE lave svinkeærinder på vejen fra indgangspunkt til udgangspunkt (fx fra Øresundsbroen til Rødby) men køre den absolut direkte vej igennem Danmark. Hvordan de håndhæver det i praksis er så et andet spørgsmål...! Men det er i hvert fald en meget meget dyr "fornøjelse" hvis man bliver taget.
     
  7. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Aha det tror jeg faktisk er relativt nyt. Jeg mener jeg undersøgte sagen for ~5 års siden og der fandt jeg det aldrig. Men det er cool!
     

Del denne side