Leje villa i Italien (10 pers)

Poster i 'DESTINATIONER' oprettet af Sebastian011, 22/2/18.

  1. Sebastian011

    Sebastian011 VIP medlem

    Beskeder:
    713
    "Synes godt om" modtaget:
    1,229
    Point:
    93
    Godaften IF,

    Vi kigger på at leje et hus i Italien (omkring Toscana) i sommerferien.

    Vi bliver ca. 10 personer med 3 biler, og eneste rigtige krav er pool, hyggelig stemning og omkring 18.000 for en uge.

    Hvad er jeres erfaring, har Airbnb det bedste udbud, eller er der andre hjemmesider?

    Det er lige først uge af sommerferien, så kan fornemme vi allerede er lidt sent på den, både med fly og bolig.
     
    Kenneth K, Henrik Olsen og Henry "Synes godt om dette"
  2. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    http://www.castellodeltrebbio.it/
    De har huse fra fire til fjorten personer med egen pool (og god vin og olivenolie:cool:) men nok optaget med så kort varsel - og jeg kender ikke priserne nuomdage.
     
    Kenneth K, Sebastian011, Henrik Olsen og 1 anden person "Synes godt om dette".
  3. Daniel K

    Daniel K VIP medlem

    Beskeder:
    404
    "Synes godt om" modtaget:
    918
    Point:
    93
    Vi har brugt dette her, det var virkelig lækkert, kræver dog tungen lige i munden når du skal ankomme i større bil ,da bakken op til huset har en stejl hældning samtidigt med at porten ikke er voldsomt bred.:
    https://www.airbnb.dk/rooms/5098158?checkin=23.07.2016&checkout=30.07.2016&guests=13&s=KGeB20d3
     
    Sebastian011, Henrik Olsen og Henry "Synes godt om dette"
  4. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Jeg har selv undersøgt det og en vigtig forskel er om du skal lørdag til lørdag? Hvis ikke er airbnb bedste/eneste mulighed. Hvis lørdag-lørdag er der mange firmaer (brug Google) man også kan søge hos.
     
    Sebastian011, Henrik Olsen og Henry "Synes godt om dette"
  5. Peter F.

    Peter F. VIP medlem

    Beskeder:
    590
    "Synes godt om" modtaget:
    1,771
    Point:
    93
    Jeg har for ca. 10 år siden været på en vingård, hvor vi boede i en separat villa (tidl. vingård) med plads til 14 og egen pool. Helt fantastisk sted! Tre kvarters kørsel fra Siena, 2½ time fra Pisa, hvis I vil lidt omkring. Men prisen i højsæsonen matcher nok ikke helt jeres forventninger...
    http://www.cinellicolombini.it/en/t...at-fattoria-del-colle/villas-holidays-tuscany
    På stedet er der også mindre lejligheder med fælles pools mv.
     
    Sebastian011, Henrik Olsen, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  6. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Af en eller anden årsag får jeg hele tiden reklamer på Facebook for netop leje af huse i Italien, og jeg har derefter småkigget da det da var en sommerferiemulighed. Det er lidt op af bakke, når man blot er 2+1, men jeg synes det ser ud til, at der er rigtig mange store villaer til eks. 10 px.

    Jeg erindrer, at der var mange gode her: https://www.tuscany-villas.dk/ en hurtig søgning gav et par stykker også i jeres budget (og en hel del over). Nu ved jeg ikke hvad du mener med "første uge af sommerferien", men priserne varierer en hel del lige omkring slut juni/start juli, så dine datoer er ret vigtige.
     
    Sebastian011, Henrik Olsen, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  7. jtraveler

    jtraveler VIP medlem

    Beskeder:
    286
    "Synes godt om" modtaget:
    597
    Point:
    93
    Du burde da vide hvornår dine fellow-IF'er holder sommerferie :D:D
     
    Sebastian011, Henry og Henrik Olsen "Synes godt om dette"
  8. MaHA

    MaHA VIP medlem

    Beskeder:
    241
    "Synes godt om" modtaget:
    575
    Point:
    93
    Har haft gode erfaringer med at leje både hos initalia.dk og via homeaway.com

    Toscana bliver hurtigt dyrt, og man kan med fordel se på Umbrien og Ligurien. Har også prøvet Marche en enkelt gang, og det var ret fint også, men kom ikke så meget rundt så fik ikke det fulde indtryk.
     
    Sebastian011, SophieHendriksen og Henry "Synes godt om dette"
  9. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Altså, jeg Googlede faktisk i forgårs hvornår folkeskolerne holdt sommerferie (jeg skulle se hvor længe jeg kunne trække den inden horderne begyndte at tage afsted), og kunne konstatere at der ikke var et entydigt svar. Min stikprøvekontrol viste dog at langt de fleste starter lørdag d. 30/6 og nogle få lørdag d. 23/6 :D:cool: D. 30 er dyrere end d. 26 hvis du var i tvivl.
     
    Sebastian011, jtraveler, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  10. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Har lige opdaget at www.onefinestay.com har udvidet gevaldigt, de er nu også i Toscana, og der var da flere gode bud ved en hurtig søgning.

    Onefinestay.com er en luksusudgave af airbnb, dvs. det er private hjem, men Onefinestay er mellemmand og står bl.a. for professionel rengøring, velkomst mm. En ikke uvæsentlig ting de også står for er sengetøj, håndklæder og toiletartikler i rigtig god kvalitet. Jeg har brugt dem i New York og det var en "oustanding" oplevelse med en iPhone med gratis lokalt forbrug osv.
     
    Sebastian011, jakobv84 og Henry "Synes godt om dette"
  11. Christian Larsen

    Christian Larsen Amatør

    Beskeder:
    168
    "Synes godt om" modtaget:
    360
    Point:
    63
    Sebastian011, SophieHendriksen og Henry "Synes godt om dette"
  12. MrJensen

    MrJensen Aktivt medlem

    Beskeder:
    71
    "Synes godt om" modtaget:
    173
    Point:
    33
    Henry "Synes godt om" dette.
  13. Sebastian011

    Sebastian011 VIP medlem

    Beskeder:
    713
    "Synes godt om" modtaget:
    1,229
    Point:
    93
    Tak for de mange gode svar, det er mega fedt!

    Jeg har skrevet til et par stykker, og de fleste har meldt tilbage at de er booket. Vi ønsker at rejse 7-14 Juli, så måske ikke helt den første uge (Det er nok fordi jeg tænker sommerferien starter efter Roskilde festival, hæhæ).


    Dette ser ud til at være et mega godt bud, og under 12.000 for 10 personer en uge er jo en vamvivanv god pris, og så er det lige ledigt den uge. Hvor heldig har man lov at være! Jeg sender lige en pm omkring rabatkode :)
     
  14. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    En hvaffor en fisk? o_Oo_O:p:p
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  15. Daniel K

    Daniel K VIP medlem

    Beskeder:
    404
    "Synes godt om" modtaget:
    918
    Point:
    93
    Du har set at 4 ud af 10 personer skal sove på sofa/madrasser i opholdsrum/køkken? - bare så der er forventningsafstemt.
     
    Sebastian011 og Henry "Synes godt om" dette.
  16. Sebastian011

    Sebastian011 VIP medlem

    Beskeder:
    713
    "Synes godt om" modtaget:
    1,229
    Point:
    93
    Nogle af os kommer fra en uge på Roskilde Festival, så det er stadig en væsentlig opgradering. På SU kan man jo ikke forvente en vandseng til hver!

    Men tak for heads up.
     
    Henry, SophieHendriksen og Daniel K "Synes godt om dette"

Del denne side