LH560 forsinket

Poster i 'INSIDEFLYER DK - LOUNGE' oprettet af THammer, 10/12/14.

  1. THammer

    THammer VIP medlem

    Beskeder:
    1,562
    "Synes godt om" modtaget:
    5,634
    Point:
    113
    Jeg sidder nu på Steigenberger Airport Hotel Frankfurt.

    Vores fly blev ramt af de-icing lastbilen. Lastbilen kørte ind i flymotoreren. Det gav et ryk i flyveren.
    Kaptajnen fortalte at vi var nød til at blive holdende lidt længere tid. Der blev givet komando til at sætte dørerne i "Park". Da curwfew i FRA starter kl. 2300 begyndte det at knibe med tiden. Officel afgang var kl. 2150.
    Kl. 22.25 blev vi bedt om at tage vores håndbagage og gå tilbage til Arrival Hall A. Her blev vi ombooket til i morgen kl. 1130 (10 dec 2014). Samme fly, samme sæde og samme boarding pass!
    Fra vi blev bedt om at forlade flyveren til jeg stod på hotellet gik der 1 time. Vores ind-Checkede bagage forblev ombord.

    De andre jeg rejser med er ikke Star alliance Gold eller på business så de blev inkvarteret på InterCity Airport hotel. Jeg fik en voucher på 30€ mens de fik en på 20€.

    Nu skal jeg selvfølgelig lige høre eksperternes råd herinde...er vi berigtiget til kompensation i henhold til EC261?
     
  2. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Umiddelbart ja. Jeg vil sige det falder ind under problemer med lufthavnen og/eller tekniske problemer og ikke 'Ekstraordinære omstændigheder'. Så du burde være berettiget til kompensation.
     
  3. Peter Krogh Frausing

    Peter Krogh Frausing Co-Editor

    Beskeder:
    1,276
    "Synes godt om" modtaget:
    2,123
    Point:
    113
    I er hver berettiget til 250€ i erstatning. Dette er fordi at det ikke er vejrforhold, eller lukket luftrum der holdt jer tilbage.
     
  4. THammer

    THammer VIP medlem

    Beskeder:
    1,562
    "Synes godt om" modtaget:
    5,634
    Point:
    113
    Hvorfor er det 250euro og ikke 600euro? Der er mere end 3500km og vi bliver mere end 4 timer forsinket.

    Er der nogen der har en mail adresse til LH? Deres såkaldte "feedback form" indbyder ikke ligefrem til at man kan få lov til at give noget feedback!

    PS: tror jeg fandt en "feedback form" nu... Desværre er de ret kendte for at have holdningen "the computer says noooo...."
     
  5. Ekeren

    Ekeren VIP medlem

    Beskeder:
    400
    "Synes godt om" modtaget:
    838
    Point:
    93
    THammer "Synes godt om" dette.
  6. Peter Krogh Frausing

    Peter Krogh Frausing Co-Editor

    Beskeder:
    1,276
    "Synes godt om" modtaget:
    2,123
    Point:
    113
    Ah, havde ikke lige set hvor turen gik hen - tænkte at du nok var på vej til CPH, så selvfølgelig er det 600€ du har karv på :)

    Gå ind på hjemmesiden, og find refund under menupunktet øverst til højre, som hedder my bookings
     
    THammer "Synes godt om" dette.
  7. Flemming Poulsen

    Flemming Poulsen VIP medlem

    Beskeder:
    0
    "Synes godt om" modtaget:
    1
    Point:
    99
    Det er nok en sag, som sagtens kan argumenteres for ikke skal give kompensation.

    Om det er "udenfor flyselskabets kontrol" er nok en vurderingssags, men det er svært at argumentere for at flyselskabet skal planlægge med at en de-icingbil kan køre ind i flyet. Desuden er curfew i FRA ihvertfald udenfor deres kontrol. Og havde der ikke været den, så var det ikke sikkert forsinkelsen havde været over 4 timer.

    Det er da værd at prøve, hvis du synes, men LH har vel håndteret denne sag så godt som de kunne. Hurtig ekspedition, hotel, care og ombooking snarest muligt. Om 30eur er nok i care kan man så altid diskutere, men jeg kunne heller ikke forestille mig, at de ville sige nej til at dække 50eur, hvis det var behovet.
     
    Senest redigeret: 10/12/14
    THammer og jefi99 "Synes godt om" dette.
  8. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Ikke uenig i dine betragtning og holdninger så det kommer jo blot an på om man mener det falder under følgende. Jeg skal ikke kunne sige det:

    (14) As under the Montreal Convention, obligations on operating air carriers should be limited or excluded in cases where an event has been caused by extraordinary circumstances which could not have been avoided even if all reasonable measures had been taken. Such circumstances may, in particular, occur in cases of political instability, meteorological conditions incompatible with the operation of the flight concerned, security risks, unexpected flight safety shortcomings and strikes that affect the operation of an operating air carrier.

    (15) Extraordinary circumstances should be deemed to exist where the impact of an air traffic management decision in relation to a particular aircraft on a particular day gives rise to a long delay, an overnight delay, or the cancellation of one or more flights by that aircraft, even though all reasonable measures had been taken by the air carrier concerned to avoid the delays or cancellations.
     
    THammer "Synes godt om" dette.
  9. THammer

    THammer VIP medlem

    Beskeder:
    1,562
    "Synes godt om" modtaget:
    5,634
    Point:
    113
    Ja LH håndterede hele episoden meget professionelt og med tysk effektivitet.
    Fra vi blev bedt om at forlade flyveren til jeg var på hotellet gik der en time.
    Vi slap for at hente vores bagage da den blot blev på flyveren/i lufthavnen.

    Nu har jeg registret sagen hos LH og så ser vi hvad de siger!
     
    Flemming Poulsen "Synes godt om" dette.
  10. THammer

    THammer VIP medlem

    Beskeder:
    1,562
    "Synes godt om" modtaget:
    5,634
    Point:
    113
    Nå ja så kan jeg lige tilføje at vi landede i LAD kl 2000LT.
    Tjekkede ind på Hotel Tropico kl. 2200LT.
    Er man man uransagelige årsager nød til at skal på disse kanter, så kan Hotel Tropico klart anbefales.
     
    jefi99 "Synes godt om" dette.
  11. Volfert

    Volfert Nyt medlem

    Beskeder:
    1
    "Synes godt om" modtaget:
    0
    Point:
    1
    Jeg vil klart anbefale dig IKKE at gøre brug af disse sider. Det er blevet utrolig nemt at få sin kompensation direkte igennem luftfartselskaberne.
     
  12. Ekeren

    Ekeren VIP medlem

    Beskeder:
    400
    "Synes godt om" modtaget:
    838
    Point:
    93
    Ja, nogle gange er det nemt, men det kan også være super besværligt, og så er det nu meget rart at kunne betale sig fra det, hvis man ikke lige har tiden til at tage kampen... Det kommer meget an på scenariet..
     
    Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  13. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,603
    "Synes godt om" modtaget:
    26,663
    Point:
    113
    Jeg vil klart støtte at man prøver selv. Kommer der ikke noget positivt ud af dette kan man sende et af disse selskaber afsted efter erstatningen. Men man bør prøve selv først :)
     
    THammer og Ekeren "Synes godt om" dette.
  14. THammer

    THammer VIP medlem

    Beskeder:
    1,562
    "Synes godt om" modtaget:
    5,634
    Point:
    113
    Nå men jeg må jo hellere lige komme med en opdatering af sagen.
    Fik dette svar fra LH den 5 Januar. Jeg må sige at jeg ikke noget at udsætte på LH eller den måde de handlede hele situationen på. Svaret var egentlig også hvad jeg havde forventet.

    Thank you for your email dated 10 December 2014. We appreciate your patience whilst awaiting our response and the opportunity to address your concerns.

    We sincerely regret any inconvenience that may have been caused due to the cancellation of flight LH560 from Frankfurt to Luanda on 9 December 2014. As you may be aware, this cancellation was the result of damage to the aircraft by the airport staff; our engineers attempted to remedy the issue, however they were unsuccessful and due to our strict safety policy we had no other option than to cancel the flight.

    We hope for your understanding that, where flight irregularities are caused by circumstances beyond our control, it can be difficult to predict the extent of the disruption. No decision to cancel a flight is ever taken lightly, but occasionally no other option is available.

    The incident which led to the cancellation in this case is a rare occurrence and could not have been foreseen. Even with the best of intentions, such unexpected problems can never be completely eliminated in exceptional cases.

    We note from our records that you were provided with a rebooking on the next available flight on 10 December 2014.

    Since the cancellation of flight LH560 was caused by unusual circumstances which could not be prevented although all feasible measures were taken, we appreciate your understanding that we are unfortunately unable to comply with your request for compensation. We are conforming to the stipulations of EC Regulation 261/2004 in this matter.

    We realise that this may not be the response you wished but hope for your understanding of our position in this matter. We sincerely hope that this experience will not prevent you making your future travel plans with Lufthansa.

    Yours sincerely,
     
  15. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,603
    "Synes godt om" modtaget:
    26,663
    Point:
    113
    Ifølge en dom i UK gælder dette ikke længere og flyselskabet skal give erstatning. Den ville jeg helt sikkert gå efter.

    Der er en tråd her på forum om det. Da jeg er på min mobil er det lidt svært at søge, mon ikke du eller en anden kan finde den :)

    /Henrik
     
    Peter Krogh Frausing og THammer "Synes godt om" dette.
  16. Calle

    Calle Nyt medlem

    Beskeder:
    4
    "Synes godt om" modtaget:
    0
    Point:
    1
    Super svar fra LH. Og virker som her er givet en god behandling i forbindelse med en forsinkelse. Hvad skal der egentlig kompenseres for? Nu var det jo ikke 5A fra Nørrebro til Amager du skulle med....Vi snakker om luftfart, og forsinkelser opstår en gang imellem. Hvis du synes du har fået en god behandling ved denne forsinkelse, så drop at søge erstatning bare fordi du KAN...
     

Del denne side