LOS Angeles connection

Poster i 'BONUSBILLET & REJSEHJÆLP' oprettet af Søren S, 30/10/16.

  1. Søren S

    Søren S VIP medlem

    Beskeder:
    97
    "Synes godt om" modtaget:
    307
    Point:
    53
    Hej alle med erfaring fra LAX

    Jeg skal til januar for første gang gennem LAX. Ankommer med SAS fra Stockholm og skal som det ser ud nu videre med Delta til Seattle i First.

    Turen bliver på to seperate billetter på grund af brug af både Eurobonuspoint og Flying Blue point. Ankommer LAX 12.15.

    Hvor lang tid vil i anbefale til at nå gennem paskontrol, hente bagage og tjekke ind? Er det realistisk at nå en afgang 16.00???

    Tak for evt input!
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  2. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Jeg tror i mange tilfælde det godt kunne lade dig gøre, men jeg ville ikke gøre det uden at være helt sikker på at rejseforsikringen var med på den.
    Immigration (& customs) kan godt tage sin tid derovre.
    MCT er 2 timer i følge expertflyer, så hvis din rejseforsikring sagde MCT+2 f.eks., så ville den ikke gå.
     
    Henry og Søren S "Synes godt om" dette.
  3. Jeblin

    Jeblin VIP medlem

    Beskeder:
    867
    "Synes godt om" modtaget:
    2,549
    Point:
    93
    Jeg har været ude i lignende dilemma for nyligt, og min rejseforsikring siger MCT+90min. Så i det tilfælde ville jeg ikke være bekymret (jeg har dog ikke været i LAX, så ved ikke hvor hurtig/langsom immigration er der). Men når det begge er bonusrejser ved jeg ikke, hvordan en rejseforsikring vil dække det hvis man misser sin First-forbindelse...
     
    Henry og Søren S "Synes godt om" dette.
  4. isolCBflyer

    isolCBflyer VIP medlem

    Beskeder:
    1,403
    "Synes godt om" modtaget:
    5,874
    Point:
    113
    no sweat ;)
    Var med samme fly i september, og havde 1:40 til indenrigsfly fra terminal 7 (godt stykke fra Tom Bradley) og jeg gik dertil (der er også shuttle busser) og der var ingen problemer, endda i en 12 hestes post-business brandert :D:confused:
    Først stillede jeg mig, kvæg som man er, i en kø til immigrationen, indtil en kvinde gik og råbte på "returning esta's", og så kunne man bruge automaterne, så hev hun båndet væk så jeg (og andre) kunne gå direkte hen til automaterne og lave finger aftryk osv. MEN min gav et kryds på sedlen som kom ud - så jeg skulle bag i en ny kø med en busfuld kinesere som ikke kunne snakke engelsk,og havde kun en tolk fra Air China som fes frem og tilbage ml skrankerne hvor immigrations agenterne godt nok så stramme ud.
    Men som sagt, kom fint igennem. Dem som ikke havde problemer ved fingeraftryks maskinen kom igennem på under 10 min vil jeg gætte på.
    Selvom du skulle være på nyt pas/ESTA er de knap 4 timer mere end rigeligt vil jeg da mene.
    Og skulle du ha' rejseforsikring, vil jeg bestemt mene de ikke skelner imellem om det er bonus billetter eller købte-for-penge billetter.
    SAS har i øvrigt god historik på den afgang i følge flightstats:
    http://www.flightstats.com/go/Fligh...partureAirportCode=ARN&arrivalAirportCode=LAX

    Så afsted med dig.:D
     
    clager, Henrik Olsen, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  5. Søren S

    Søren S VIP medlem

    Beskeder:
    97
    "Synes godt om" modtaget:
    307
    Point:
    53
    Tusind tak alle - lader til det ikke er så meget at bekymre sig om. Min rejseforsikring kræver bare samme MCT som flyselskaberne, så der er jeg dækket fint ind. Og har pas med tidligere brugt Esta, så burde også gå fint der. Og godt at vide SAS har god historik på ruten.

    Satser så også som isolCBflyer på en god Business rus ved ankomst, da det er en ren fornøjelsestur:)

    Tak!
     
    Henrik Olsen, Henry og isolCBflyer "Synes godt om dette"
  6. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    Jeg kan kun bekræfte @isolCBflyer 's erfaringer med at bruge automaterne til paskontrol.

    I forrige uge rejste jeg igennem ORD, og jeg var så hurtigt igennem kontrollen at bagagen endnu ikke var ankommet på bagagebåndet, da jeg kom ud på den anden side. Det har taget max. 15 minutter at komme igennem, og formentlig også mindre.

    Hvor meget tid man skal bruge afhænger selvfølgelig af lufthavnen og tidspunktet på dagen, og jeg ved ikke lige hvordan det ser ud i LAX omkring middagstid. Men jeg vil vurdere at 2 timer er tid nok, med mindre at du er ekstremt uheldig.
     
    Søren S, isolCBflyer og Henry "Synes godt om dette"

Del denne side