Lounge Review af Sala VIP Puerta Del Sol Lounge i Madrid Lufthavn

Poster i 'REJSEBESKRIVELSER' oprettet af Henrik Olsen, 13/6/14.

  1. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
    Nogle gange kan man godt blive skuffet over lounges som ikke tilhører flyselskaberne selv, da serviceudbuddet og indretningen ikke altid lever op til ens forventninger når man skal bruge en periode i loungen før afgangen. Det var derfor lidt spændende til hvilken siden denne lounge ville falde.

    Sala VIP Puerta Del Sol Lounge i Madrid Lufthavn er den lounge som SAS bruger. Listen over selskaber som benytter denne lounge er lang og ligesom i Barcelona en lounge der benyttes af alle stort set alle alliancer/flyselskaber. Det er desuden også en Priority Pass lounge om nogle har dette medlemskab.
    Loungen er ganske stor med mange siddepladser – både i stole eller sofagrupper og ved borde hvis man ønsker at spise.
    This slideshow requires JavaScript.
    Buffetområdet består af en bar hvor der er placeret drikkevare og snacks og et område med køleskabe til drikkevarer og madvarer i form af salater, yoghurt, sandwich og tapas lignende serveringer. Lidt skuffende udvalg i vinene da der kun kunne findes en enkelt rødvin af typen Rioja, 2 hvidvine, men ingen Cava til trods for at man er i Spanien. Dertil var udvalget af øl heller ikke imponerende. Af andre drikkevarer på køl var der gode valgmuligheder og jeg vil fremhæve at de benytter sig af mærket Nørdic til blandet Tonic og Ginger Ale, hvilket bestemt er gode stabile mærker.
    This slideshow requires JavaScript.
    Det er for så vidt en typisk lounge, hvor man dog ikke har fokuseret så meget på de forretningsrejsende, da selve området til at arbejde i består af nogle enkelte båse med en stol til i området ved indgangen til toiletterne. Ikke det mest inspirerende eller behagelige sted at arbejde. Der var loungen i Barcelona noget bedre indrettet.
    Der er ganske godt udsigt ud over lufthavnen på begge sider af loungen som fylder hele bredden af terminalen og er placeret på førstesalen. Dette gør også at man kan se ned i terminalområdet og følge lidt med i om det er ved at være tiden til boarding og køen er væk i det afgange hvor man har fået en gate der ligger i nærheden af loungen, som jeg var heldig at få på min afgang til København denne lørdag.
    This slideshow requires JavaScript.
    Af andre forhold er der ikke meget at sige ud over at der selvfølgelig er gratis Wifi, dog af typen hvor man får udleveret en voucher med en 30 minutters kode. Dette betød i mit tilfælde at jeg skulle skifte til en ny kode 3 gange på mit ophold og på både min telefon og min tablet. Dette er ikke smart og man bør nok have en mulighed for at få voucher af 2 timers varighed for lethedens skyld hvis man benytter sig af en offentligt net som i dette tilfælde og hvor det var muligt at købe sig til 2 timers varighed. Der var heller ikke nogen bademuligheder eller gode afslapningsstole hvilket gør loungen og dermed Madrid til en lidt mindre god transferlufthavn med et længere lay over.

    Oversigt:
    Introduktion: En tur til Madrid med SAS i SAS Plus og en overnatning på Radisson Blu Madrid Prado
    Rejsebeskrivelse: En morgenflyvning fra København til Madrid med SAS i SAS Plus
    Rejsebeskrivelse: En overnatning på Radisson Blu Madrid Prado
    Lounge Review: Sala VIP Puerta Del Sol Lounge i Madrid Lufthavn <- denne artikel
    Rejsebeskrivelse: En flyvning midt på dagen fra Madrid til København i SAS Plus


    Read the whole post here.
     

Del denne side