Hej alle! Jeg har brug for de rejsekyndiges hjælp. Jeg overvejer LH Premium Economy til en tur til Miami i januar. Er der nogen der har erfaring med det, både godt og dårligt? Jeg mener også at huske at der findes WIFI i flyveren (A380), men er det gratis? Jeg synes ikke rigtig at jeg bliver særlig klog af deres hjemmeside På forhånd tak.
Hej Peter Jeg fløj for 2 måneder siden med LH's A340-600 fra München til São paulo, jeg sad desværre ikke selv på premium, men jeg var godt misundelig allerede da jeg så sæderne, de så ret så behagelige ud! Maden ved jeg af gode grunde ikke hvad der serveres af, men kunne forestille mig at det er opgraderet en smule fra Eco. Jeg regner helt klart med at skaffe mig en opgradering når jeg skal hjem igen om 10 måneders tid, da det så ud til at være et helt ok produkt! Wifi er ikke gratis på nogle klasser, men man kan betale for det med sine Miles and more point. Det virker ok, og når man har betalt har man adgang på 2 enheder (så sidemanden scorede lige gratis wifi) God tur!
Maden og drikkevarerne er den samme som de serverer på Eco. Blot serveret på porcelæn og i glas i stedet for i en foliebakke og i plastic. Det er sådan set kun sædet der er forskellen på LH's Eco og Premium Eco.
Dog er Y+ forrest i nederste del af 380eren, som er totalt lydløs. Sædet er også rart og ofte er der ikke stor forskel i pris på deres Eco + man får 100-150 % EB-points Hvis du flyver SAS Codeshare til Tyskland så sætter de dig også i Plus Selv var jeg godt tilfreds for produktet
Jeg har siddet på række 50 på samme fly FRA-JNB, men det må være før de lavede kabinen om. Der er ca 4000 kroners forskel fra Economy til Premium, så spørgsmålet er, om det er dét værd! Selvom EB- pointene lyder fristende
Jeg købte Y+ en måned før afgang til SIN til lidt under 9k, selvsamme Economy kostede 8400 på det tidspunkt med 25 % EB-points, så for mig var valget åbentlyst, men med 4k i forskel er det ikke det værd medmindre du får brug for den ekstra stykke baggage du kan tage med.
Jeg har lige landet i Delhi med LH760 på premium economy. Jeg kan uploade lidt billeder og mine indtryk fra turen når jeg kommer frem til mit hotel. Du kan købe economy og lave et MyOffer og skære lidt af prisforskellen. Sammenligningen må komme på lørdag
Nogen der har erfaring med hvor stort et "offer" man skal lave, for at det går igennem? Og får man 100-150% point, når man opgraderer sådan?
Jeg kunne byde mellem 210 og 620 USD. Jeg bød 230 og fik den. Der var kun 50% belægning på Premium Economy. Hold øje på LH.com om der står få sæder tilbage og juster dit beløb derefter.
Jeg har ikke fået mine points endnu, men klassen hedder N. 100% hos SK og det ser ud til at give 0% hos A3 Hvor lang tid går der normalt fra en LH flyvning til man får sine EB points?
Da jeg fløj med LH til JNB i februar fik jeg pointene 2 dage efter. Det går nogle gange hurtigere end SK's egne flyvninger. Jeg takker i øvrigt alle for jeres svar, jeg følger med i eventuelle indlæg og venter lidt med at købe mine billetter
Update: Jeg havde igår fornøjelsen af at flyve på Premium Economy med Lufthansa på strækningen FRA-DEL og det var overordnet set en positiv oplevelse. Belægningen var kun på ca. 50% på denne klasse, så de der ville kunne frit vælge et af de tomme sæder så de sad uden sidemand. Jeg havde valgt sæde 53K. Jeg fik ikke taget billeder af sæderne, men det var udmærkede sæder som kunne skubbes rimelig langt tilbage. Så langt at det faktisk blev lidt irriterende, så jeg blev nødt til at bruge den tomme plads ved siden af mig, da fyren foran lænede sig så langt tilbage at jeg ikke havde plads til min laptop. Allerede kort efter boarding fik vi serveret et glas friskpresset juice IFE var ok, med nyere film og bl.a. 4 danske. Jeg fik set filmen Mænd og Høns, jeg brugte ikke de udleverede headphones, men derimod mine egne medbragte Blaupunkt Noice Cancelling. Der var selvfølgelig USB stik til opladning af mobil m.m. Da vi var kommet i luften fik vi første omgang våde varer. Jeg tog en diet coke (Coca Cola Zero fra flaske) og en GT (tror Gin'en hed noget med London). Dertil fik vi nogle HRS sponserede kiks. Vi fik udleveret en menukort og kunne vælge mellem Grilled chicken breast og Indian Paneer. Jeg valgte kyllingen, som blev serveret med noget majs"mos" græskar og barbecue sovs. Smagte ok, men mest af majs. Dervar og en salat med mozzarella kugler og balsamico. Desserten var et velsmagende stykke kage. Jeg fik (kold) rødvin til. Efter maden kunne vi få cognaq og baileys. Jeg må indrømme at jeg valgte baileys... (I plastik krus...?!) Vi fik en lille pakke med accessories til turen, med bl.a. sokker. Se billedet. Inden vi landede i Delhi fik vi mad igen, denne gang kunne vi ikke vælge, men fik udleveret en omgang kylling på en bund af spaghetti. Smagte ok, men lidt svært at håndte de lange spaghetti'er. Vi sluttede af med et stykke chokolade. Jeg fik desværre aldrig WiFi til at virke på mine enheder, så kan ikke berette om kvaliteten af Telekon FlyNet. Jeg ville ellers gerne have opdateret lidt fra flyveren og sendt beskeder hjem til familien, samt bruge nogle af de Lufthansa Miles jeg har stående (fra tidligere tiders uvidenhed).
@DrDreier - det spaghetti forstår jeg godt du kæmpede lidt med... tak for god opdatering! Samme her på longHaul, Zero og GT slår aldrig fejl...
nå ja, man kan jo finde alt og ifølge: http://www.alcademics.com/airline-drink-menus.html - så er det bombay sapphire der serveres på Lufhansa (dog er den fra 2013...)
Fandt lige Premium Economy menukortet i min taske... Det er Gordon's London Dry Gin. Jeg tog kun en GT fordi jeg er blevet inspireret af jer herinde Ellers havde jeg nok bare taget en Vodka/Cola
Er faktisk lidt i tvivl nu. LH kalder klassen N, som giver 100%, men på mit SAS Boarding Pass står der E, som giver 150%
De fleste flyselskaber skriver et bogstav for kabine som er den højeste bookingklasse i denne kabine. F.eks. hvis du flyver GO på sas står der M, plus så står der Y og business C. Nogle gange står der et sænket bogstav ved siden af, hvilket er booking classen (e.g. Mv booking class V i GO). Lufthansa skriver således Y/E/C/F får economy/premium economy/business/first