Måske bliver kundeoplevelsen mindre SKIT...

Poster i 'SAS | EUROBONUS' oprettet af obs, 18/8/15.

  1. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    Faldt lige over denne her i finans.dk:

    http://finans.dk/live/erhverv/ECE7943999/SAS-udvider-topledelsen/

    Man vil angiveligt udvide topledelsen med en CIO.

    Måske kunne man som kunde være heldig at det også betyder at der skal mere fokus på forbedring af kundeoplevelsen på de nuværende digitale kanaler. SAS' hjemmeside er sandt for dyden en gudsjammerlig en af slagsen, selvom den da ser meget pæn ud på overfladen. Men i dette tilfælde er den pæne overflade kun fernis oven på en yderst ringe back end.
     
    tbh og Kristian "Synes godt om" dette.
  2. Flemming Poulsen

    Flemming Poulsen VIP medlem

    Beskeder:
    0
    "Synes godt om" modtaget:
    1
    Point:
    99
    Hmmm. En fortid i Systembolaget og ikke mindst Accenture....

    Lyder som om der skal arrangeres en masse møder, arbejdsgrupper og hyres nogle konsulenter til at analysere en masse ting ;)

    Men kan da håbe der kommer fokus på at få en af branchens mest jammerlige og ustabile websites til at fungere. Jeg vil dog se det før jeg tror det ;)

    Er heller ikke sikker på at det er flere chefer SAS har brug for.
     
    jefi99, tbh, Kenneth K og 1 anden person "Synes godt om dette".
  3. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    Ja, man skal nok ikke gøre mere end at håbe på forbedringer. At tro på det kunne blive en kæmpe skuffelse.

    Men måske er den haltende IT-platform også et tegn på at SAS ikke burde have overlevet, da verden jo bestemt heller ikke er blevet mindre kompleks og krævende når det kommer til IT.
     
    Flemming Poulsen "Synes godt om" dette.
  4. Flemming Poulsen

    Flemming Poulsen VIP medlem

    Beskeder:
    0
    "Synes godt om" modtaget:
    1
    Point:
    99
    Men der er dog håb forude (måske). På MegaDo fortalte Nils Lindhe, at de var igang med at udvikle et nyt IT system til EuroBonus. Det nuværende er vel 30 år gammelt.

    Sådan et system er dog ikke lige en hyldevare hos software-huse, så det skal udvikles fra bunden og det tager tid... laaaaag tid. Men de skulle være igang. Så kan vi bare håbe på at de får nogle andre til at lave det end de ubrugelige IT-folk som har lavet de nuværende systemer ;)
     
  5. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    Min første tanke er så: hvad godt gør det at lave et nyt IT-system til EuroBonus når systemet til salg af billetter må have en skræmmende effekt på enhver der kommer i nærheden af hjemmesiden og forsøger at anvende den...

    Nå, spøg til side. Jeg tænker at deres IT-systemer nok ikke fejlede noget da de blev udviklet for 30 år siden som du siger :) Men verden har forandret sig, og SAS har formodentlig hele vejen igennem bare valgt at lægge lap på lap på lap i systemet for at tilpasse det. Efter min mening kan man kun gøre det et antal gange før end man hellere bør hovedrenovere et system eller udvikle et nyt fra bunden. Lidt ligesom med en asfaltvej - den kan også kun lappes så mange gange før end det bedre kan betale sig at lægge den helt om.
     
    Senest redigeret: 18/8/15
    Ulrik "Synes godt om" dette.
  6. Flemming Poulsen

    Flemming Poulsen VIP medlem

    Beskeder:
    0
    "Synes godt om" modtaget:
    1
    Point:
    99
    Der er simpelthen for mange begrænsninger i systemet idag. Så de besluttede at nu var det tid til at starte forfra med et system som er tidssvarende. Men det er vel også på tide efter så mange år ;-)

    Systemet kører stadig på gamle mainframes samt integrerer dårligt med øvrige systemer - og efter at have set det, så må jeg indrømme at det var som en tidsrejse at opleve det ;-)

    Desværre frygter jeg også at dette system er et skridt på vejen til at EuroBonus bliver revenuebaseret og optjening ikke er iht. ruten/distance... Det var nemlig en af de ting som det gamle system ikke kunne. Til gengæld bliver der nok også åbnet op for en masse andre muligheder og features.
     
  7. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    Der er nu ikke noget i vejen med mainframes (IBM's z/OS i hvert fald), kun de systemer/applikationer der kører på dem ;) Tænker såmænd at mainframes også vil være her min tid ud... Men det kan da være et mindre kulturchok at opleve sådan nogle gamle systemer :)
     
    Flemming Poulsen "Synes godt om" dette.
  8. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
    Ja - DSV's Road forretning drives af et system fra 1986.... Det holder 17.000 lastbiler, 6.500 personer og 34 lande kørende 24x7...... Så det er vel meget godt klaret og Return on Investment er gået hjem for mange år siden :)
     
    THammer og obs "Synes godt om" dette.

Del denne side