Malaga

Poster i 'DESTINATIONER' oprettet af T4L, 22/1/24.

  1. T4L

    T4L VIP medlem

    Beskeder:
    1,089
    "Synes godt om" modtaget:
    4,637
    Point:
    113
    Der er rigtig mange danskere i Malaga. Kan det virkelig passe at vi ikke har en dedikeret tråd på IF? Det må være på tide den starter! ;)

    Jeg har lige været i området igen og måtte sande (igen!) at man skal booke et restaurantbesøg i weekenden på de gode restauranter noget tid i forvejen, selv midt i januar måned! Vi boede en halv time udenfor Malaga på La Zambra Hotel i Mijas, men skulle flytte for 2 dage i weekenden, fordi hotellet var fuldstændig optaget af en stor gruppe.

    Det gør nu heller ikke noget, hvis man får lov at slentre lidt rundt i den dejlige by i solskin og varme midt i januar. Restaurantplanlægningen var dog ikke-eksisterende og alle vores favoritrestauranter var fuldt booket. Jeg havde dog en restaurant på min liste af restauranter at prøve, hvor jeg fik at vide at vil måske kunne få plads, hvis vi kommer når restauranten åbner. Så kl. 12.30 tog vi til Taberna Uvedoble https://www.uvedobletaberna.com/. Ingen spanier kunne drømme om at spise så tidlig en frokost. Så, yes, vi fik plads og maden var fuldstændig forrygende.

    Ristede sorte nudler med små blæksprutter. Denne ret ser måske en smule underlig ud, men den smagte så godt, så godt!
    IMG-1673.jpg

    Ristet knoglemarv med kammuslinger i japansk dressing var et stort hit!
    IMG-1674.jpg

    Tortillaen ser måske ikke ud af noget særligt, men bare tænk: trøfler!
    IMG-1675.jpg

    Blæksprutten med chorizo var også virkelig lækker.
    IMG-1676.jpg

    Restauranten fyldte faktisk op ret hurtigt. Hvis man ikke kunne få bord, kunne man efterlade sit telefonnummer og blive ringet op når der var et ledigt bord. Jeg lagde mærke til at rigtig mange spaniere gjorde dette. Men ikke turisterne. De vidste nok ikke at muligheden fandtes.

    Hvad er jeres favoritter i Malaga?
     
    Senest redigeret: 25/1/24
    Erwin Lansing, asf, Kenneth K og 9 andre "Synes godt om" dette.
  2. T4L

    T4L VIP medlem

    Beskeder:
    1,089
    "Synes godt om" modtaget:
    4,637
    Point:
    113
    Her kommer nu restaurantanbefaling nr. 2. Aire Gastrobar https://www.airegastrobar.es/ er et rigtig godt valg, specielt hvis man bor på Grand Hotel Miramar og ikke har lyst til at tage ind i bymidten for at få noget at spise. Miramar bliver af mange betragtet som Grande Dame af Malagas hotelscene og de tager sig også godt betalt for det. Hotellets restaurant har en dejlig terrasse med vidunderlig udsigt over havet. Men den er også rigtig dyr og maden er som man forventer i den slags restauranter, i virkeligheden ikke noget særligt. Men tager man kun 100 m ned af gaden, kan man sætte tænder i disse og andre herligheder på Aire Gastrobar til nogle ganske rimelige penge:
    IMG-1658.jpg IMG-1659.jpg IMG-1660.jpg IMG-1661.jpg
     
    HenrikM, Nielspg, Kenneth K og 4 andre "Synes godt om" dette.
  3. T4L

    T4L VIP medlem

    Beskeder:
    1,089
    "Synes godt om" modtaget:
    4,637
    Point:
    113
    Sidste gang jeg var på et af mine absolutte yndlingshoteller i hele verden, La Zambra udenfor Malaga, fik jeg en liste af af en medarbejder i receptionen med sine egne og kollegaers favoritrestauranter i Malaga.
    WhatsApp Image 2024-08-20 at 15.10.12.jpeg

    Jeg har lige været tilbage i Malaga. Så der skulle selvfølgelig prøves lidt! Restauranten Uvedoble omtalte jeg allerede i min første post her i tråden. Efter nogle dage med chiringuitos og tapas besluttede vi os for at prøve Sushi Takumi https://www.restaurantetakumi.com/. Det viste sig at være et rigtig godt valg.

    Oplevelsen startede med en lille hilsen fra køkkenet, butterfish ceviche.
    WhatsApp Image 2024-08-20 at 12.50.44.jpeg

    Vi fravalgte tasting menuen og sammensatte vores egen menu. Østers med ponzu.
    WhatsApp Image 2024-08-20 at 12.50.44 (1).jpeg

    Amberjack tiradito
    WhatsApp Image 2024-08-20 at 12.50.44 (2).jpeg

    Toro med vagtelæg og trøfler
    WhatsApp Image 2024-08-20 at 12.50.44 (3).jpeg

    Flammegrillede kammuslinger
    WhatsApp Image 2024-08-20 at 15.44.56.jpeg

    Vagtelæg med wagyu
    WhatsApp Image 2024-08-20 at 12.50.45 (1).jpeg

    Miso black food med svampe
    WhatsApp Image 2024-08-20 at 12.50.45 (3).jpeg

    Det var en rigtig god oplevelse og jeg kan varmt anbefale restauranten, hvis man har sat næsen op til noget andet end spansk mad i Malaga.
     
    Erwin Lansing, klausbm og Henry "Synes godt om dette"
  4. T4L

    T4L VIP medlem

    Beskeder:
    1,089
    "Synes godt om" modtaget:
    4,637
    Point:
    113
    Efter flere dage med tapas var det på tide endelig at få pasta igen. Atrezzo https://www.grupoterceracto.com/atrezzo/ var det oplagte valg.

    Jeg følte mig med det samme rigtig godt tilpas på denne restaurant. Indenfor var der dejlig musik jeg kunne forstå, tænk italiens/amerikansk musik før verden gik af lave. Udenfor på terrassen var det dejligt roligt, selvom beliggenheden er midt i byen, men på en lige sidevej. Derudover var maden helt i top.

    Vitello tonnato
    WhatsApp Image 2024-08-20 at 12.50.45 (4).jpeg

    S
    paghetti carbonara
    WhatsApp Image 2024-08-20 at 12.50.45 (7).jpeg

    Linguine med hummer
    WhatsApp Image 2024-08-20 at 12.50.45 (5).jpeg

    Her vil jeg komme tilbage til igen og igen når jeg er i Malaga!
     
    Erwin Lansing, klausbm og Henry "Synes godt om dette"
  5. T4L

    T4L VIP medlem

    Beskeder:
    1,089
    "Synes godt om" modtaget:
    4,637
    Point:
    113
    Ovennævnte Atrezzo er med i en gruppe af restauranter som hedder Terceracto. Selve restauranten Terceracto https://www.grupoterceracto.com/tercer-acto/ er en spansk-japansk fusionsrestaurant, som selvfølgelig også skulle prøves. Jeg synes egentlig den japanske del var næsten på højde med Takumi. Se selv:

    WhatsApp Image 2024-08-20 at 12.50.45 (8).jpeg
    WhatsApp Image 2024-08-20 at 12.50.45 (9).jpeg
    WhatsApp Image 2024-08-20 at 12.50.45 (10).jpeg
    WhatsApp Image 2024-08-20 at 16.11.22.jpeg

    Buen provecho!
     
    Erwin Lansing, klausbm og Henry "Synes godt om dette"

Del denne side