Manufactured spending via Western Union?

Poster i 'ANDRE PROGRAMMER (BIL, KREDITKORT M.M.)' oprettet af danielbirch, 22/11/16.

  1. danielbirch

    danielbirch VIP medlem

    Beskeder:
    472
    "Synes godt om" modtaget:
    1,029
    Point:
    93
    Inspireret af travel-dealz.de gav jeg mig til at undersøge mulighederne med Western Union.

    Umiddelbart kan jeg konstatere følgende:

    - Hvis du opretter dig og validerer med NemID, kan du overføre max 35.000 kr. pr. løbende 3 dage.
    - Du kan betale med MC/Visa, og kortgebyret er 25 kr. uanset beløbets størrelse.
    - Du kan overføre til en dansk bankkonto (fx din egen)

    Det betyder, at for 25 kr. kan du få 3.500 Eurobonus-point ind på kontoen (med SASMC eller Nykredit MC) eller 350 kr. på din Norwegian Cash Rewards-konto (med Norwegian Visakort).

    Der er dog et par oplagte begrænsninger:

    - Din limit på kortet skal naturligvis være høj nok.
    - Kortudsteder kan have lagt beløbsbegrænsninger på denne type transaktion (fx har SASMC et loft over, hvor store beløb du kan betale via MobilePay).
    - Det er uklart (og kan også afhænge af kortudsteder) om transaktionen bliver betragtet som kontanthævning med deraf følgende ekstragebyrer).
    - Hvis du kun har denne type transaktioner på dit kort, vil du uundgåeligt blive taget i hvidvaskningskontrollen, hvilket kan betyde, at du skal forklare over for banken, hvad det er du har gang i - og du risikerer, at de lukker dit kort.

    Erfaringer, anyone?
     
    CHA211, Peter F., jakobv84 og 2 andre "Synes godt om" dette.
  2. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,382
    "Synes godt om" modtaget:
    12,763
    Point:
    113
    Det er muligt, jeg ikke forstår alle detaljer i forslaget, men jeg har oplevet, at betaling af girokort med mit SAS MC på et posthus i Serbien blev opfattet som en en kontanthævning. Resultat:
    • Ingen ekstrapoint (for det får man jo ikke på kontanthævninger)
    • Hævegebyr på kortet

    Så mit spørgsmål: Hvis det anses som en kontanthævning, får man så overhovedet point?
     
  3. mdk

    mdk VIP medlem

    Beskeder:
    379
    "Synes godt om" modtaget:
    637
    Point:
    93
    Det er ikke noget jeg turde give mig i kast med. Bankerne skal så vidt jeg husker også indberette mistænkelige overførsler...

    En fire-fem overførsler på 35k fra sit EBMC på denne måde, så kan man sikkert godt se frem til en indberetning fra banken til Skat, det er ikke 14k EBB points værd o_O

    Specielt ikke hvis man risikerer ikke at få point for overførslerne..
    - En maks-overførsel mens der bliver kørt kampagne med points for kontanthævninger kunne dog være fint :D
     
    Henry, Henrik Olsen og SebastianBruun "Synes godt om dette"
  4. danielbirch

    danielbirch VIP medlem

    Beskeder:
    472
    "Synes godt om" modtaget:
    1,029
    Point:
    93
    Fuldstændig rigtigt.

    Men på den anden side er det jo egentlig let nok at give Skat en forklaring. Du har jo ikke gjort noget ulovligt, og Skat vil sandsynligvis være ligeglade, når de først har hørt hvorfor. I virkeligheden er det vel bedre at forklare det til Skat, end at skulle forklare det til Bank Norwegian / SEB med risiko for at de bliver sure og sletter dine point?
     
    jakobv84 og Henry "Synes godt om" dette.

Del denne side