Næst efter cruise branchen må luftfart være hårdest ramt, ideen om at tiden efter sommerferie ville normalisere sig er skudt helt væk og flere analytikere peger på at flybranchen først vil være tilbage til normal i 2023-2024: https://www.moodys.com/sites/produc...ographics/Aircraft_Turbulence_Infographic.pdf Det er en omvendt tråd af tråden "Jobopslag i luftfartens verden" og ikke særlig positiv , men tænker den kan være ret relevant at se hvor meget de enkelte flyselskaber/affiliates er ramt af effekterne. AA massefyring - i alt omkring 40.000/30 pct. nedskæring - i alt kom udmelding om yderligere afskedigelser - dog nedskaleret fra udmeldte 25000 til 17.500 men stadig en voldsom omgang. især i betragtning at totalt set er der 40.000 færre ansatte til oktober 2020 jvnf. februar 2010 https://eu.usatoday.com/story/trave...-500-employees-due-covid-19-slump/5632184002/ CPH massefyring - omkring 650/25 pct. nedskæring - de berørte ansatte får en fyreseddel i uge 35.
I dag er dagen for CPH. I disse timer foretager de over 600 afskedigelser. Jeg kender desværre flere, der er berørt!
AA massefyring - opdateret fra 17.500 til 19.000 stillinger UA massefyring - 13.000 stillinger https://www.cnbc.com/2020/09/30/ame...-workers-if-cornoavirus-aid-deal-reached.html
Mon der overhovedet er nogen chance for at luftfartsselskaberne skal komme igennem dette uden voldsom støtte...
Jeg tænker at flyselskabet, ligesom et rejsebureau, ikke har nogen reelle indtægter. Så det kan ikke lade sig gøre at forsætte i alt for langt tid. Et flyselskab kan ikke fjerne alle omkostningerne da de har aktiver i fly og bygninger. Så på et tidspunkt er det nok slut. Norwegian er et af de selskaber som nok snart kommer i denne situation...