MasterCard til EuroBonus / Hvornår kan det svare sig.?

Poster i 'NYANKOMNE, VELKOMMEN' oprettet af Jannik, 1/8/15.

  1. Jannik

    Jannik Medlem

    Beskeder:
    61
    "Synes godt om" modtaget:
    27
    Point:
    18
    Hejsa.

    Er ny herinde :)

    Det ser spændende ud, og måtte hellere tilmelde mig.

    Jeg har oprettet mig på Sas EureBonus og har læst på jeres forum, at man kan optjene 10 point pr. 100kr.

    Men hvordan sammenkobler man Mastercardet med Sas.?

    Tak

    /Jannik
     
    Flemming Poulsen og Kristian "Synes godt om" dette.
  2. Nicki Lolk Sørensen

    Nicki Lolk Sørensen VIP medlem

    Beskeder:
    2,276
    "Synes godt om" modtaget:
    6,792
    Point:
    113
  3. danielbirch

    danielbirch VIP medlem

    Beskeder:
    474
    "Synes godt om" modtaget:
    1,031
    Point:
    93
    Hej Jannik

    Velkommen til!

    Du kan ikke sammenkoble et hvilket som helst Mastercard til din SAS-konto. Pt. kan du optjene point på SAS Eurobonus Mastercard, som udbydes af SEB Kort, og på Nykredit Mastercard, hvilket dog kræver, at du samler dine bankforretninger i Nykredit.

    Du kan ansøge om et SAS Eurobonus Mastercard og læse mere på http://www.saseurobonusmastercard.dk/

    Flemming har også skrevet en guide for et par år siden på http://bonusfeber.dk/hvilke-kreditkort-giver-bonuspoint/ - der er desværre ikke sket så meget på markedet i mellemtiden.

    mvh Daniel
     
    Flemming Poulsen "Synes godt om" dette.
  4. Jannik

    Jannik Medlem

    Beskeder:
    61
    "Synes godt om" modtaget:
    27
    Point:
    18
    Aha, tak for jeres svar.

    Troede man kunne skrive sine oplysninger på sit nuværende Mastercar, for derester, at bruge det.

    Mit nuværende Gold er Gratis.

    Tak for link'sne :) Det giver lidt bedre mening nu

    Giver i andre virkelig 295 årligt for dette kort, og kan det så svare sig, som "alm" forbruger, at optjene point sådan.?
     
  5. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Første år er gratis! Men nej ellers skal du have et stort forbrug og evt. fordele f.eks. i forbindelse med eurocard platinum for at det kan betale sig at bruge uden at være EuroBonus Guld. EuroBonus guld har både gratis MasterCard og Diners Club.
     
  6. danielbirch

    danielbirch VIP medlem

    Beskeder:
    474
    "Synes godt om" modtaget:
    1,031
    Point:
    93
    Du kan regne på det: Det kan svare sig, hvis dit forbrug på kortet er over ca. 40.000 kr. årligt (svarende til 4.000 EB-point á 0,07 DKK). Vel at mærke forbrug, hvor der ikke lægges gebyr oveni.
    I mit tilfælde kan det sagtens svare sig, fordi jeg er meget bevidst om, hvilket kort jeg bruger hvor. Andre kan have en anden oplevelse.

    Alt kan trickes - læs fx tråden om manufactured spending i kreditkort-delen af forum. Pt. er Mobilepay nok den eneste reelle mulighed af nogen betydning, men som du også vil kunne læse af diskussionen dér forudsætter det, at du også bruger dit kort til andre ting, ellers bliver SEB hurtigt småirriterede.

    Alternativt: hvis du kan se fordele ved et Diners-kort og er villig til at betale for dét, kan du få Mastercard med uden beregning. Men du skal rejse en del for at det egentlig giver mening med Diners.

    @tbh: Du kan da ikke kombinere Eurocard Platinum med SAS?
     
    AMJ og Flemming Poulsen "Synes godt om" dette.
  7. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Jeg mente at når du betaler f.eks. en rejse med EB MC, så er det dækket af forsikringen fra EuroCard Platinum, men det gør det selvfølgelig ikke værd at have et EB MC blot for det, så ja det var egentligt lidt irrelevant!
    7 øre per point er sikkert en meget god pris at regne med, men man skal tjene væsentligt flere for at kunne udnytte det optimalt (ok indenrigs til 6.000 one way kan være god value, men...), og have en idé om hvordan det skal bruges for at det kan betale sig
     
  8. Jannik

    Jannik Medlem

    Beskeder:
    61
    "Synes godt om" modtaget:
    27
    Point:
    18
    Hej igen.

    Ok - jeg tænkte, at man minimum skal have et forbrug pr. år 100.000.- da 10.000 point svarer til én flyrejse.?

    Det er måske en flyrejse til Paris eller lign.

    Kortet koster 300.- og det er da lige før at man kan få en billet i det leje.
     
  9. danielbirch

    danielbirch VIP medlem

    Beskeder:
    474
    "Synes godt om" modtaget:
    1,031
    Point:
    93
    Nej, forsikringsdækningerne på SAS EB MC og Eurocard Platinum er slet ikke de samme.

    SAS EB MC indeholder kun en ulykkesforsikring, som dækker under transport på private rejser.
    Eurocard Platinum indeholder derimod en omfattende rejseforsikring med sygdom, afbestilling, ulykke, bagageforsinkelse, billejeforsikring, osv. Men så koster kortet også 1.695 kr. årligt.
     
  10. danielbirch

    danielbirch VIP medlem

    Beskeder:
    474
    "Synes godt om" modtaget:
    1,031
    Point:
    93
    En returbillet til Paris koster 30.000 point. Så det bliver ikke en god forretning - men det er nok heller ikke på korte intra-europæiske rejser, du får bedst value-for-money med dine SAS-point. Som du selv er inde på, er lavprisbilletter et alt for godt alternativ :)
     
  11. Jannik

    Jannik Medlem

    Beskeder:
    61
    "Synes godt om" modtaget:
    27
    Point:
    18
    Ok - ny var Paris også blot et eksempel. :)

    Hvad "koster" en tur til NYC i point.?
     
  12. bertil storr

    bertil storr VIP medlem

    Beskeder:
    150
    "Synes godt om" modtaget:
    295
    Point:
    63
    Hvis du skal flyve med SAS koster den på de billige billetter 60.000 i eco og 100.000 i biz retur.
    Hvis du skal flyve med *A koster det 70.000 i eco og 110.000 i biz retur. :)
     
  13. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    60.000 i economy eller 100.000 i business, oftest giver det rigtig god mening i business men ikke economy.

    Og @danielbirch ja jeg skal vist lære at formulere mig helt klart... :) når man har begge kort, og køber en rejse med SAS EB MC eller DC, så er du også dækket af forsikringen fra dit EuroCard Platinum.
     
    bertil storr "Synes godt om" dette.
  14. jacobb

    jacobb Aktivt medlem

    Beskeder:
    101
    "Synes godt om" modtaget:
    102
    Point:
    28
    Hvordan kan man få et gratis MasterCard, hvis man allerede har Diners? Med Diners får jeg i det mindste adgang til lounges alt efter forbrug det forgangne år - så synes godt det kan betale sig sammen med 15 points per 100 kr. forbrug.
     
  15. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    Jeg tror bare at du skal ansøge om MC kortet og så finder de selv ud af at du allerede har betalt for Diners kortet. Det er samme selskab (SEB Bank) der administrerer begge kort i Danmark. Men du kan eventuelt også kontakte dem efterfølgende for at være sikker på at det er registreret korrekt så du kun bliver opkrævet et årsgebyr.
     
  16. Simon Toft

    Simon Toft Guest

    Men igen.. 295 kr pr år, tror jeg bruger penge på værre ting. Har et SASMC og bruger nok lidt over 40.000 kr pr år, men bruger kun mit firma relateret når jeg får mine udgifter dækket på rejseafregning. Muligvis kan jeg bruge under 40.000 pr år men tager gerne pointene med ved siden af mine rejser, hotel ophold og andet.
     
  17. Jannik

    Jannik Medlem

    Beskeder:
    61
    "Synes godt om" modtaget:
    27
    Point:
    18
    Sørger i andre blot for, at have penge på Mastercardet konstant, og sørge for, ikke at gå i minus - for med en ÅOP på over 20 og en debitorrente på 18.99 virker det liiiiige i overkanten :)
     
  18. Flemming Poulsen

    Flemming Poulsen VIP medlem

    Beskeder:
    0
    "Synes godt om" modtaget:
    1
    Point:
    99
    Regel nr. 1 med kreditkort er ALDRIG at udnytte kreditten....

    Betal din regning fuldt ud hver måned, så betaler du ingen renter. Renterne er kun hvis du begynder at trække på den kredit der evt. hører med.
     
    asf, AMJ, Rikke Haugen Olsen og 4 andre "Synes godt om" dette.
  19. Simon Toft

    Simon Toft Guest

    Helt enig. Jeg har bare tilmeldt mine regninger PBS som bliver betalt hver måned.
     
    Jannik "Synes godt om" dette.
  20. Jannik

    Jannik Medlem

    Beskeder:
    61
    "Synes godt om" modtaget:
    27
    Point:
    18
    Modtaget :)
     

Del denne side