Mauritius

Poster i 'BONUSBILLET & REJSEHJÆLP' oprettet af jakobv84, 12/7/15.

  1. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Jeg har set mig lun på at vinterferien (dvs. væk fra den danske vinter...) går til Mauritius i år. Jeg har 300k+ IHG points og Intercontinental Mauritius er kun 30.000 per nat -- så jeg burde have til 1½-2 uger. Spørgsmålet er nu hvordan man kommer frem og tilbage... Nogle gode tips eller tricks?

    Jeg kunne godt have nok United eller AA miles til at kunne indløse på business, men jeg gider ikke betale en formue i YQ surcharge
     
  2. ThomasG80

    ThomasG80 Aktivt medlem

    Beskeder:
    109
    "Synes godt om" modtaget:
    189
    Point:
    43
    Jeg var på bryllupsrejse på Mauritius med fruen i sin tid. Vi fløj med Air Mauritius over Paris. De er vist affilieret med Flying Blue..
     
    Beaglen "Synes godt om" dette.
  3. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Vi har Et datterselskab på Mauritius og dem der tager derned, foregår det via PAris eller Heathrow med Air Mauritius, Emirates ( men på vej hjem er det vist lang layover) eller Condor fra Frankfurt tror jeg nok de flyver ugentligt.
     
    Beaglen "Synes godt om" dette.
  4. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Svært at finde en god award chart bare til at starte med fra EU->Afrika

    OneWorld
    • AA for 75k miles for en RT business er helt fint, men hvis eneste måde er BA med absurde YQ surcharges giver det ikke så meget mening
    • BA er 109k miles for en RT business hvilket vel nok kunne gå, men absurde YQ surcharges er ikke sådan jeg foretrækker at bruge mine points
    Star Alliance
    • SK er 90k miles for RT business. Sender SK YQ surcharge videre fra LH/OS?
    • Avianca er 110k miles for RT business. Sender Avianca YQ surcharge videre fra LH/OS?
    • UA er også 110k miles for RT business og de sender jo ikke YQ videre...
    Andre
    • AS tilbyder ikke EU->Africa med Emirates på deres award chart så de er ikke en mulighed.
    • DL/AF har jeg ingen points hos og selvom jeg kunne skaffe nogle er det nok urealistisk at skaffe nok til to!
    Andre gode ideer?
     
    Senest redigeret: 13/7/15
  5. bertil storr

    bertil storr VIP medlem

    Beskeder:
    150
    "Synes godt om" modtaget:
    295
    Point:
    63
    Der er også en mulighed med LH.:)
     

    Attached Files:

    skyflyerwomen "Synes godt om" dette.
  6. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Tak. Kiggede også på LH på economy (gys!) og trods alt noget billigere. Men min *A udløber til November og så kan det jo være en laaaang tur :(
    upload_2015-7-13_16-11-16.png

    Og på business er det her det billigste jeg har kunne finde:
    upload_2015-7-13_16-22-9.png
    ... men så kan man købe miles billigere hvis man kan finde award availability...
     
    Senest redigeret: 13/7/15
    bertil storr "Synes godt om" dette.
  7. bertil storr

    bertil storr VIP medlem

    Beskeder:
    150
    "Synes godt om" modtaget:
    295
    Point:
    63
    skyflyerwomen "Synes godt om" dette.
  8. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    bertil storr "Synes godt om" dette.
  9. AlexP

    AlexP Nyt medlem

    Beskeder:
    7
    "Synes godt om" modtaget:
    7
    Point:
    3
    Vi var en tur afsted på Mauritius i slut Marts/start April. Rejste med Emirates via Dubai - mener der var 2-4 timer stopover hver vej, men syntes nu tiden gik rimeligt hurtigt selvom det var henholdsvis sent om aftenen og tidlig morgen vi var der. Det er jo ikke som i kastrup hvor alting lukker ned - ALT var åbent og masser af mennesker som havde connecting flights... Vi rejste iøvrigt med små børn (3-4 år)....

    Emirates flyver med A380 mellem Dubai og Mauritius - og det spiller bare - selv på monkey ;o)

    Nu ved jeg godt det også handler om at få indløst nogle bonus point - men ellers så kan vi varmt anbefale fuld pension på Heritage Awali ;o)

    Mvh
    Alex
     
    Beaglen og jakobv84 "Synes godt om" dette.
  10. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Ja... hvis jeg løber tør for hotelpoints kunne det da være en mulighed. Det der med at flyve Y long-haul undgår jeg så vidt muligt. For jeg har nemlig også en datter på <2 år... :D
    Jeg har fundet LH award space på business RT (FRA-MRU direkte!) så det er jo en mulighed (selvom jeg frygter det er et af deres gamle fly med den gamle business class)... Nogle der har styr på YQ surcharge videresendelse? Jeg kan vist kun skrabe UA miles sammen til en billet -- gætter på SK vil sende 620 EUR i gebyr med på bonusbilletten?
    upload_2015-7-14_12-2-44.png
     
    Senest redigeret: 14/7/15
  11. bertil storr

    bertil storr VIP medlem

    Beskeder:
    150
    "Synes godt om" modtaget:
    295
    Point:
    63
    Alle LH A340-300 har ny BIZ
     
    skyflyerwomen "Synes godt om" dette.
  12. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
  13. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Du havde ret! Spurgte ad og de forklarede at det var en del af LH "jump" fleet med en mindre C klasse, men den nye. http://www.flyertalk.com/forum/25126871-post1617.html Så tror jeg det bliver planen; så er spørgsmålet bare hvordan jeg får skrabet points nok sammen.
     
    Kristian "Synes godt om" dette.
  14. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Flyver condor ikke også til Mauritius?
     
  15. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Jo -- men de er jo ikke *A så kan ikke bruge points hos dem. Og de er ikke billigere på C end LH.
     

Del denne side