Med rejsekonsulenten til Maldiverne

Poster i 'REJSEBESKRIVELSER' oprettet af MaleneChristensen, 25/3/23.

Tags:
  1. MaleneChristensen

    MaleneChristensen VIP medlem

    Beskeder:
    495
    "Synes godt om" modtaget:
    1,643
    Point:
    93
    Hej alle,

    De næste 1,5 uge skal jeg rejse rundt på Maldiverne og besøge en lille del af vores mange hoteller.
    Det skal jeg i forbindelse med mit arbejde som rejsekonsulent hos Emirates Holidays.

    Jeg håber, at mine besøg på de mange forskellige resorts kan gøre flere nysgerrige på Maldiverne som destination og jeg vil derfor prøve at opdatere mest muligt herinde.
    Hele rejseplanen er faktisk ikke 100% på plads endnu, men jeg ved, at jeg b.la. Skal forbi Kandima Maldives, LUX, RIU og et par forskellige Sun Siyam resorts.

    Jeg håber, at I har lyst til at følge med og skulle der være nogen spørgsmål om Maldiverne, så smid dem endelig herunder - så skal jeg se om jeg kan svare ;-)

    Jeg vil også prøve at opdatere min Instagram løbende med video og billeder - her kan i også følge med (malene_christensen) :)
     
    Henrik Olsen, René Riisgaard, Beaglen og 11 andre "Synes godt om" dette.
  2. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,560
    "Synes godt om" modtaget:
    6,715
    Point:
    113
    Long time no seen here.
    Spændende job du har.
     
    Henrik Olsen, Beaglen og Henry "Synes godt om dette"
  3. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,411
    "Synes godt om" modtaget:
    12,842
    Point:
    113
    Det lyder spændende
     
    Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  4. Offlyer

    Offlyer Where is my SK937?

    Beskeder:
    1,211
    "Synes godt om" modtaget:
    4,004
    Point:
    113
    Super spændende

    Har længe haft øerne i kikkerten. Men nu…
    Vrimler det ikke med russere på Maldiverne?
     
    Henrik Olsen, PENSIONISTEN og Henry "Synes godt om dette"
  5. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,559
    "Synes godt om" modtaget:
    4,494
    Point:
    113
    Har været forbi 4 gange de seneste 2 år og kan bekræfte, at man ser en del russere i sommermånederne juni-august, men der er mindst lige så mange arabere og kinesere.

    I jan-mar så vi mange indere og tyskere på eks. Kandima.

    Vil ikke betegne det som vrimler, men de er der, ligesom alle andre nationaliteter og de er hverken mere højlydte eller generende end andre nationaliteter vi er stødt på.
     
    Henrik Olsen, Beaglen, Calle77 og 2 andre "Synes godt om" dette.
  6. Offlyer

    Offlyer Where is my SK937?

    Beskeder:
    1,211
    "Synes godt om" modtaget:
    4,004
    Point:
    113
    Check - tak
    Har set flere beretninger om meget larmende russere på øerne i det indiske ocean.
    Jeg ønsker ikke at lægge 100.000+ og så udsættes for russere. Det bliver et nej tak herfra.
     
    Henrik Olsen, PENSIONISTEN, isolCBflyer og 1 anden person "Synes godt om dette".
  7. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,559
    "Synes godt om" modtaget:
    4,494
    Point:
    113
    Hvis du rejser til Waldord Astoria undgår du det meste kontakt med russere.
    Alle rum har egen pool og de fleste holder sig derfor i eget rum/pool og man ser derfor først de andre gæster ved aftensmad/aktiviteter og der synes jeg ikke folk generelt var højlydte.
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  8. MaleneChristensen

    MaleneChristensen VIP medlem

    Beskeder:
    495
    "Synes godt om" modtaget:
    1,643
    Point:
    93
    Godmorgen/formiddag fra Maldiverne.
    Ankom med EK i morges og herefter videre med indenrigsfly og speedbåd til Kandima :)
    Jeg er tjekket ind i en sunset Beach pool villa. Super lækkert.

    Planen resten af dagen hedder siteinspection og middag i dag. Og så skal jeg nok have et par timers søvn. Det er ikke blevet til meget det seneste døgn. Ps. Ca 28 grader.
     

    Attached Files:

    Henrik Olsen, Nicki Lolk Sørensen, klausbm og 10 andre "Synes godt om" dette.
  9. MaleneChristensen

    MaleneChristensen VIP medlem

    Beskeder:
    495
    "Synes godt om" modtaget:
    1,643
    Point:
    93
    Hej alle,

    Igår gik turen fra Kandima med speedbåd til RIU. Her så vi RIU palace og Riu Atoll hvilket er hhv. 4 og 5 stjernet.

    Det var et hurtigt visit på bare 2 timer hvor vi fik set de forskellige værelseskategorier, drukket en iskaffe og snakket med manageren.

    Herfra blev vi hentet af Sun Siyam med speedbåd og sejlede ca. 40 minutter til Sun Siyam Iru Veli som er et 5* all-incl. resort.

    Her blev vi mødt af deres velkomstceremoni med trommer, sang og det hele. (Det gør de til alle deres gæster - ret fascinerende)

    Herefter gik dagen med at udforske hotellet med deres repræsentanter i form af sales managers.

    Efter rundtur på hele hotellet checkede vi ind i deres two bedroom water villa with pool og så havde de planlagt et hav af aktiviteter som gæsterne også har inkluderet i deres all-inclusive pakke.

    Vi havde derfor 45 min massage, snorkling i deres House Reef (hvor vi så både Nemo, små hajer, stingrays og skildpadder). Vi sluttede dagen af med sunset dolphin Cruise med champagne og små tapas-retter. Vi så desværre ingen delfiner, men det var en smuk tur og rigtigt hyggeligt.

    Da vi kom tilbage til hotellet havde vi lige en time inden den stod på middag på stranden med ild-show og hummer på grill.

    Vi kom først i seng kl 23:30 og uret i morges ringede 5:30.
    Har vedhæftet et par billeder fra dagen igår inkl. vores villa og terrasse. Og en haj der svømmede under vores villa igår aftes.

    Dagen i dag fortæller jeg lidt om i næste post da det ellers bliver forvirrende :)
     

    Attached Files:

    Nielspg, Henrik Olsen, PENSIONISTEN og 6 andre "Synes godt om" dette.
  10. Offlyer

    Offlyer Where is my SK937?

    Beskeder:
    1,211
    "Synes godt om" modtaget:
    4,004
    Point:
    113
    Lyder hårdt
     
  11. MaleneChristensen

    MaleneChristensen VIP medlem

    Beskeder:
    495
    "Synes godt om" modtaget:
    1,643
    Point:
    93
    Så blev det tid til aften-delen inden middag.
    I morges var det op 05:30 da vi havde en tidlig afgang med vandfly.
    Desværre er det rigtig besværligt at rejse mellem de forskellige øer på Maldiverne og dette tager lang tid.
    Vi havde afgang med speedbåd kl 07 fra Iru Veli til et resort 20 min derfra. Derfra tog vi vandfly 07:30 og landede på Male 08:45. (Vi havde et stop på vejen på et resort for at samle nogen op).
    Ved ankomst til Male fik vi kufferter og så checkede vi ind på et andet vandfly der skulle tage os til Nova Maldives. Her ankom vi ca 11:15.

    Nova er en af de mindre øer (men helt nyrenoveret) med kun 67 værelser, så det er meget mindre det vi har besøgt de andre dage. Her havde vi rundtur på hotellet samt frokost med salgschefen.
    Kl. 14:30 var der afgang med speedbåd til LUX South Ari Atoll hvor vi også skal sove i dag.
    Check-in blev hurtigt klaret og derefter har vi haft 1,5 times rundtur på hotellet inkl. stop på deres isbar med over 20 forskellige hjemmelavede is :)
    Nu har vi lige en time inden vi skal spise med management, så den bliver brugt på lidt afslapning og en tur i poolen.
    Heldigvis skal vi ikke tidligt op i morgen da vi kun skal besøge et enkelt resort og det ligger forholdsvis tæt på her, så det er med speedbåd.
     

    Attached Files:

    Henrik Olsen, PENSIONISTEN, miri90 og 5 andre "Synes godt om" dette.
  12. MaleneChristensen

    MaleneChristensen VIP medlem

    Beskeder:
    495
    "Synes godt om" modtaget:
    1,643
    Point:
    93
    Godmorgen :)

    Igår checkede vi ud fra LUX. Som beskrevet tidligere er det lidt besværligt at skifte hotel på Maldiverne, så igår brugte vi rigtig lang tid på transfers.
    Fra LUX* var det med vandfly tilbage til Male (ca. 45 minutter). Herfra skulle vi videre til Kuramathi med speedbåd, men da Kuramathis båd først sejlede kl 13, havde vi næsten 2 timers ventetid i Male lufthavn.
    Turen med speedbåd til Kuramathi tog ca 1,5 time, så vi ankom først til hotellet kl. 14:30.

    Kuramathi er et 4* hotel og byder på en kæmpe ø med rigtig mange værelser og aktiviteter, så rundturen på hotellet tog næsten 4 timer.
    De har seriøst også en at de fedeste kids clubs med stort vandland, så mega godt for familier :)
    Derefter havde vi lige 2 timer til at slappe lidt af, inden vi skulle spise middag med Director of Operations.
    Vi spiste på deres fiskerestaurant Reef og shit en gastronomisk oplevelse det var. Vi fik kammuslinger til forret og Mahi Mahi fisk til hovedret. Havde aldrig hørt om Mahi Mahi fisken før, men den kan anbefales hvis man kommer forbi Kuramathi :)

    Efter middagen mødtes vi med et par managers mere i en af hotellets barer hvor vi fik et par drinks og snakkede om hotellet. Dagen sluttede lige omkring midnat og så ringede uret ellers kl. 04:30 i morges, da vi skulle tilbage til Male med første speedbåd fra øen kl. 06.
    Herfra direkte over i en ny speedbåd og nu er vi ankommet til Baros som ligger blot 20 min. Fra Male :)

    Senere sejler vi til Kurumba hvor vi skal sove i nat.
     

    Attached Files:

    klausbm, Henrik Olsen, PENSIONISTEN og 4 andre "Synes godt om" dette.
  13. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,411
    "Synes godt om" modtaget:
    12,842
    Point:
    113
    Takker for de fine beskrivelser. Men hvad er det lige, du skal have ud af denne rejse? og hvad får hotellerne ud af det?
     
    Henrik Olsen og MaleneChristensen "Synes godt om" dette.
  14. MaleneChristensen

    MaleneChristensen VIP medlem

    Beskeder:
    495
    "Synes godt om" modtaget:
    1,643
    Point:
    93
    Det vi bruger de her ture til som rejsekonsulenter er, at vi besøger hotellerne og oplever hvordan de er.
    Det er langt nemmere at rådgive kunder om hotellerne når man selv har været der, spist der og set div. Værelsestyper, restauranter osv.
    Så det er både for os selv som konsulenter, men også for at få mere viden om destinationen, hvordan hele det her transfersystem virker og møde vores partnere :)
    Feks er det første gang jeg er her og der er nogen hoteller som jeg nu har indset måske er langt mere børnevenlige end jeg først troede hvor andre måske fremstår langt mere børnevenlige når man læser om dem, end de egentlig er.
    Håber det giver mening :)
     
    Kenneth K, Henrik Olsen, Nielspg og 6 andre "Synes godt om" dette.
  15. miri90

    miri90 VIP medlem

    Beskeder:
    408
    "Synes godt om" modtaget:
    803
    Point:
    93
    Fedt at firmaet investerer i dette for dig/jer som rejsekonsulenter. Fed oplevelse og få tænker jeg. Få forundt at få en tur rundt på luksushoteller, hvor jeg formoder alt er betalt og du får løn imens.
    Hvor mange er i afsted og hvor mange sidder i hos Emirates Holidays i Danmark hvis man må spørge?
     
    Kenneth K, Henrik Olsen, Henry og 2 andre "Synes godt om" dette.
  16. MaleneChristensen

    MaleneChristensen VIP medlem

    Beskeder:
    495
    "Synes godt om" modtaget:
    1,643
    Point:
    93
    Det er helt sikkert en fed oplevelse. Også sjovt at opleve de forskellige hoteller og hvad de tilbyder. Det er virkelig forskelligt :)

    Sidste år havde vi tur til Mauritius og der var vi 6 afsted totalt. 2 fra det danske team, 2 fra Emirates Holidays Tyskland og 2 fra Dubai teamet.
    Den her gang er vi blot en kollega og jeg. Min kollega er fra afdelingen i Tyskland :)

    På vores danske kontor er vi 6. Det er “kun” Emirates Holidays delen. Så er der selvfølgelig også Emirates Airlines, lufthavnen samt Cargo :)
     
    Kenneth K, Henrik Olsen, miri90 og 3 andre "Synes godt om" dette.
  17. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,559
    "Synes godt om" modtaget:
    4,494
    Point:
    113
    En skam du ikke fik snorklet på house reef ved Kuramathi. De har et af de absolut bedste snorkle reefs. Massere af hajer, rokker og fisk i alle afskygninger.

    Enig i at deres kids club, både ind og ude er helt verdensklasse og så er personalet uddannet.
     
    Kenneth K, Henrik Olsen og Henry "Synes godt om dette"
  18. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,599
    "Synes godt om" modtaget:
    26,650
    Point:
    113
    Tak @MaleneChristensen fordi vi måtte følge med - der er dælme mange fine steder at besøge :)
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  19. MaleneChristensen

    MaleneChristensen VIP medlem

    Beskeder:
    495
    "Synes godt om" modtaget:
    1,643
    Point:
    93
    Der kommer lige “resten af turen” meget snart.
    Resten af turen var en del mere kaotisk med missede transfers, meget lidt søvn og en del søsyge - jeg var dårlig en uge efter jeg kom hjem…. :)
    Stay tuned. :cool:
     
    Offlyer, Erwin Lansing, PENSIONISTEN og 4 andre "Synes godt om" dette.
  20. MaleneChristensen

    MaleneChristensen VIP medlem

    Beskeder:
    495
    "Synes godt om" modtaget:
    1,643
    Point:
    93
    Som lovet kommer her resten af turen :)

    Sidst jeg skrev var vi netop ankommet til Baros Maldiverne.

    Det var det 3 resort der åbnede på Maldiverne og er derfor snart 50 år gammelt.

    Det er bygget på en “gammel” kokosnødplantage, så der er palmer alle steder på den meget lille ø (ca 300x300m).
    Vi var her en halv dag og fik udforsket alt fra værelserne, restauranter (morgenmad og frokost) samt deres House Reef der er lidt udover det sædvanlige.

    Hertil er man kun 25 min med en luksus speedbåd fra Male, så det kan virkelig anbefales :)
     

    Attached Files:

    Nicki Lolk Sørensen, klausbm og Henry "Synes godt om dette"

Del denne side