Mens vi venter på Godot.......

Poster i 'SAS | EUROBONUS' oprettet af Schwert, 28/3/14.

  1. Schwert

    Schwert Grumpy old men RULES!!!

    Beskeder:
    1,955
    "Synes godt om" modtaget:
    5,599
    Point:
    113
    Jeg har simpelthen for meget tid i dag!! o_Oo_O

    Men jeg undrede mig over den larmende stilhed der er fra SAS vedr. min status fra på tirsdag, jeg har godt nok en mail fra SAS der fortæller mig at jeg har nået de 100 rejser, men det ligner bare ikke SAS ikke at "bombardere" med mails når der skal ske noget nyt - der er to muligheder, enten har de indset at de nye benefits er så sølle at det ikke er værd at skrive om, eller også er der sket et IT koks, så "man" nu ikke alligevel er Diamant medlem fra på tirsdag :confused::confused::confused: - pick a choise :D:D

    Og for nu at imødekomme de røster der vil sige: "Schwert - hvis det er så sølle hvorfor så gå op i det??" til det er der kun en ting at sige: "Fordi jeg kan" ;););)

    Det kan godt være det er sølle, men vil da gerne have mulighed for at "flashe" mit Diamant kort - kald mig bare en snob det er ok - men det er jo i store træk hvad det kort giver mig ;):D;):D

    GOD WEEKEND TIL JER ALLE!

    /Schwert
     
    Senest redigeret: 28/3/14
    tommy777, Kristian, Henrik Olsen og 1 anden person "Synes godt om dette".
  2. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,575
    "Synes godt om" modtaget:
    26,597
    Point:
    113
    God weekend også fra mig og især fordi vi nåede endnu en milepæl her på Bonusfeber ved at komme med ud på det nyhedsbrev som SAS lige har sendt ud.

    Men glæder mig da til at se det der Diamond kort i live og ikke kun på en tegning - så skynd dig endelig at vise det frem i næste uge :)
     
    jefi99 "Synes godt om" dette.
  3. Christian Løn

    Christian Løn VIP medlem

    Beskeder:
    229
    "Synes godt om" modtaget:
    391
    Point:
    63
    Fra i dag kan jeg se på min Eurobonus profil, at basis point optjent indikatoren går op til 100.000 for diamant niveau og at jeg har optjent 110.000 basis point på denne perioden, men min status er stadig guld, dog med et billede af det nye guld kort. Er der andre der har oplevet dette?

    Christian
     
  4. Schwert

    Schwert Grumpy old men RULES!!!

    Beskeder:
    1,955
    "Synes godt om" modtaget:
    5,599
    Point:
    113
    Hej Christian

    Jeg tror SAS IT har store udfordringer, jeg kan også se at "Diamant" er kommet på indikatoren, men jeg har samme problem, jeg havde +100 enkeltrejser i det kvalificeringsår der for midt vedkommende sluttede 28/2, men jeg står fortsat registreret som EBG (med et fint nyt guldkort) Ikke at det overrasker mig ;);) Havde jo ligesom "lugtet lunten" da jeg startede denne tråd :):)

    Har lige talt med EBG kundeservice, hvilket ikke gjorde mig meget klogere - det skinner helt klart igennem at de har "wetleaset" personalet til dette, i "gamle dage" fik man et klart svar, og en kompetent person i den anden ende der forholdt sig til det problem de gode kunder havde, nu får man bare et svar der hedder: "Det kan jeg desværre ikke svare på. men jeg skal da finde ud af det og vende tilbage" problemet er, når man får dette svar betyder det i SAS callcenter frit oversat: "Jeg aner det ikke, og hvis du lægger på nu, er der en stor sandsynlighed for, at det er en anden der tager røret næste gang du ringer, så jeg er også lige glad!!" Lidt hård påstand, men desværre det indtryk jeg har fået af callcentret siden det blev outsourcet.

    Personligt sidder jeg ihvertfald IKKE tilbage med følelsen af at jeg er en vigtig kunde for SAS, jeg bruger selvfølgelig også kun personligt ca. 200.000,- på SAS rejser årligt, men til gengæld har jeg det overordnede ansvar for indkøb af billetter for +5.000.000,- Det er disse oplevelser, der sammenholdt med det mere og mere pressede produkt, efterhånden får flere og flere til at se på alternativer..........

    Det er trist, vi havde engang en "flag carrier´" vi kunne være stolte af (men det ligger jo nok efterhånden tilbage i Carlzons tid o_Oo_Oo_O)

    /Schwert
     
    Senest redigeret: 1/4/14
  5. Christian Løn

    Christian Løn VIP medlem

    Beskeder:
    229
    "Synes godt om" modtaget:
    391
    Point:
    63
    Hi Schwert

    Tak for svar, det spare mig for et opkald til EBG kundeservice, hvilket er helt fint, for jeg ikke gider at tale med en ukompetent callcentermedarbejder.

    Desværre har jeg haft ligende oplevelser med det outsourcet callcenter, hvor jeg bestemt heller ikke har følt mig som en vigtig kunde for SAS.

    Jeg har lige opdateret min app, som du også viser er flot nyt guld kort og desværre endnu ikke et diamond kort.

    Jeg venter med længsel og håber på at blive EBD i løbet af dagen eller forhåbentligt i løbet af ugen:)

    Christian
     
  6. Schwert

    Schwert Grumpy old men RULES!!!

    Beskeder:
    1,955
    "Synes godt om" modtaget:
    5,599
    Point:
    113
    Ak ja ak ja - nu har jeg så fået et NYT svar fra Eurobonus, et svar som den medarbejder der ringede mig op vist heller ikke rigtigt forstod :confused::confused:

    Forklaringen skulle være at mine rejser er registreret i 2 forskellige systemer, og der skulle så laves en samkøring af disse to systemer hvor jeg stod registreret med hhv. 92 og 9 rejser :eek::eek::eek:
    Nu er mit spørgsmål så: "Hvorfor i hede hulen er det ikke gjort for længe siden???" Jeg ramte de 101 d. 18/2 hvor lang tid tager det at få 2 + 2 til at blive 5 o_Oo_Oo_O
    Endnu engang - hvis bare vi lader som ingenting går problemet nok væk!!!

    Tja - nu er dette blevet en principsag, og jeg "helmer ikke før det er løst" ikke i næste uge, heller ej senere i denne uge, men NU!! (min hustru skal faktisk bruge sit guldkort d. 12. april sååååå deeeet)

    UPDATE følger!

    /Schwert
     
    Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  7. Christian Løn

    Christian Løn VIP medlem

    Beskeder:
    229
    "Synes godt om" modtaget:
    391
    Point:
    63
    Jeg har nu også talt med EBG kundeservice, som har informeret mig om at det er fejlmeldt og forhåbenligt bliver status til diamond opdateret i løbet af en uges tid.

    Christian
     
    Henrik Olsen og Schwert "Synes godt om" dette.
  8. Schwert

    Schwert Grumpy old men RULES!!!

    Beskeder:
    1,955
    "Synes godt om" modtaget:
    5,599
    Point:
    113
    Som jeg siger Christian: "FLOT info", men så har de da "ro for dig" så længe!!!! Det er desværre som det fungere i "kundeservice" i disse tider (eller skulle jeg sige IKKE fungere)

    Og når man så er skeptisk, og stiller spørgsmål ved, om de rent faktisk VED hvad de taler om når de siger at det nye medlemsskab først er aktivt d. 1/4. Tja så er det man sidder med følelsen af at man bare er til besvær. MEN vi kender vores lus på gangen, og det er IKKE kønt, jeg har ihvertfald besluttet mig for IKKE bare acceptere at vente hverken 1 dag eller 1 uge, de har mig i røret indtil de finder ud af at give DIAMANT service!!!!!!!!

    /Schwert

    PS: Kald mig bare en mavesur gammel idiot - :p:p:p
     
    Christian Løn og jefi99 "Synes godt om" dette.
  9. Schwert

    Schwert Grumpy old men RULES!!!

    Beskeder:
    1,955
    "Synes godt om" modtaget:
    5,599
    Point:
    113
    Næste kapitel i føljetonen: (fornemmer jeg de er ved at være trætte af mig :) det er ikke mig der "karter rundt i det")


    Hej


    Nej du er ikke glemt - vi får mail fra andre - jeg får bare ingen svar på at få dig tildelt det Diamond medlemskab.


    Lige så snart du er udnævnt og du har bestilt et Guldkort til din kone - kan jeg lave et brev der bekræfter, at hun er Guld medlem så det skal vi nu nok nå.


    Men jeg rykker igen igen.


    Med venlig hilsen

    XXXXXXXXXXXX (navn slettet af mig)

    Sales Support Consultant

    Direct Sales and Sales Support


    SAS

    Visit us at flysas.com

    [​IMG]
     
  10. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,575
    "Synes godt om" modtaget:
    26,597
    Point:
    113
    Lille konkurrence: Hvem kan først vise en DIAMOND kort (og ikke kun Web status)???
     
    Schwert, Christian Løn og jefi99 "Synes godt om dette"
  11. Schwert

    Schwert Grumpy old men RULES!!!

    Beskeder:
    1,955
    "Synes godt om" modtaget:
    5,599
    Point:
    113
    Ha ha Henrik - tror ikke det bliver mig, tror kundeservice har besluttet at den Århusianske brokrøv skal lægges på is....

    :mad::mad::mad:

    PS: bliver det den 7.? Skal have booket min billet til et møde i Oslo, så skal jo lige vide om jeg skal flyve direkte til Århus, eller skal tage den sidste maskine hjem.. ;)
     
  12. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,575
    "Synes godt om" modtaget:
    26,597
    Point:
    113
    Brokrøv - ja så kan man lære at komme bagerst i køen ved skranken :)

    P.S:
    Som det er nu så bliver det den 7/5 som minimum. Så reserver blot den aften :)

    Muligvis tager vi også den 6/5 så vi får mødt alle - men det spørger vi lige ind til om der er tilslutning til dette :)

    Hilsen
    Henrik
     
    Schwert "Synes godt om" dette.
  13. Schwert

    Schwert Grumpy old men RULES!!!

    Beskeder:
    1,955
    "Synes godt om" modtaget:
    5,599
    Point:
    113
    Dagens update (så har hun da ro for mig til på mandag :mad::mad: ):

    Måske de skulle få DSB til at hjælpe sig med at lave køreplaner??? ;););)
    Åhhhh nej - det lugter det jo egentlig lang væk af, at det har de allerede har gjort!!! :D:D:D

    /Schwert
    ----------------------------------------------------------------------------

    Hej

    I følge den køreplan der er laget for overgangen til Nyt EuroBonus, bliver de der er kvalificeret mellem d. 01jan og 31 marts til Diamond medlemskab opgraderet d. 07april - det vil sige, at du derefter kan bestille det Guld kort til din hustru,dette medlemskab træder i kraft, ligeså snart hun har bekræftet at hun gerne vil have kortet. Vi kan se at hun er Guld medlem med set samme, hvorefter vi, som allerede skrevet, kan lave et brev, hvor i vi bekræft at hun er Guldmedlem. hvilket betyder at hun må have 2 stk bagages med på Swiss Air.

    Med venlig hilsen
    xxxxxxx xxxxxxxx (jeg er trods alt fortsat så høflig at fjerne navnet) :D:D:D
    Sales Support Consultant
    Direct Sales and Sales Support

    SAS
    Visit us atflysas.com
     
    Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  14. Schwert

    Schwert Grumpy old men RULES!!!

    Beskeder:
    1,955
    "Synes godt om" modtaget:
    5,599
    Point:
    113
    Two days and counting ;););)
     
    Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  15. Christian Løn

    Christian Løn VIP medlem

    Beskeder:
    229
    "Synes godt om" modtaget:
    391
    Point:
    63
    Så blev min profil opdateret til Diamond på web og app, nu håber jeg at posten kommer tidligt i morgen, så jeg kan være den første til at vise et billede af det fysiske kort:)
     
    Schwert og Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  16. Schwert

    Schwert Grumpy old men RULES!!!

    Beskeder:
    1,955
    "Synes godt om" modtaget:
    5,599
    Point:
    113
    :(:(:(

    Tillykke til dig ;)

    Jeg venter fortsat, så min chance for at være den første til at "flashe" det nye er vel meget lig Magnussens chance for at blive verdensmester i Formel 1 :rolleyes::rolleyes:

    Tror snart det er tid til et venligt opkald til mine "venner" i kundeservice o_Oo_Oo_O

    /schwert
     
  17. Schwert

    Schwert Grumpy old men RULES!!!

    Beskeder:
    1,955
    "Synes godt om" modtaget:
    5,599
    Point:
    113
    Tja, på trods af ovenstående mail, er der ikke sket noget som hels med min status endnu, jeg synes efterhånden det begynder at blive lidt farceagtigt for SAS dette her, er der da slet ingen i det firmas IT afdeling der er bare lidt kompetente til at få løst problemet? Det er åbenbart temmelig mange det er sket for, og Kundeservice er ved at være noget frustrerede......

    Håber virkelig EB chefen jævnligt "surfer forbi" Bonusfeber, så,han kan se det ikke er EB han er chef for, men Ebberød Bank....:confused::confused::confused:

    Gad vide om jeg når at få min status i dette kvalificeringsår ??? ;)

    Såfremt alt ikke klapper på lørdag når vi skal rejse med Swiss, agter jeg at sende en regning på min kones ekstra kuffert til SAS, spændt på om den bliver honoreret ;-)

    /schwert
     
    Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  18. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,575
    "Synes godt om" modtaget:
    26,597
    Point:
    113
    Hej,

    En ting er sikkert og det er at Nils Lindhe har linket til Bonusfeber og kigger med :)

    Vi følger også løbende op med det og I så hvor hurtigt svar der var retur på den mail som Tommy sendte i sidste uge. Så han tager det seriøst - især med de top tier folk der kigger forbi og ytre deres mening - det er jo dem der betaler hans løn.

    Vi forsøger også at lave en opsamling efter sommerferien hvor vi sætter et møde op med EuroBonus som en dialog. Dette er dog i støbeskeen og tager lidt tid at få på plads.

    Hilsen
    Henrik
     
  19. Schwert

    Schwert Grumpy old men RULES!!!

    Beskeder:
    1,955
    "Synes godt om" modtaget:
    5,599
    Point:
    113
    GODE RÅD MODTAGES!!!

    Hvis man skal give point for tålmodighed, så er der een person i EBG kundeservice der vinder, nemlig den ene person der trods alt har forstået mit problem, og ihærdigt forsøger at få div. svenske EB medarbejdere til at gøre noget, når det er sagt - tja så slår jeg snart op i banen, der er så meget rod i EB at det skriger til himlen, jeg forstår simpelthen ikke hvordan man kan bruge SÅ lang tid på at få 92 + 9 til at blive 101. Om det er i IT afdelingen eller hos de der styrer EB i Stockholm problemet er ved jeg ikke, jeg føler mig ihvertfald som gidsel i denne sag......

    Hvis mine bedste kunder blev taget som "gidsler" i mit firma, så er jeg ikke sikker på at jeg havde dem så meget længere. Hvis jeg i det mindste sad med en følelse af at blive taget alvorligt, ja - så ville det da hjælpe, men jeg føler mig PÅ INGEN MÅDE som en vigtig kunde, og kan blot konstatere at SAS bruger STORE ord når de sender mig reklame mails om hvor vigtig jeg er for selskabet, men når det kommer til handling, så viser sandheden sig, jeg er i bund og grund bare en kunde (en irriterende en af slagsen) og jeg er helt sikkert ikke vigtig for SAS på nogen måde, var jeg det, ville nogen da for pokker tage mit problem alvorligt.

    Der skal tydeligvis mere end et personligt rejsebudget hos SAS på +200K DKK til for alvor at have "status" af vigtig kunde, lige i øjeblikket føler jeg mig ihvertfald uvæsentlig i SAS regi. Jeg er ikke overrasket over at der på Check In igen i dag stilles spørgsmål ved SAS evne til at komme i mål med deres planer, og en yield der endnu engang bløder, det er for pokker ikke så underligt, at alle de der overhovedet har muligheden for, at købe andre produkter gør det, når man ikke engang vil prøve at holde på de kunder der oftest flyver SAS, ved at tage dem blot en smule alvorligt.

    Så er der nogen her der har et godt råd modtages det gerne :(:(:(

    Bh
    Schwert

    (der om 4 dage må punge ud med ekstra for fruens bagage :confused::confused::confused: )
     
  20. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,575
    "Synes godt om" modtaget:
    26,597
    Point:
    113
    Jeg kommer nok ikke med en løsning men vil tillade mig at bruge dette som et eksempel hvor ting skal ske lidt hurtigere og måske være lidt bedre forberedt. Der er nok 2-3000 personer som venter på deres Diamond status og dette kan jo ikke komme som en overraskelse at det ville ske omrking 1/4.

    Håber på at det lykkes inden afgang ellers må det jo være en anden sag at se hvordan SAS kundeservice vil forholde sig til dette bagagespørgsmål.

    Hilsen
    Henrik
     
    Schwert "Synes godt om" dette.

Del denne side