Kære alle,
Mange tak for de gode inputs. Jeg betaler selv mine flyrejser, og desværre er jeg normalt ikke så vanvittig god til at planlægge lang tid i forvejen.
Jeg kan godt se det måske ikke giver den store mening at gøre det helt store ud af et sølvkort. Mine tanker gik dog på at jeg samtidigt ville kunne bruge de ekstra pont jeg optjener ved at få fat i sølvkortet, på en upgrade på en længere tur
Rigtig godt input omkring hvad værdien ved sølvstatus reelt er, når man skal byde på en upgrade...
Til gengæld forstår jeg ikke helt hvad "tbh" nævner når han skriver:
Hvis vi antager at det kan betale sig for dig at få sølvstatus, så er den nemmeste måde ofte at gå efter 10 segmenter. Hvor mange har du? 4 segmenter kan oftes fås til rimelige priser.
5750 point kunne f.eks. fås ved 1 t/r longhaul flyvning eller 2 intra EU PLUS t/r ture. Der kommer nogle gange rigtigt gode tilbud på longhaul. Lige nu koster en tur til NYC 3200, men det var ikke mange uger siden at der var muligheder til 2500 kr.
View attachment 6641
View attachment 6641
Min "Status" hos SAS ser sådan ud, så jeg har kun tre kvalificerede flyvninger. Til gengæld kunne jeg godt tænke mig at se et sted hvilke tre flyvninger der rent faktisk har kvalificeret mig?
Var en tur i Sydafrika over julen med Swiss, og der har jeg fået point men de tæller nok ikke som kvalificerede flyvninger mod status.
MEN altså en tur til NYC inden september T/R ville ikke afskrække mig for at få de sidste point - som tbh nævner
Claus - der nok vender tilbage igen igen!
Click to expand...