Mileage run, hvad skal jeg være opmærksom på?

Poster i 'FLYSELSKABER OG BONUSPROGRAMMER' oprettet af Kims, 9/3/15.

  1. Kims

    Kims Aktivt medlem

    Beskeder:
    89
    "Synes godt om" modtaget:
    226
    Point:
    33
    Min EB optjeningsperiode udløber ved månedes udgang og som det ser ud pt., så kommer jeg til at mangle lidt for at forblive guld.

    De 3750 point en europæisk retur på plus giver vil lune, selvom jeg nok kommer til at mangle en smule mere. I yderste nødstilfælde ser det ud som om man kan købe basispoint for 15.000 point. auchh, men hvad pokker, jeg har svært ved at overskue ikke at skulle have Guld fremover. Det vil helt sikkert have betydelig effekt på mit rejsemønster.

    Men jeg spekulerer på om der er nogle lufthavne det er lettere at vende rundt i end andre? Med 45 minutter på jorden skal man jo helst ikke alt for meget omkring. Er der nogle lufthavne hvor det slet ikke lader sig gøre?

    Umiddelbart ser en plus-tur til Tegel fristende ud. Hurtigt og nemt. Men andre forslag og input hilses velkommen.
     
  2. frankbrix

    frankbrix Priority member

    Beskeder:
    572
    "Synes godt om" modtaget:
    1,473
    Point:
    93
    Hej,

    Hvis du skal lave et Europæisk Mileage Run så skal du naturligvis flyve på Plus.

    Udover det vil jeg foreslå dig at flyve en rute hvor du skal over OSL eller ARN, nogle eksempler: CPH-OSL-KEF-OSL-CPH eller CPH-OSL-BCN-OSL-CPH

    Det ændrer typisk ikke på prisen at flyve et ekstra hop - og så tjener du en lille portion ekstra point pga. flyvningen i skandinavien på plus (Sikkert 750*2*1,25 = 1875).

    Jeg tog selv sådan en tur til Barcelona sidste år, det var dog med den gamle optjening.

    Nu hvor Europa er en zone er det naturligvis bedre at flyve til Berlin end Barcelona.
     
    Flemming Poulsen og Kristian "Synes godt om" dette.
  3. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    Jeg tror ikke at Tegel er det nemmeste sted at vende i lufthavnen, da du skal med bus mellem fly og gate og skal ud og derudover igennem security for at komme til gaten. Det burde kunne lade sig gøre men der er andre steder hvor det er nemmere.

    Basispoint kan også købes for penge, ca. 850 kr. for 1.000 point.
     
  4. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Prag? - lige ud at vende i terminalen og så kan man vende om og boarde flyet igen
     
    Flemming Poulsen "Synes godt om" dette.
  5. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Damn det er jo vanvittigt pebret!
     
  6. Kims

    Kims Aktivt medlem

    Beskeder:
    89
    "Synes godt om" modtaget:
    226
    Point:
    33
    Ja, jeg frygtede lidt at Tegel var med remote standplads. Jeg har ikke prøvet turen. Vendetiden er tilmed nede på 40 minutter, så jeg får ikke lov at bestille en returrejse da der skal være 45 minutter.

    Men en typisk flyvetid på 35 minutter er TXL tillokkende. Man kunne principielt flyve fra cph 1930 og være tilbage 2210.

    Jeg vidste ikke at man kunne Købe basispoint for penge. Ja, det er dyrt, men ikke så dyrt som at købe ekstrapoint for penge og så Købe basispoint for dem. Så det overrasker positivt.
     
    Senest redigeret: 9/3/15
  7. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    @Kims: Hvor mange basispoints ender du med at mangle sådan lidt mere præcist?
     
  8. Kims

    Kims Aktivt medlem

    Beskeder:
    89
    "Synes godt om" modtaget:
    226
    Point:
    33
    Hvor mange point jeg mangler afhænger lidt af om jeg bliver opgraderet via Optiontown på SFO-CPH på torsdag. Mellem 2525 og 8125.

    Jeg lagde billet ind på både plus og business begge veje og blev opgraderet til plus på udturen. Det er med nerverne uden på tøjet at jeg afventer svar fra OT. Går intet igennem, så bliver den svær.
     
    Rikke Haugen Olsen "Synes godt om" dette.
  9. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    OK. Og du har styr på det nye mål for Guld er 45.000, ik? :) Skriv igen når du ved hvad du mangler så finder vi på noget for dig!
     
  10. Kims

    Kims Aktivt medlem

    Beskeder:
    89
    "Synes godt om" modtaget:
    226
    Point:
    33
    Prag lyder som et godt forslag, men der er meget få afgange frem til 31. marts. Prisen nærmer sig også hvad man købe basis point for.

    Jeg har ikke fundet siden hvor man kan købe basispoint for penge. Er der en der kan dele et link?
     
  11. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    Når du er inde i shoppen og har valgt en "vare" (point) er der et link oppe til højre hvor der står noget i retning af "Betal med point og kontanter". Så kan du vælge om du vil betale udelukkende med penge, point eller en blanding.
     
  12. Kims

    Kims Aktivt medlem

    Beskeder:
    89
    "Synes godt om" modtaget:
    226
    Point:
    33
    Så kom der afslag på opgradering fra OT, så status er at der kommer til at mangle 8125 point. Panikken spreder sig...

    Jeg skal nok til Istanbul sidst på måneden, men sidst jeg fløj med SK34XX (Turkish) gik der kun 325 point ind pr. vej, så der spilder jeg nærmest bare dyrebare dage.

    Derudover bookede jeg sådan en lille tundtur til TXL som giver 3750 point, men jeg må indrømme at jeg ikke er sikker på jeg har mod på det. Det ville være lidt trist at stå i Berlin og se bagenden af bussen ud til aftenens sidste afgang. Muligvis annullerer jeg den for at finde på noget andet og bedre.

    Gode råd er dyre :)
     
  13. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    OK så du mangler 20% af Guld. Det er signifikant så det er værd at være opmærksom på. Hvad er vigtigst for dig mht. MR? Er der en eller flere datoer du har i tankerne? Hvor meget er du villig til at ofre?
     
  14. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Er det specielt SAS status du lægger vægt på eller bare *G? Overvej evt at se om du kan matche til TK hvis du vil have lounge men kan leve uden fast track, gratis kredit kort og 25% flere point
     
  15. Kims

    Kims Aktivt medlem

    Beskeder:
    89
    "Synes godt om" modtaget:
    226
    Point:
    33
    Det bliver formentlig 26-27 marts, jeg skal til Istanbul. Muligvis kan jeg rejse ud en dag tidligere og hjem dagen efter. Den største udfordring er dog firmaets rejsepolitik, som hedder billigste billet, booket via Concur. Her er der efterfølgende ikke mulighed for ombookning, så min eneste mulighed har været selv at spæde til og prøve lykken via optiontown.

    Mit mål er at opretholde EB Guld. Jeg rejser meget med mit arbejde og indeværende optjeningsår har været atypisk, pga. barsel mv. så jeg har misset nogle af de lange ture. Men det kommende år er der fuldt program og det bliver bare surt uden guld i mine øjne.

    Så alt i alt har det en stor værdi for mig.
     
  16. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Ja der er flere af os herinde på #teamconcur desværre...

    OK så du er guld pt og vi skal ud og finde 7500 pts udover din tur til IST -- korrekt? Det er mange ture i Europa -- jeg ville overveje en weekend i NYC istedet. Her er bare et eksempel...
    upload_2015-3-11_18-19-9.png

    En anden mulighed kunne være at vende frem og tilbage til HAM x2 :
    upload_2015-3-11_18-24-59.png
     
    Senest redigeret: 11/3/15
  17. Kims

    Kims Aktivt medlem

    Beskeder:
    89
    "Synes godt om" modtaget:
    226
    Point:
    33
    Er Hamborg nem at vende rundt i? Når man også har et arbejde at passe, skal det helst være udenfor normal arbejdstid. NY bliver af samme årsag lidt svær.

    Det er helt korrekt at jeg er guld. Det blev jeg inden min arbejdsgiver blev overtaget af en amerikansk virksomhed med concur og anden rejsepolitik.

    Det bliver nok svært på sigt at opretholde guld med alle de ændringer der sker, men et år mere vil jeg gerne have med.
     
  18. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,648
    Point:
    113
    Hamborg er fin at "vende" i.

    Ellers er Prag som lufthavn også nem at "vende" i om prisen er ok der.
     
  19. Kims

    Kims Aktivt medlem

    Beskeder:
    89
    "Synes godt om" modtaget:
    226
    Point:
    33
    Med kun et par dage tilbage af optjeningsperioden må jeg indse at det ikke er så nemt endda at jagte miles. Jeg havde ikke modet/overskuddet til at prøve turen til Berlin retur med kun 40 minutters vendetid, så jeg afbestilte plusbilletterne på dagen. Jeg har plus-billet til London retur på Tirsdag, men jeg synes stadig der er lang vej igen. Jeg skal ud at købe 5000 Basispoint, selv hvis jeg gennemfører London flyvningen.

    Jeg har igår lavet statusmatch til TopBonus Guld. Det gik glat igennem på en time og jeg overvejer virkelig om skal lægge æggene der i stedet det kommende år. Tingene flasker sig lige præcis, så jeg idag, 24 timer efter mit statusmatch kan bestille den første langtur med Topbonus kortet. Så det ser jeg nok lidt som et tegn. Intet EB flaskede sig den sidste måned med OptionTown opgraderinger osv.

    Nå, men input på falderebet modtages gerne. Jeg har ikke fået sat mig ind i OneWorld/Topbonus fordelene, så jeg kan ikke overskue om jeg fortryder. Så måske hiver jeg bare muldvarpen op og betaler i sidste ende :)
     
  20. Flemming Poulsen

    Flemming Poulsen VIP medlem

    Beskeder:
    0
    "Synes godt om" modtaget:
    1
    Point:
    99
    En mulighed at er bruge status fra Topbonus, men optjene point i din nye periode til f.eks. BA Executive Club, så du fremover får status der, hvis det passer dig bedre. Det gør jeg f.eks. selv.

    Det skal dog siges at det ikke er uproblematisk, da man ofte løber ind i gate-agenter, check-agenter, lounge-drager etc., som ikke helt kan finde ud af at man vil bruge status fra et selskab, men optjene hos et andet. Du kan ikke selv ændre bonusnummer på ba.com, men hvis du logger ind på din booking på finnair.com, så er det muligt at ændre bonusnummer der.

    Jeg plejer at sige, at jeg er i gang med at skifte til BA og det derfor er vigtigt at point kommer ind på ret konto. Tricket er at bestille med Topbonus-nummeret (så du kan vælge sæder, få ekstra bagage etc.) og så ændre til BA nummeret i check-in, lounge eller gate. Vær dog sikker på at nummeret rent faktisk er ændret. Min tillid til agenterne er ikke så stor, da jeg alt for ofte ser dem lave fejl. Så der skal dobbel og tripple-tjekkes.
     
    Kristian "Synes godt om" dette.

Del denne side