Moms Refusion CPH

Poster i 'INSIDEFLYER DK - LOUNGE' oprettet af THammer, 19/10/16.

  1. THammer

    THammer VIP medlem

    Beskeder:
    1,562
    "Synes godt om" modtaget:
    5,634
    Point:
    113
    Hej,

    Jeg kommer til DK om et par uger og skal være lidt turist.

    Hos Kuffertkompagniet har jeg bestil et par nye kufferter og de skal selvfølgelig med ud af landet igen.
    Kuffertkompagniet er ikke med i Global Blue eller nogle af de andre ordninger, så det skal ordnes på den gammeldags facon, med at den originale faktura skal stemples af Tolderne i CPH hvor efter jeg så skal sende den retur til Kuffertkompagniet.

    Jeg har forsøge at læse lidt op på tingene, men som så mange gange før kan de være lidt lange i spyttet hos SKAT og CPH.

    Hvor pokker finder jeg Tolderne i CPH?
    Jeg forventer selvfølgelig at tjekke kufferterne ind, men håber at kunne undgå at skulle tjekke min nye cabin trolley ind.
    Jeg rejser ud af DK via LHR (transit) og videre til min ende destination uden for EU.

    Hvad jeg har kunnet læse mig frem til, så kan man først gennemføre momsrefusion for de varer man ønsker udført, i det sidste EU land inden man rejser ud af EU. Gælder det også når LHR blot er transit?

    Jeg håber der er et par mennesker her der kan give et lidt mere fyldestgørende svar, hvordan tingene fungerer :)

    Her er først svaret fra CPH:

    Tak for din henvendelse til Københavns Lufthavn.

    Du skal her kontakte firmaet Global Blue, som håndterer momsrefusion i lufthavnen.
    Du kan finde deres kontaktinformationer på følgende link:
    https://www.cph.dk/tax-free-and-shops/butikker/global-blue-t3/

    Har du yderligere spørgsmål er du altid velkommen til at kontakte os igen.
    [​IMG]
    Med venlig hilsen
    Christian
    Customer Agent


    Og så efterfølgende svaret fra Global Blue:

    Det er rigtig at vi er en af 2 firmer som tager sig af moms refunderingen.
    Men når du er i butikken hvor du ønsker at købe din kuffert skal du gøre dem opmærksom på at du ønsker at få refunderet din moms.
    Så vil de fortælle dig om. Om de gør det selv eller om de er medlem af Global Blue eller Premier
    Her er et link til skat hvor de general regler for moms refunderingen stå.

    http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=90045&chk=209228
    Med venlig hilsen/ Kind regards

    Karina
    Sales & Customer Service Assistant
     
  2. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,393
    "Synes godt om" modtaget:
    12,783
    Point:
    113
    Du finder tolderne i CPH i ankomsthallen - til højre for døren ind til bagageudleveringen.

    Da jeg boede i Serbien og skulle have momsen tilbage på en mobiltelefon (det er nok 3 år siden), skulle jeg have stemplet papirerne i Frankfurt (hvor jeg mellemlandede på rejsen til Beograd).

    Og da BREXIT ikke er trådt i kraft inden din rejse, er mit gæt er, at du skal have stemplet i London.

    Tjek eventuelt med tolderne i CPH ved ankomsten.
     
    Beaglen og THammer "Synes godt om" dette.
  3. THammer

    THammer VIP medlem

    Beskeder:
    1,562
    "Synes godt om" modtaget:
    5,634
    Point:
    113
    Ja det var lige det jeg håbede jeg kunne undgå, ved at tjekke tingene ind i CPH.

    Prøver at forhøre mig i CPH og krydser fingre...
     
    Beaglen "Synes godt om" dette.

Del denne side