Multi-segment bookingtips

Poster i 'BONUSBILLET & REJSEHJÆLP' oprettet af Michael Wahl, 14/12/15.

Tags:
  1. Michael Wahl

    Michael Wahl VIP medlem

    Beskeder:
    406
    "Synes godt om" modtaget:
    730
    Point:
    93
    Sidder og prøver at lave en 4-segment tur med BA i Januar som også involverer en weekend i London. Så noget CPH-LHR-MAN-LHR og så LHR-CPH hjem. Eller samme blot via DUB istedet for MAN...
    Søger lidt på Momondo som rundrejse mv. men bliver relativt dyr (3200 DKK mod kun 1200 DKK t/r til CPH-LHR).
    Har også prøvet kayak men de er næsten samme pris (svagt dyrere).

    Nogle gode tips til hvordan man finder de billige ture med mange segmenter (både her og nu men også generelt)? Og evt. også kan se bookingklasse ved bestilling...
     
  2. alexanderln

    alexanderln Cakespade member

    Beskeder:
    2,358
    "Synes godt om" modtaget:
    5,807
    Point:
    113
    har du overvejet 2 forskellige PNR?
    Altså CPH-LHR-CPH
    og LHR-MAN-LHR

    Bare sørg for der er nok tid imellem i tilfælde af forsinkelser.
     
    Michael Wahl og Beaglen "Synes godt om" dette.
  3. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Jeg prøvede at se lidt på billige retur billetter CPH-DUB med BA, men i dem jeg så sagde reglerne at stopover ikke var permitted, så man skal nok op i en dyrere klasse for at det er tilladt.
    Hvis du vil søge på en multicity booking kan du prøve http://matrix.itasoftware.com/ , tilføj BA+ i advanced routing code for flere BA segmenter, der er lidt flere søge muligheder og det er nemt at finde booking class (men du skal via. BA/OTA for at booke).
     
    Michael Wahl og Beaglen "Synes godt om" dette.
  4. Michael Wahl

    Michael Wahl VIP medlem

    Beskeder:
    406
    "Synes godt om" modtaget:
    730
    Point:
    93
    Tak for input. Har prøvet Googles ITA og den giver samme resultat som mine Momondo søgninger mv. Dog en liiidt billigere pris. Forsøg på booking via BA.com giver nogenlunde same same pris men kræver minimum 120min layover hvert sted...

    Men opdagede denne lille "note" hos BA angående de fire segmenter jeg mangler:
    BA flights are:

    • flights operated by British Airways, including franchises and BA CityFlyer
    • codeshare flights on other carriers with a BA flight number
    • flights operated by Iberia, including franchises, with an IB flight number
    Som jeg tolker den nederste linie kan jeg bruge ALLE codeshare flights også, hvilket vel åbner op for deres codeshare med Airlingus... = Bedre tider... Men tør man satse på det :) :D

    Men mange tak for jeres input
     
  5. Peter Krogh Frausing

    Peter Krogh Frausing Co-Editor

    Beskeder:
    1,276
    "Synes godt om" modtaget:
    2,123
    Point:
    113
    Altså jeg tror kun du kan hive segmenter hjem hvis du booker den på BA´s side af codesharen. dvs. At det skal være med BA rutenummer, men må gerne være Air Lingus metal... men lad os lige få nogle Avios eksperter på banen i forhold til den :)
     
    Michael Wahl "Synes godt om" dette.
  6. jefi99

    jefi99 Titanium VIP Member

    Beskeder:
    2,282
    "Synes godt om" modtaget:
    4,781
    Point:
    113
    Prøv Google Flights. Det plejer at være godt til den slags bookinger.
     
  7. Michael Wahl

    Michael Wahl VIP medlem

    Beskeder:
    406
    "Synes godt om" modtaget:
    730
    Point:
    93
    Enig Peter. Det var også sådan jeg tolkede det.
    Tror nu bare jeg booker formodentlig direkte via BA. Og turen CPH-LHR-DUB-LCY og så LHR-CPH er den billigste jeg kan finde (2300-2700 DKK afhængig af hvor gode flytider jeg ønsker)
     

Del denne side