MyFlightApp vs ExpertFlyer etc

Poster i 'INSIDEFLYER DK - LOUNGE' oprettet af tbh, 6/10/15.

  1. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    For at overvåge min tur til HKG specielt for equipment swaps prøvede jeg både at bruge ExpertFlyer ($10/månede for pro, $5 for basis), MyFlightsApp (gratis), AwardWallet (gratis pro via referral link).

    Jeg må så konstatere at der er stor forskel på hvor hurtigt der kommer notifikationer. Jeg ved desværre ikke præcis hvornår SAS lavede deres skift, men jeg fik en email fra MyFlights 13.05 at flyet var skiftet. ExpertFlyer har først sendt samme info kl 15.54. Jeg har skiftet sæde ca. 13.25, hvilket MyFlights informerede mig om 21.08, så det er ikke altid så hurtigt informationen kommer ud. Awardwallet har stadig ikke informeret mig om noget.

    Anyway, jeg tænkte bare om der var andre der havde erfaringer med hvad der hurtigst giver notifikationer, eller hvor de opdaterer oftest?

    Bonusinfo: SAS app/mobilside er useless for dette, det viser stadig at jeg skal med A330 begge veje, mod A340 i virkeligheden. De viser også forkert for intra-EU.
     
    Flemming Poulsen, clager, AMJ og 3 andre "Synes godt om" dette.
  2. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    My Flights: d. 8/10 kl 13:32
    ExpertFlyer: d. 9/10 kl 15:57...
    Awardwallet: ingenting, men en check-in reminder 23t55m før afgang.

    26timer og 25 min langsommere and en gratis service er ikke i orden for $10 per månede hos expertflyer...
     
    Peter Krogh Frausing, Kristian og clager "Synes godt om dette"
  3. Flemming Poulsen

    Flemming Poulsen VIP medlem

    Beskeder:
    0
    "Synes godt om" modtaget:
    1
    Point:
    99
    Generelt synes jeg at jeg får info hurtigst fra My Flights... Dog uden at jeg har testet eller tænkt nærmere over det... Men det plejer altid at være fra den jeg reagerer på ændringer - hvilket bør betyde at det er der jeg ser det først.

    Senest idag - da SAS for tredje gang lavede flybytte og forsøgte at flytte os ned i toiletkøen ved siden af baby cot... Men jeg kæmper hård imod dem i dette spil "seat bingo" - og her er My Flights en fantastisk holdspiller...
     
    THammer, AMJ og tbh "Synes godt om dette"
  4. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Jeg skrev til ExpertFlyer og spurgte om det var generelt at der kunne gå op til 26 timer før man fik en notifikation, da jeg havde fået en notifikation fra en anden gratis service der.
    I mine øjne utrolig arrogant customer service de havde, som ikke kendte til at der var nogen der gratis kunne gøre dette og desuden var det ikke muligt at der var gået 26 timer (øhm, tror de jeg lyver?) for de opdaterede mindst en gang i døgnet og der var ikke sket en fejl for jeg havde jo fået en notifikation.

    Jeg overvejer at prøve KVS hvis jeg skal fortsætte med noget betalt hvor man kan se availability etc. Uden at vide det helt kan det være jeg må leve uden seat alerts, men med ExpertFlyers attitude gider jeg ikke støtte dem mere.
     
    AMJ og Kristian "Synes godt om" dette.
  5. AMJ

    AMJ VIP medlem

    Beskeder:
    182
    "Synes godt om" modtaget:
    446
    Point:
    63
    Jeg syntes de alle har styrker og svagheder og bruger dem derfor i kombination. MyFlights har lidt en tendens til at råbe ulven kommer, jeg har ofte oplevet at vågne op til notifikationer der viste sig at være det samme som før, (alt var highlighted i grønt) men også oplevet at det var relevant info, eks når optiontown var gået igennem.
    Expertflyer stødte jeg første gang på som app (Seat Alerts) da jeg skulle hjem fra IAH med LH's 380'er og var tildelt et kedeligt sæde i eco, endte med bulkhead takket være expertflyer og var dermed solgt.
    Eneste spørgsmål er nu hvad jeg skal bruge Tripit til, andet end at føde data ind i MyFlights?
     
    Michael Wahl og tbh "Synes godt om" dette.
  6. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    Jeg har kigget på at oprette abonnement på ExpertFlyer. Men så fandt jeg denne tråd og kiggede dernæst lidt nærmere på KVS.

    Kan de stort set det samme, måske bortset fra alerts, eller er der også andre forskelle?

    Umiddelbart er jeg blot ude efter at kunne se seat maps og finde award availability, men dog ikke i stort omfang.
     
    AMJ, tbh og PENSIONISTEN "Synes godt om dette"
  7. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Jeg har prøvet begge og var så overvældet af funktioner jeg ikke vidste hvad jeg skulle bruge til i KVS, men også en masse der var sjovt at lege med. Jeg endte med mest at bruge deres 'mobile companion' som er en funktion til at slå booking klasser og seatmaps op. For at se awardavailability i KVS skulle man vælge hvilket bonusprogram man ville se for, og så logge ind med ens LH/NH/something/something konto og så slog den det op gennem det. Jeg kunne i hvert fald ikke finde ud af andet. Jeg husker ikke at have prøvet expertflyer til at lede efter awards.

    Jeg tror der er nogle flere forskelle og jeg tror KVS har nogle flere muligheder, men det virker mindre overskueligt. Grunden til at jeg har haft KVS flere gange end ExpertFlyer var ExpertFlyer's arrogante kundeservice, men hvis man ikke skal bruge det, så er det nok ligegyldigt.

    Intet af det har specielt lækre interfaces, men ExpertFlyer virkede lettere at gå til, og uden ventetid efter betaling, og at man først får en midlertidig kode og så bagefter en permanent og skal skrive og requeste når man vil have en kode både til bærbar og desktop som skal komme inden for 24 timer bla bla.
     
    Flemming Poulsen og AMJ "Synes godt om" dette.
  8. isolCBflyer

    isolCBflyer VIP medlem

    Beskeder:
    1,403
    "Synes godt om" modtaget:
    5,874
    Point:
    113
    Min Myflights app til iPhonen vil så ikke åbne i disse dage - den crasher hver gang. Pænt ærgeligt!
    Faktisk er jeg lidt fan af de primitive look Expertflyer har, det er lynhurtigt at arbejde med, og ikke så meget pis over det!:)
     
  9. Flemming Poulsen

    Flemming Poulsen VIP medlem

    Beskeder:
    0
    "Synes godt om" modtaget:
    1
    Point:
    99
    Havde samme problem efter en opdatering. Løste det ved at afinstallere og installere igen.

    Forøvrigt enig mht. Expertflyer vs KVS.

    Længe siden jeg opgav KVS. Expertflyer er langt hurtigere og mere overskuelig. Og fint med webadgang uanset hvor man er.
     
    isolCBflyer "Synes godt om" dette.
  10. isolCBflyer

    isolCBflyer VIP medlem

    Beskeder:
    1,403
    "Synes godt om" modtaget:
    5,874
    Point:
    113
    Tak @Flemming Poulsen det samme virkede for mig nu.
    Expertflyers mobile site fungerer også rigtig godt og hurtigt på telefonen.
     
    Flemming Poulsen "Synes godt om" dette.
  11. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    Jeg kan se at ExpertFlyer tilbyder at man kan betale for et helt år af gangen. Men får man nogen rabat ved at gøre det i stedet for at betale hver måned?

    Ping @tbh
     
  12. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Mener at jeg har set $100 for 1 år mod $10 per månede, i hvert fald for nye subscripers hos ExpertFlyer. Så der er lidt rabat, men om det er det værd ved jeg ikke.
     
  13. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Øv... - Super ærgerlig nyhed, set på deres FB, My Flights:

    Unfortunately it looks like My Flights is now offline for the foreseeable future, due to Amadeus preventing My Flights from accessing bookings. This coincides with the launch of their own updated app.

    Thank you to all of our users for your support over the last 7 years, and we hope to be back one day in the future.
     
  14. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Nooo.... deres egen app? Er det checkmytrip eller har de noget der virker ?
     
  15. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    PeterA "Synes godt om" dette.
  16. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    "This coincides with the launch of their own updated app." tolkede jeg som on at amadeus havde lavet noget nyt, men det kan jeg ikke finde noget om. Hvis det er CheckMyTrip imponerer hjemmesiden fortsat ikke og uden at have downloaded den igen virker det ikke som om app'en skulle være blevet så meget bedre.
     
    Kristian og PeterA "Synes godt om" dette.
  17. isolCBflyer

    isolCBflyer VIP medlem

    Beskeder:
    1,403
    "Synes godt om" modtaget:
    5,874
    Point:
    113
    ..En katastrofe synes jeg. Forpulet amadeus, deres løsninger er altså crap med crap på. My Flights var fantastisk, ære være dens minde.:(
     
    Kristian og PeterA "Synes godt om" dette.
  18. clager

    clager Platinum VIP medlem

    Beskeder:
    1,716
    "Synes godt om" modtaget:
    5,864
    Point:
    113
    Da jeg igår ikke kunne bruge myflights appen længere downloadede jeg Amadeus appen
    "CheckMyTrip" og sagde OK til pushbeskederne når der er ændringer så er det jo bare at vente og så om der sker noget - men hvad så med Sabre bookinger ?
    Og hvornår ændrer SAS deres app så der kommer sæder og ændringer med ?
     
    Senest redigeret: 31/5/16
    AMJ og Kristian "Synes godt om" dette.
  19. PeterA

    PeterA VIP medlem

    Beskeder:
    1,244
    "Synes godt om" modtaget:
    3,059
    Point:
    113
    Øv, det er virkelig dårlige nyheder. Til Meet & Greet-Eventen fortalte jeg faktisk en af de SAS-ansatte om myflights-appen og nogle af de gode funktioner. Vedkommende ville teste den mhp at få gode idéer til SAS-appen, men det kommer der nok ikke den helt gode oplevelse ud af lige nu :(
     
    tbh, Kristian og isolCBflyer "Synes godt om dette"
  20. Flemming Poulsen

    Flemming Poulsen VIP medlem

    Beskeder:
    0
    "Synes godt om" modtaget:
    1
    Point:
    99
    Katastrofe. Uden sammenligning den mest værdifulde app er borte :mad:

    Må igang med at teste alternativer...
     
    Baadsgaard "Synes godt om" dette.

Del denne side