New York, skal man bo tæt eller lidt udenfor???

Poster i 'DESTINATIONER' oprettet af Ali Taran, 20/4/15.

  1. Ali Taran

    Ali Taran VIP medlem

    Beskeder:
    580
    "Synes godt om" modtaget:
    1,414
    Point:
    93
    Jeg skal til New York med familien i midt maj. Vi har brug for 2 værelser ( 2 voksne og 1 barn pr værelse) Jeg kan ikke rigtig finde ud af hvor vi skal bo. Har læst og kikket en del på nettet. Noget siger mig lad os bo en 3-4 kilometer udenfor centrum. Nemt at komme frem og tilbage med bus/tog. Men så tænker jeg også, bo helt inde ved centrum. Ja det er lidt dyrere men når man tænker på hvad vi skal bruge af penge til bus og tog til at komme frem og tilbage til byen så bliver det det samme. Fordi vi har børn så bo tæt i byen. Så er det også nemmere. Nogen som har gode råd???

    Og jeg kikker efter hotel pris ca 300-350 pr nat pr værelse i centrum eller
    ca 200-225 pr nat pr værelse lidt udenfor byen. Nogen forslag til hotel valg??

    Lige nu er jeg total :confused::eek::confused::eek::confused::eek:
     
  2. Daniel K

    Daniel K VIP medlem

    Beskeder:
    404
    "Synes godt om" modtaget:
    918
    Point:
    93
  3. Ali Taran

    Ali Taran VIP medlem

    Beskeder:
    580
    "Synes godt om" modtaget:
    1,414
    Point:
    93
    Ingen ledige værelser på de datoer jeg er der. Hmm

    Og ja jeg er godt nok overrasket over hvor dyrt det er i NY
     
  4. clager

    clager Platinum VIP medlem

    Beskeder:
    1,716
    "Synes godt om" modtaget:
    5,864
    Point:
    113
    Hvis man er 4 til 6 personer er den bedste - og billigste løsning i NYC.
    www.airbnb.com
    Der er et utal af lejligheder i alle kvarterer til leje og med 2BD eller 3BD
    Udsøg dig det kvarter du foretraekker at bo i og lav en konto.
    Prisniveau på syd manhattan fx. Little Italy rundt dkk1000 i doegnet med pil op grundet kursen på USD.
    Kan sjaeldent betale sig for 1/2 personer.
     
  5. Nicki Lolk Sørensen

    Nicki Lolk Sørensen VIP medlem

    Beskeder:
    2,281
    "Synes godt om" modtaget:
    6,825
    Point:
    113
    Bo på Manhattan. Det ER bare lettere! Med mindre du har flest udflugter til Coney Island, Brooklyn Bridge og den slags.

    Jeg har prøvet at bo i både Brooklyn og New Jersey. Du spilder tid og penge på transport, og det gør også, at jeg er tilbøjelig til at blive hjemme på hotellet en dag, fordi jeg ikke ORKER den 'lange' transport :)
     
    Ali Taran "Synes godt om" dette.
  6. Thomas Jensen

    Thomas Jensen Aktivt medlem

    Beskeder:
    46
    "Synes godt om" modtaget:
    120
    Point:
    33
    Kan kun anbefale at bo centralt på Manhattan. Ja, hotellerne nær lufthavnen er ca. 1/2 pris, men du spilder meget tid på transport ind til manhattan. Sidst jeg var der boede vi 3 dage på http://www.nycsalisbury.com/default.aspx?pg=home#content Ligger lige op af central park, og i gåafstand til alle seværdighederne. 15 min. på gåben (med børn ) til times square.
    Book evt. på hotels.com så du kan optjene bonusnætter og overvej at blive vip medlem på dubli, så modtager du 11,8 % cashback
     
    Ali Taran "Synes godt om" dette.
  7. Sebastian011

    Sebastian011 VIP medlem

    Beskeder:
    713
    "Synes godt om" modtaget:
    1,229
    Point:
    93
    Jeg vil også sige at det er fedest at bo på Manhatten, og så kan man tage ud og se Brooklyn o.s.v. derfra.
    Jeg kan virkelig anbefale Pod 51, det ligger super godt og var rigtig lækkert med tagteresse på toppen af bygningen.

    Det er vist også i den "billige" ende hvor man deler badeværelse, men det var super stilet og lækkert at bo der!
     
    Ali Taran "Synes godt om" dette.
  8. Flemming Poulsen

    Flemming Poulsen VIP medlem

    Beskeder:
    0
    "Synes godt om" modtaget:
    1
    Point:
    99
    Manhattan er fedest. MEN jeg vil nu sige, at hvis man bor ved siden af PATH på Jersey siden, så er transporten nu ganske enkel. Har selv boet på Hyatt Regency Jersey City og det synes jeg nu meget godt om. Der ligger bl.a. også nogle gode steder til indkøb i gåafstand derfra - bl.a. BestBuy...

    Der ligger et Doubletree i Jersey City, som også ligger ret godt ift. PATH....
     
    Ali Taran "Synes godt om" dette.
  9. Frequie

    Frequie VIP medlem

    Beskeder:
    390
    "Synes godt om" modtaget:
    791
    Point:
    93
    Er det din første gang i New York?

    Så er der ikke noget at rafle om. Manhattan. Det andet er for besværligt medmindre man har været der før, har styr på geografien, hvad man vil (og hvad man ikke vil, etc.).
     
    Ali Taran, Ulrik, Kristian og 2 andre "Synes godt om" dette.
  10. Ali Taran

    Ali Taran VIP medlem

    Beskeder:
    580
    "Synes godt om" modtaget:
    1,414
    Point:
    93
    Ja det er første gang jeg skal til NY.
    Jeg kan forstå på de fleste at jeg skal vælge Manhattan. Så det tror jeg det bliver. Men F**ck hvor hotel priserne dyre i Manhatten
     
  11. Frequie

    Frequie VIP medlem

    Beskeder:
    390
    "Synes godt om" modtaget:
    791
    Point:
    93
    Hvis du har opsparet nogle points hos en hotelkæde plejer det at være en rigtig god redemption mulighed. Hos Hilton fx får man en ret høj værdi for sine points (og noget af det bedste jeg har set hos Hilton), så jeg brænder som regel mine points af når jeg er i NYC. :)
     
    jakobv84 og Ali Taran "Synes godt om" dette.
  12. PeterA

    PeterA VIP medlem

    Beskeder:
    1,244
    "Synes godt om" modtaget:
    3,059
    Point:
    113
    Samme her. Jeg Har gode erfaringer med Hilton Garden Inn. Helt nye hoteller med (ifht Manhatten) store og velordnede værelser. Har også boet på Sheraton på Canal Street, hvor der er en super Club Lounge med fantastisk rooftop terrace og udsigt - og til rimelige priser - ca 200-250 usd/nat
     
    Ali Taran "Synes godt om" dette.
  13. frankbrix

    frankbrix Priority member

    Beskeder:
    572
    "Synes godt om" modtaget:
    1,473
    Point:
    93
    New York - gå efter Manhattan, helt sikkert.

    Min erfaring siger mig tag ikke til New York pga billige flybilletter, gør det når du finder billigt hotel. En billig flybillet bliver hurtigt spist op når man ser at man rejser til NYC i en meget populær uge og ikke kan finde hoteller til under 300$ pr. nat.
     
    mhsalv, Flemming Poulsen, Nicki Lolk Sørensen og 2 andre "Synes godt om" dette.
  14. clager

    clager Platinum VIP medlem

    Beskeder:
    1,716
    "Synes godt om" modtaget:
    5,864
    Point:
    113
    Hvad endte I med at booke på Manhattan ?
     
  15. Ali Taran

    Ali Taran VIP medlem

    Beskeder:
    580
    "Synes godt om" modtaget:
    1,414
    Point:
    93
    Jeg to den dyre løsning. Det blev Manhattan. Tusinde tak til alle for deres råd. Når vi er kommet hjem skal jeg nok opdatere om jeg syntes det var en go ide eller ikke.
     
  16. Carsten Witt Nielsen

    Carsten Witt Nielsen Eurobonus Gold Member

    Beskeder:
    24
    "Synes godt om" modtaget:
    42
    Point:
    13
    Ved godt det er for alt sent at svare ;)....men til andre rejsende fremover, så er Candlewood Suites i Jersey City er rigtigt godt valg.

    Her kan man mulighed for at booke en lille "Queen Suite" til 4 personer (1 stk soveværelse + 1 stk. stor folde-ud sovesofa i stuen). Hertil lille køkken og masser af plads. Standarden er rigtig god.
    Et oplagt valg fremfor at skulle booke 2 værelser istedet.
    10 minutters gang til PATH-train og herfra 1 stop til WTC (2o minutter ialt)(30-40 minutter til Times Sq,)
    Prisleje ca. USD 210,-

    Har boet der flere gange og været tilfreds hvergang.
     
    Flemming Poulsen og clager "Synes godt om" dette.

Del denne side