Newark

Poster i 'DESTINATIONER' oprettet af Rikke Haugen Olsen, 6/7/15.

  1. Rikke Haugen Olsen

    Rikke Haugen Olsen VIP medlem

    Beskeder:
    309
    "Synes godt om" modtaget:
    705
    Point:
    93
    Jeg flyver til EWR i morgen. Jeg har hørt om, at man har indført ny form for grænsekontrol, men jeg kan ikke rigtigt finde noget om det. Er der nogen, der har prøvet det og vil dele lidt erfaringer? Sidste gang ventede jeg 2 timer og jeg orker det bare slet ikke - særligt fordi jeg flyver alene med en pige på 3 måneder. :confused:
     
  2. frankbrix

    frankbrix Priority member

    Beskeder:
    574
    "Synes godt om" modtaget:
    1,474
    Point:
    93
    Hej Rikke,

    Det går ud på at har du været i USA før kan du gå hen til nogle automater og få taget billede, fingeraftryk osv. og komme hurtigere igennem. Jeg har ikke selv prøvet det endnu, da jeg også tidligere har været i tvivl om jeg var kvalificeret til at bruge dem.
     
  3. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Rikke Haugen Olsen "Synes godt om" dette.
  4. frankbrix

    frankbrix Priority member

    Beskeder:
    574
    "Synes godt om" modtaget:
    1,474
    Point:
    93
    Kristian "Synes godt om" dette.
  5. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    et andet tip, men jeg var i Chicago tidligere på året og der var også en bemandet skranke, men det var til folk kun med håndbagage og hvis du rejser med det, så går det også hurtigt!
     
  6. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    og forresten @Rikke Haugen Olsen - hvis det ikke virker med hensyn til Automatisk kontrol, så er amerikanerne og "gatekeepers" ALTID flinke til, at lade børnefamilier slippe igennem hurtigere, så det e rbare med, at få øjenkontakt med dem og de hjælper... -helt sikekrt!
     
    Ali Taran "Synes godt om" dette.
  7. Rikke Haugen Olsen

    Rikke Haugen Olsen VIP medlem

    Beskeder:
    309
    "Synes godt om" modtaget:
    705
    Point:
    93
    Præcis sådan et link jeg var ude efter. Jeg læser det som om, vi så havner i en anden kø end dem der ikke er en del af visa waiver og at køen derfor burde være hurtigere afviklet. Jeg prøver det i morgen. :)
     
  8. Rikke Haugen Olsen

    Rikke Haugen Olsen VIP medlem

    Beskeder:
    309
    "Synes godt om" modtaget:
    705
    Point:
    93
    Jeg har været i Newark med min dreng på 10 måneder og igen i LAX, da han var 2. Vi fik ingen særbehandling. Men måske han opførte sig for pænt. Jeg prøver at nive min datter lidt, hvis det går helt galt, så hun kan lave en scene. :p:D
     
    jefi99, tbh, clager og 1 anden person "Synes godt om dette".
  9. ThomasG80

    ThomasG80 Aktivt medlem

    Beskeder:
    110
    "Synes godt om" modtaget:
    190
    Point:
    43
    Jeg fløj til Newark med SAS i sidste måned og der var det stadig det gamle system. Jeg har dog prøvet det nye i Boston sidste år og i takt med at flere og flere turister bliver vant til det system så er det mulig at man sparer noget tid. Som andre har nævnt så står man først i kø til de her automater hvor man selv sørger for at der bliver taget et billede og fingeraftryk, hvilket resulterer i en lille printet kvittering med ens billede på. Dernæst kommer man i kø til en immigration officer som man skal vi kvitteringen til og som stiller de obligatoriske spørgsmål.
    Tror dog primært det handler om at effektivisere, dvs. spare noget mandskab i immigration.

    Angående det med at børnefamilier kommer hurtigt igennem så har jeg heller aldrig set det...
     
  10. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Heller ikke jeg. Ikke i USA ihvertfald.
     
  11. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    Er det også muligt at bruge automaterne hvis man har været i USA flere gange men har fået nyt pas siden sidste indrejse?
     
  12. Handberg

    Handberg Medlem

    Beskeder:
    24
    "Synes godt om" modtaget:
    70
    Point:
    13
    Som jeg lige har kunne forstå på vagterne, så kan du kun bruge automaterne. Hvis dit pas har været godkendt tidligere.

    Min erfaring med automaterne, er at man kommer i samme kø, som alle dem med amerikansk pas.
    Så nogle gange kan det godt betale sig at vælge Foreign Visitor køen i stedet for, og så lade told betjenten tage et billede af dig i stedet for :)
     
    obs "Synes godt om" dette.
  13. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Min erfaring med de gatekeepers er, at de tager børnefamilier over i en hurtigere/separat kø.. Så @Rikke Haugen Olsen, du må nive lidt ;)

    Husk Trip Report med baby på tur? :D
     
    Rikke Haugen Olsen "Synes godt om" dette.
  14. AndersBT

    AndersBT Aktivt medlem

    Beskeder:
    57
    "Synes godt om" modtaget:
    109
    Point:
    33
    Ved min sidste ankomst i Washington primo juni, var der meget lang kø i immigration. Det viste sig at være de "indfødte" amerikaneres self-service kø der var meget lang og den udenlandske kø var kort med kun 4-5 fem personer ved hver bås. Så det kan bestemt betale sig at være kræsen i valget af kø.

    Husk også at self-service kun er mulig fra anden indrejse med ESTA og fremefter.
     
    Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  15. Rikke Haugen Olsen

    Rikke Haugen Olsen VIP medlem

    Beskeder:
    309
    "Synes godt om" modtaget:
    705
    Point:
    93
    Så man kan selv vælge den korteste kø? Man behøver ikke gå efter automaterne, hvis de er der?
    @Kristian klart tripreport. Jeg har jo tænkt mig at vinde konkurrencen. :rolleyes:
     
    Henrik Olsen og Kristian "Synes godt om" dette.
  16. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,614
    "Synes godt om" modtaget:
    26,712
    Point:
    113
    Det lyder godt med trip report og at der er kampklarer folk "derude" - Tråden er jo også helt tom endnu så den sulter :)

    God tur :)
     
  17. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    Jeg tænker, at det måske nok kommer an på hvilken lufthavn man ankommer til?

    Har planlagt et par ture denne sommer der tager mig igennem hhv. YYZ og IAH. Sidst jeg var igennem IAH synes jeg faktisk ikke at immigrationskøen var så vanvittig lang trods ankomst midt på eftermiddagen. Jeg synes i hvert fald at huske at den kan være væsentlig længere i f.eks. EWR og IAD.
     
  18. Handberg

    Handberg Medlem

    Beskeder:
    24
    "Synes godt om" modtaget:
    70
    Point:
    13
    Kan nemt tænkes. Atlanta har været mit entry point, de sidste par gange jeg har været af sted
     
  19. Rikke Haugen Olsen

    Rikke Haugen Olsen VIP medlem

    Beskeder:
    309
    "Synes godt om" modtaget:
    705
    Point:
    93
    Ingen automater i newark. Men til gengæld skete der det utrolige, at vi blev hevet frem foran i køen! Det var faktisk lidt småpinligt, st blive sat foran alle andre. Hun græd ikke engang, så jeg ved ikke lige hvorfor det skete, men han spurgte, om vi kun var os og så kom vi forrest.
     
  20. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    @Rikke Haugen Olsen godt! Som jeg skrev (selvom modsagt af andre) så synes jeg, at dem der guider køen er meget flinke til, at tage småbørnsfamilier frem i køen.. - så der skete måske det utrolige i Newark, at du skulle vente på kufferten og ikke omvendt, kufferten venter på en? :cool::D
     
    clager og Ali Taran "Synes godt om" dette.

Del denne side