Nickis rejselog 2016

Poster i 'REJSEBESKRIVELSER' oprettet af Nicki Lolk Sørensen, 10/1/16.

  1. Nicki Lolk Sørensen

    Nicki Lolk Sørensen VIP medlem

    Beskeder:
    2,296
    "Synes godt om" modtaget:
    7,018
    Point:
    113
    Dato: 7. januar 2016
    Flyvning nr: 1 i 2016
    Fly nr:
    BA757
    Route: BGO-LHR
    STD: 12:05 ATD: 12:14
    STA: 13:25 ATA: 13:33
    Sæde: 5A
    Fly: A319
    Pris: 2.211 DKK (BGO-LHR-JFK-LHR-BGO)

    Kommentarer:
    Første flyvning i år, og så mod New York - en af mine yndlingsbyer. Turen er købt for længe siden til en ganske god pris - 2707 NOK.

    Jeg havde planlagt en (halv) arbejdsdag inden, så det var op klokken 02 og på arbejde klokken 04. Og faste læsere vil vide, at jeg fokuserer en del på søvn. Planen var at sove for lidt denne nat og i stedet sove lidt på turen.

    Jeg endte i lufthavnen omkring klokken 10:30 og tjekkede ind ved SAS-personalet i BA-skranken - de kunne da godt lige have taget en anden uniform på. Gennem sikkerhedskontrollen hen til Narvesen, hvor jeg kunne få lidt morgenmad: En hotdog! I Bergen er der kun paskontrol, når der er afgange til ikke-Schengen-lande og de åbner først 45 minutter (mener jeg) før de enkelte afgange. Derfor måtte jeg opholde mig uden for gaten indtil da.

    Her blev jeg opsøgt af en herre med iPad, som ville have mig til at udfylde et spørgeskema. Ja ja, så gik der tid med det, men spørgsmålene var nu ikke videre interessante og det undrede mig, at de ikke på anden vis kunne indsamle statistik om, at jeg skulle til London og videre til New York.

    Paskontrollen åbnede og så var det ind i gaten. Efter et stykke tid blev der kaldt ud til prioriteret boarding og efterhånden kom alle om bord.

    Min strategi holdt, og jeg faldt i søvn under taxa-turen, så opstigningen gik jeg glip af (og sikkerhedsdemonstrationen). Jeg vågnede, da serveringsvognen var uden for 'min' sæderække og fik udleveret den sædvanlige boks. Denne gang indeholdt den en velsmagende bolle med kylling og bacon, og en mokkakage, som jeg ikke skulle nyde noget af. Nej, jeg KAN ikke lide kaffe!

    Resten af turen holdt jeg mig vågen, så jeg kunne nyde indflyvningen over London. Og vi var vist nødt til at tage en runde, så desværre kunne vi ikke indhente forsinkelsen fra Bergen. Efter landing skulle jeg skifte terminal, så af sted til en bus, der tog mig fra T5 til T3.

    Her blev jeg guidet ind i Americans område, og skulle til diverse tjek og spørgsmål, inden jeg kunne få lov til at komme videre. Det virkede noget omstændigt.

    Endelig ude i terminalen kunne jeg se frem til knap fire timers kedsomhed...

    2016-01-07 13.05.31.jpg

    Indflyvning over London:
    2016-01-07 14.09.38.jpg
     
    Senest redigeret: 17/1/16
    Beaglen, PENSIONISTEN og Kristian "Synes godt om dette"
  2. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
  3. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Jeg vadede udenom det tjek sidst jeg var igennem. Kunne ikke se hvorfor jeg dog skulle stå i den lange kø -- jeg havde jo boarding pas videre. Det skete der intet ved andet end at jeg fik den håndfuld spørgsmål ved gaten istedet... Hva er jeres andres erfaringer?
     
  4. alexanderln

    alexanderln Cakespade member

    Beskeder:
    2,359
    "Synes godt om" modtaget:
    5,813
    Point:
    113
    Stod der SSSS på boardigpasset?
    Har prøvet det en gang. Skulle vise at min computer kunne tænde og skoene af - gik relativt hurtigt og ingen problem i Immigration
     
    PENSIONISTEN "Synes godt om" dette.
  5. Nicki Lolk Sørensen

    Nicki Lolk Sørensen VIP medlem

    Beskeder:
    2,296
    "Synes godt om" modtaget:
    7,018
    Point:
    113
  6. Nicki Lolk Sørensen

    Nicki Lolk Sørensen VIP medlem

    Beskeder:
    2,296
    "Synes godt om" modtaget:
    7,018
    Point:
    113
    Nej, slet ikke, og alle der skulle videre med det fly, blev guidet derind.

    Det var heller ikke noget problem at skulle derind. Det virkede bare bureaukratisk og overflødigt. Men jeg havde jo god tid...
     
  7. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Som sagt jeg gik bare udenom i lørdags uden problemer... Bare som FYI til andre...
     
    PENSIONISTEN og jefi99 "Synes godt om" dette.
  8. Nicki Lolk Sørensen

    Nicki Lolk Sørensen VIP medlem

    Beskeder:
    2,296
    "Synes godt om" modtaget:
    7,018
    Point:
    113
    Dato: 7. januar 2016
    Flyvning nr: 2 i 2016
    Fly nr:
    BA1510 (codeshare, reelt AA107)
    Route: LHR-JFK (London-New York)
    STD: 17:15 ATD: 17:14
    STA: 20:25 ATA: 20:06
    Sæde: 35A
    Fly: B777-300ER
    Pris: 2.211 DKK (BGO-LHR-JFK-LHR-BGO)

    Kommentarer:
    De fire timer i terminalen gik uden at jeg fik lavet noget særligt. Købte en sandwich og tandpasta, som jeg havde glemt hjemmefra. Gaten ville blive oplyst klokken 15:55, men næsten en time inden, dukkede den op på WorldMate. Så jeg gik af sted mod gaten, hvor der er mere stille og roligt end i den store fællessal.

    Her var der ledige strømstik, så jeg kunne få lidt gang i de forskellige enheder. Efterhånden kom der flere folk og American begyndte at gøre klar.

    Jeg havde fået skrevet 'priority' på mit boarding-kort - jeg går ud fra, det er fordi jeg har opnået bronze hos BA's Executive Club. Og et højttaler-udkald fortalte, hvordan det kom til at foregå: Pøbel til venstre, priority til højre. Så jeg stillede mig op i køen til højre. Det var ikke helt velovervejet, for jeg stod simpelthen ved den forkerte gate! Jeg troede de havde 'beslaglagt' to gates, fordi der skulle så mange passagerer med, og at køerne senere ville blive sluset ud til samme fly. Men nej, jeg var dybest set på vej til Uganda!

    Så der blev ikke så meget priority for mig. Da jeg opdagede det, skyndte jeg mig hen i den rigtige kø (der gangske vist var til højre, men klinet op ad den til venstre), men der var stort set alle andre om bord. Jeg var vist ikke helt vågen...

    Om bord var der god plads, for jeg tror ikke engang at flyet var halvt fyldt. Så der var ledigt på midtersædet ved siden af mig. Jeg gik i gang med at studere underholdningssystemet, der var meget præget af Netflix og HBO. Jeg kan godt lide at se komedieserier, men der var kun Big Bang Theory.

    I stedet begyndte jeg på en spionfilm med Tom Hanks, men den fængede ikke i første omgang. Efter 40 minutter stoppede jeg, og så var der servering. Jeg fik det reelt-ikke-eksisterende valg mellem kylling og vegetar, og det var en kedelig omgang. Jeg fik desværre ikke taget noget billede, men kyllingen var tør og havde fået for meget - det samme med ris og grøntsager. Så jeg røg hurtigt på kiksen og bollen med ost. Heldigvis var jeg ikke så sulten. Drikkevarer var de generøse med, men jeg nøjedes med en sukker-cola.

    Papirer blev udleveret og udfyldt, og Big Bang Theory sat på repeat. Jeg faldt i søvn og fik vel et par timer, men ikke meget mere.

    Undervejs blev luften tør og jeg kæmpede med lidt hosten og snotteri. Til sidst måtte jeg på toilettet for at få 'blæst igennem', som man siger. Det endte selvfølgelig med næseblod, og så sad jeg derude i en halv time og forsøgte at få styr på det. Jeg tror de fleste andre sov, for der var heldigvis ikke nogen, der bankede på for at høre, hvad jeg havde gang i. Jeg sad bare på et lukket toiletbræt og fik i den grad studeret detaljerne på toilettet, mens det størknede i næsen.

    Endelig tilbage på 35A fik jeg gang i spionfilmen igen, og såmænd også set den færdig. Det var om spioner under den kolde krig og Tom Hanks som forhandler mellem Rusland og USA om udveksling af nogle spioner, der var blevet afsløret. Den var ok, men lang...

    Efter filmen må jeg være faldet lidt i søvn igen, for jeg fik aldrig nogen anden servering.

    Vi landede før tid i JFK, hvilket var rart, når det nu var så sent på aftenen. Der var heldigvis automater, så det gik ret hurtigt med pas- og ESTA-kontrol. Faktisk var jeg ude ved bagagebåndet, før der begyndte at komme kufferter.

    Min kuffert kom, og så skulle jeg bare forbi et sidste tjek og aflevere en seddel, der var blevet stemplet tidligere. Af sted til Airtrain og Subway og så var jeg på hotellet inden klokken 22. Det var tidligere end planlagt!

    Og dermed er de første 30 Tier Points på kontoen. Jeg satser på at nå sølv i år.
     
    Senest redigeret: 17/1/16
    asf, THammer, PENSIONISTEN og 6 andre "Synes godt om" dette.
  9. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Spionernes Bro var da en udmærket film.. fantastisk sovehjerte du holder dig...
     
    THammer "Synes godt om" dette.
  10. isolCBflyer

    isolCBflyer VIP medlem

    Beskeder:
    1,405
    "Synes godt om" modtaget:
    5,890
    Point:
    113
    God læsning @Nicki Lolk Sørensen og ja, undskyld, men rart at læse at jeg ikke er den eneste der slås med blodtud i de tørre kabiner. Man ligner jo fandme en der har blæst et kilo coke igennem tuden når man træder ud af toilettet, og 'bare' ville pudse næse! ;)
    Men det har sikkert ikke været nogen rar stund for dig der alene med alle toiletdetaljerne!?:(
     
    asf, THammer, Kristian og 1 anden person "Synes godt om dette".
  11. Nicki Lolk Sørensen

    Nicki Lolk Sørensen VIP medlem

    Beskeder:
    2,296
    "Synes godt om" modtaget:
    7,018
    Point:
    113
    Dato: 10. januar 2016
    Flyvning nr: 3 i 2016
    Fly nr:
    BA112
    Route: JFK-LHR
    STD: 18:35 ATD: 18:33
    STA: 06:25 ATA: 06:25
    Sæde: 40D
    Fly: Hmmm... Kan det passe, der stod B747-300ER?
    Pris: 2.211 DKK (BGO-LHR-JFK-LHR-BGO)

    Kommentarer:
    Efter et par gode dage i New York var det tid til at komme hjem. Og det på en dag med masser af regn. Så jeg kom lidt våd ned i subwayen og måtte i første omgang give op. De tre automater var alle gået i stå i forbindelse med betaling af kreditkort. Skranken havde ikke lyst til at hjælpe, og så fandt jeg i stedet en fastfood-restaurant. Heldigvis var jeg i god tid.

    Efter maden var automaterne i bedre humør og jeg kom af sted. Men jeg vil tro at turen TIL lufthavnen tog dobbelt så lang tid som da jeg kom, pga. diverse sporarbejder.

    I lufthavnen kom det nedslående budskab, at flyet var halvanden time forsinket. Da jeg kun havde 1t40m i London, håbede jeg virkelig at flyet ville kunne hente noget af forsinkelsen på vejen.

    Jeg fik tjekket ind på maskinen og printet bagageseddel ud. I kø til bagdrop og vente i cirka 20 minutter. Men nej, jeg faldt ikke i søvn :) Den flinke herre tog imod kufferten (skalaen var i øvrigt metrisk!) og informerede også om forsinkelsen, der i mellemtiden var blevet til to timer. Han mente dog, at det nok skulle kunne lade sig gøre i London. Men pludselig nævnte han muligheden for at få mig på en tidligere afgang! Jo tak til det, og så forsvandt han nogle minutter. I mellemtiden kunne jeg høre fra naboskranken, at det fly, jeg skulle have været med, var 'tvunget' til at lande i Newark pga. vejret. Derfor skulle de første have det fra Newark til JFK - sikke en tur! Der blev også talt om risiko for forsinkelser pga. vejret. Jeg undrede mig lidt, for så slemt virkede det heller ikke, men det har de jo nok mere styr på.

    Manden kom tilbage og sørme om det ikke kunne lade sig gøre. Jeg blev tjekket ind på et fly, der skulle afgå 20 minutter før planlagt afgang på mit oprindelige fly. 20 minutter? Det virkede lidt underligt, at de havde to afgange så tæt på hinanden.

    Gennem sikkerhedskontrollen, der var af den amerikanske bureaukratiske og langsomme slags. Flere tjek undervejs og ansatte, der i hvert fald ikke havde travlt.

    Videre til gaten. Jeg havde besluttet mig for ikke at spise før afgang, for det passede fint med tiden at få et måltid om bord og så gå i seng.

    Der var en del meldinger over højttaleren, og de havde vist ret travlt med ombookinger. Men de kom da frem til boarding og det lykkedes mig at snige mig ind i priority-køen med mit ydmyge bronze-medlemskab.

    Jeg havde fået plads 40D, som er en gangplads i midten helt oppe mod galley. Der hvor alle babyerne plejer at være. Heldigvis kom der ikke nogen af dem! Men det er nu ikke min yndlingsplads - jeg foretrækker vinduet. Jeg fik startet underholdningssystemet, og personalet fik startet sikkerhedsvideoen og bagefter blev skærmen fjernet igen. På den plads må der jo ikke være noget foran en under 'taxi, takeoff and landing'.

    Og der gik ikke mange minutter, før jeg zzzzz....

    Tre timer senere vågnede jeg og var gået glip af maden. Så fik jeg kontaktlinserne ud og zzzz...

    Da jeg vågnede igen, kunne jeg ikke nå at få nye linser på, før morgenmaden blev serveret. Den bestod af en croissant med skinke, sennep og flødeost, en müslibar og mælk til kaffen. Jeg mener egentlig også der var noget marmelade, men jeg ved ikke, hvad det var til.

    Efter morgenmaden fik jeg linser på, og så blev der landet - lige til tiden. Før vi kom i luften havde piloten også nævnt, at han nok ikke ville kunne indhente noget tid, da jetstrømmene ikke var helt normale.

    Det er godt nok længe siden, jeg har fået SÅ meget søvn under en flyvetur, så jeg var godt frisk på vej ud ad flyet, selv om jeg godt kunne have brugt et bad.

    Gennem paskontrol og endnu en gang sikkerhedskontrol, inden jeg igen var klar til næste fly. Det havde jeg ikke været, hvis jeg var kommet med min oprindelige afgang, og BA har kun to fly dagligt til Bergen, så jeg kunne have spildt en masse tid, hvis jeg ikke var blevet ombooket. Tak til herren i JFK!



    Ni afgange på seks timer fra JFK terminal 7 til London. Vildt! Dertil kommer jo LGA og EWR.
    2016-01-10 22.19.35.jpg
     
    Senest redigeret: 17/1/16
    Nielspg, Beaglen, Baadsgaard og 5 andre "Synes godt om" dette.
  12. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    For at ret skal være ret tror jeg BA primært flyver til JFK men når du lægger AA, Delta, United og Virgin flyvninger oveni må NYC-LON være med 1/2 times drift. Man skal holde tungen lige i munden når man tjekker skærmene det er helt sikkert!
     
  13. isolCBflyer

    isolCBflyer VIP medlem

    Beskeder:
    1,405
    "Synes godt om" modtaget:
    5,890
    Point:
    113
    @Nicki Lolk Sørensen Kan det passe, der stod B747-300ER?
    Nej. Dem har BA aldrig fløjet, og det er kun få tilbage på verdensplan, Iran Air ol. der flyver efterhånden.
    Og hey, tillykke med du holdt dig vågen i check-in køen! :D

    Tænk du kan sove fra serveringen, alene skrækken for at misse en godnat drink kan holde mig vågen!!;)
     
    clager, Nicki Lolk Sørensen og Kristian "Synes godt om dette"
  14. Nicki Lolk Sørensen

    Nicki Lolk Sørensen VIP medlem

    Beskeder:
    2,296
    "Synes godt om" modtaget:
    7,018
    Point:
    113
    Dato: 11. januar 2016
    Flyvning nr: 4 i 2016
    Fly nr:
    BA758
    Route: LHR-BGO
    STD: 08:25 ATD: 08:34
    STA: 11:25 ATA: 11:29
    Sæde: 10F
    Fly: A319
    Pris: 2.211 DKK (BGO-LHR-JFK-LHR-BGO)

    Kommentarer:
    I terminal 5 konstaterede jeg først, at udvalget hos Boots ikke er det samme som i terminal 3, så jeg fik ikke hamstret min yndlingsshampoo.

    I stedet fik jeg købt endnu en gang morgenmad og opladet telefon og computer. Tiden gik lidt langsomt, og gaten blev ikke annonceret til tiden.

    Der begyndte at stå forsinkelse på skærmen, men bare ti minutter. Den nåede også op på 15 minutter, og jeg frygtede at den bare ville blive ved med at stige. Men klokken 07:47 blev gaten annonceret og derfra gik det som det skulle.

    I luften blev det til en times søvn (ingen servering) og en times rastløshed, inden vi dykkede mod Flesland. Det blev til noget af en omvej langt nordpå forbi Bergen og så en 180 graders vending tilbage mod landingsbanen. Men udsigten var fin!

    Jeg var hurtigt ude af gaten og for en gangs skyld kom kufferten ret hurtigt. Og så var det ellers med flybussen direkte hjem til lejligheden, hvor håndværkere var i gang med at skifte vinduer. Men jeg kunne da komme i bad og tage på arbejde.
     
    Senest redigeret: 17/1/16
    Beaglen, asf, isolCBflyer og 2 andre "Synes godt om" dette.
  15. Nicki Lolk Sørensen

    Nicki Lolk Sørensen VIP medlem

    Beskeder:
    2,296
    "Synes godt om" modtaget:
    7,018
    Point:
    113
    Dato: 15. (16.) januar 2016
    Flyvning nr: 5 i 2016
    Fly nr:
    DY968
    Route: BGO-CPH
    STD: 20:30 ATD: 00:09
    STA: 21:50 ATA: 01:26
    Sæde: 21D
    Fly: B737-800
    Pris: 292 DKK

    Kommentarer:
    Inden jeg tog af sted, fortalte en kollega på Facebook, at han ikke kunne komme hjem, fordi lufthavnen var lukket. Det undrede mig, fordi jeg ikke havde hørt det andre steder, og hjemmesiden fortalte heller ikke om aflysninger.

    Men næsten ude i lufthavnen med flybussen kom der besked om, at flyet ville være forsinket en time - altså afgang 21.30. Jeg husker ikke, hvor jeg hørte det, men det skulle angiveligt være fordi lufthavnen tidligere på dagen havde været lukket (pga. vejret).

    Jeg var i lufthavnen omkring klokken 19.10, så jeg var ikke i specielt god tid. Men da først beskeden om forsinkelse kom, brugte jeg lidt ekstra tid på at få noget mad, inden jeg gik ind i udlandsafdelingen. Når man først er derinde, stiger priserne og der er ikke mange butikker og ledige siddepladser.

    Jeg gik derind omkring klokken 20.00 - og det var en fejl. For ti minutter senere kom den nedslående melding: Pga. tekniske problemer kan vi ikke komme af sted med flyet, så de skal skaffet et erstatningsfly. Det kommer også fra København, men der er først afgang klokken 00.05. Det var ikke en god start på en weekend i København.

    Når det så er sagt, så skal Norwegian have ros for, at de allerede på dét tidspunkt fortalte, at der senere ville blive udleveret madbilletter. Ellers havde utilfredsheden hos passagererne nok været væsentlig større.

    Klokken 21.20 - fem minutter senere end annonceret - blev madbilletterne udleveret, og der var 180 NOK til hver. På billetten stod der godt nok, at det var til forsinkelser over fire timer, men de var åbenbart large i dag.

    Jeg er begyndt at skrive pris på billetterne i starten af disse beskeder, og som man kan se, er der ikke meget tilbage, når de også betaler mad. Faktisk er der kun 152 DKK tilbage til skatter, afgifter, personale og brændstof. Men det må de selv ligge og rode med :)

    Jeg underholdt mig selv med lufthavnens internet og fik brugt pengene på en cola, en vaffel og en parisertoast. Når det er gratis, kan jeg godt spise aftensmad to gange. Men ventetiden var godt nok lang...

    Til gengæld gik flyet rent faktisk til tiden - altså den nye tid, klokken 00:05. Om bord faldt jeg selvfølgelig i søvn - dog efter at have læst magasinet med det ret lidt kreative navn N. Jeg vil lade det være op til dig at gætte på, hvad det står for.

    Kaptajnen fortalte historien om de tekniske problemer og beklagede mange gange...

    Selve flyturen var temmelig sædvanlig, men flyet var ikke fyldt, så jeg havde en tom plads ved siden af mig.

    Ned i København og da jeg ikke havde kuffert med, var jeg hurtigt nede på togperronen for at komme videre.

    2016-01-15 23.27.39.jpg
     
    Senest redigeret: 18/1/16
    isolCBflyer og Ulrik "Synes godt om" dette.
  16. Ulrik

    Ulrik VIP medlem

    Beskeder:
    1,967
    "Synes godt om" modtaget:
    7,513
    Point:
    113
    Jeg behøver lidt hjælp :) Bliv endelig ved med dine rapporter - altid underholdende læsning
     
    Nicki Lolk Sørensen "Synes godt om" dette.
  17. Nicki Lolk Sørensen

    Nicki Lolk Sørensen VIP medlem

    Beskeder:
    2,296
    "Synes godt om" modtaget:
    7,018
    Point:
    113
    Dato: 17. januar 2016
    Flyvning nr: 6 i 2016
    Fly nr:
    DY969
    Route: CPH-BGO
    STD: 18:20 ATD: 18:22
    STA: 19:40 ATA: 19:56
    Sæde: 25D
    Fly: B737-800
    Pris: 749 DKK

    Kommentarer:
    Jeg var på besøg hos en ven i nordvest og tog s-tog til Flintholm og videre med Metro. På vejen besluttede jeg mig for, at jeg godt kunne nå til Field's og købe en jakke, som jeg havde kigget på dagen før, så jeg stod af - og på næste tog to minutter senere.

    Da vi var nået forbi Christianshavn blev jeg dog lidt usikker. Syntes tiden gik alt for hurtig, men der var ikke så meget at gøre. Klokken 17.02 ankom jeg til Ørestad og skyndte mig ind til Quiksilver for at købe jakken. Her blev jeg positivt overrasket, for prisen røg ned med 30% til 630 kroner. Jo tak!

    17.06 var jeg ude af Field's og skyndte mig over til togstationen. Jeg var sikker på at togene gik hvert tiende minut, men først klokken 17:29 ankom toget. Stress! Ankomst 12 minutter senere i lufthavnen, og jeg gik forbi Burger King for at få en burger med i hånden. Her var der kø, så jeg gik straks videre. Skiltet sagde syv minutter i sikkerhedskontrollen, men der var godt fyldt op. Jeg forstår ikke, at deres system skulle være det bedst mulige: At alle fra både terminal 2 og 3 skal helt hen i midten og derefter spredes ud til siderne. Det giver ikke mening for mig! De 7 minutter var i underkanten, og da jeg nåede ud til taxfree stod der da også allerede 'Boarding' - og der er langt ud til A6 derfra!

    Jeg løb ikke, men der var fart på. Og som en af de sidste kunne jeg endelig gå gennem 'porten' og her viste det sig heldigvis, at jeg ikke var i allersidste øjeblik. Jeg skulle sidde på de bagerste række, så jeg blev ledt ud af trappen til bagenden af flyet, og her stod 5-7 passagerer og ventede på at komme ind.

    Men jeg hader at være så sent på den!

    Den nye jakke gjorde også, at jeg nok var lidt i overkanten med håndbagagen, hvilket jeg normalt aldrig er. Så planen var, at jeg i det mindste ville beholde min gamle jakke på og have den nye mellem benene, mens rygsækken kunne komme op i 'bagagebæreren'. Men da jeg var en af de sidste passagerer, var der helt fyldt. Jeg fik med nød og næppe klemt jakken inde blandt andres taxfree-poser og så måtte rygsækken mellem benene.

    Jeg er normalt ikke til høje temperaturer, men det gik heldigvis ok med jakken på, selv om de fleste strejfede mit ærme, da de gik forbi.

    Vi kom i luften til tiden, og jeg fik ikke sovet meget denne gang. I stedet fik jeg spillet lidt Candy Crush (ja ja, tiden skal jo gå med noget!) og kigget lidt videre i bladet. Det der rutekort kan jeg altså bruge meget tid på. Blev enig med mig selv om, at jeg hellere må komme til Israel, Tyrkiet, Cypern, Malta, Boston, Guadeloupe og Martinique - og helst i går.

    Jeg fik også brugt nettet lidt, selv om der ikke var meget fart på. Der kom en notifikation om at vi ville lande 20 minutter forsinket, og det kom jo til at passe. Der må have været en del modvind!

    Da vi landede, gik der godt nok lang tid, før køen bevægede sig. Jeg tror de var længe om at åbne døren, men der er også langt ned til række 25, når folk er så langsomme om at komme ud.

    Terminalen kom jeg til gengæld hurtigt igennem, mens jeg aktiveret min billet til flybussen på vejen.
     
    Beaglen, Ulrik, SimonFraLolland og 1 anden person "Synes godt om dette".
  18. SimonFraLolland

    SimonFraLolland Udkants VIP

    Beskeder:
    247
    "Synes godt om" modtaget:
    1,172
    Point:
    93
    Det gør togene også normalt, men pga ID-Kontrollen Sverige har indført, tømmer DSB nogle af togene, og køre dem tomme til lufthavnen. Det betyder de køre togene tomme igennem Ørestad (Stationen ved Fields) og Tårnby, hvilket jeg synes er ret irreterne :mad::mad:! Men ellers en fin, og godt skrevet rapport :). Har lige tyvstjålet det her billede fra DSB :p[​IMG]
     
    Nicki Lolk Sørensen "Synes godt om" dette.
  19. Nicki Lolk Sørensen

    Nicki Lolk Sørensen VIP medlem

    Beskeder:
    2,296
    "Synes godt om" modtaget:
    7,018
    Point:
    113
    Jeg boykotter hermed Sverige!
     
    *flyer, asf, THammer og 3 andre "Synes godt om" dette.
  20. Nicki Lolk Sørensen

    Nicki Lolk Sørensen VIP medlem

    Beskeder:
    2,296
    "Synes godt om" modtaget:
    7,018
    Point:
    113
    Dato: 22. januar 2016
    Flyvning nr: 7 i 2016
    Fly nr:
    SK280
    Route: BGO-OSL
    STD: 17:30 ATD: 18.00
    STA: 18:20 ATA: 18:43
    Sæde: 11F->11D
    Fly: B737-700
    Pris: 5000 Eurobonus + 278 DKK (BGO-OSL-TOS-ALF-OSL-BGO)

    Kommentarer:
    En weekendtur med det erklærede mål at se nordlys. Har tidligere været på Island, hvor det ikke lykkedes, så nu skulle det være. Tilbud på bonusrejser gjorde det.

    Jeg havde taget en tidlig dag på arbejdet, så jeg kunne komme af sted i god tid til flyet. Det var også en god idé, for der var mange mennesker i lufthavnen. Jeg havde tjekket ind hjemmefra med 11F til begge flyvninger, men bagagen skulle afleveres. Jeg regnede med -15 grader i Alta (-22 med chillfaktor), så jeg havde fyldt en Ikeapose med ekstra lag tøj, og en rygsæk blev tjekket ind. Fidusen skulle være, at det der var i Ikeaposen, ville jeg tage på for at klare kulden, og så skulle jeg gå med rygsækken fra lufthavnen til hotellet.

    Rygsækken blev tjekket ind via det selvbetjente system i andet forsøg. I sikkerhedskontrollen var der kø og det tog lidt tid. Jeg glæder mig til næste år, når lufthavnen bliver udvidet, for der er lidt trangt overalt.

    Ude i terminalen kom meldingen, at flyet var forsinket 25 minutter. Heldigvis havde jeg tid til sådan en forsinkelse, da min mellemlanding i Oslo var over halvanden time. Men så begyndte mystiske meldinger at tikke ind fra WorldMate-appen. Skiftevis fik jeg at vide, at afgangen var forsinket, men at landingen ville ske xx minutter for tidligt. I flere tilfælde ville jeg faktisk lande før jeg var lettet. Jeg ved ikke, om deres computer var gået i et eller andet vanvittigt loop. Jeg fandt en plads, selv om der ikke var mange ledige, og sørme om jeg ikke faldt i søvn i cirka 15 minutter...

    Da jeg vågnede, var der stadig en halv time til afgang og her kom jeg i tanke om, at jeg har dummet mig. Min rygsæk, som jo er tjekket ind, indeholder mit pas! Det skal vise sig ikke at være sidste gang, jeg dummede mig på denne rejse. Men jeg bevarede roen og satsede på, at når det var en indenrigsrejse, så kunne de nøjes med at se kørekort, hvis jeg skulle identificere mig.

    Og det gik såmænd også uden problemer. Passagerne forlod det indkommende fly og ret kort tid efter kunne vi gå om bord. Det var tydeligt, at der hverken var ryddet op eller gjort rent, men fint nok, hvis det betød, at vi kunne indhente lidt af forsinkelsen.

    Jeg satte mig på 11D, hvilken var en automatreaktion, da jeg på de seneste par flyvninger er blevet placeret på en gangplads. Jeg tænkte ikke over det, før den rigtige 11D-passager kom, men han ville hellere have 11F (min oprindelige plads) og nåede at sætte sig dér inden jeg nåede at reagere (11E var ledig). Jeg foretrækker ellers vinduesplads...

    På rækken bagved sad - vistnok - en hel familie. Storesøster og lillebror blev placeret på 12A og 12F, og de var snakkesagelige. Hele tiden blev der råbt frem og tilbage over hele rækken til gene for os andre. Heldigvis fik flystøjen delvist sat en stopper for det.

    Oppe i luften skete der ikke så meget. Business as usual. Jeg faldt dog ikke i søvn, men fik læse Scandinavian Traveler et par gange. Før landing fortalte crewet om tilslutningsfly i Oslo - bl.a. mit fly, men det var der jo ingen problemer med at nå.

    Landing i Gardemoen, hvor jeg var ved at gå forkert. Jeg fulgte bare strømmen, men jeg nåede i sidste sekund at vælge at blive i terminalen frem for at gå ud til bagageudleveringen.

    Hos Heinemann (taxfree) fik jeg brugt et gavekort på 10 euro, som de havde sendt til mig på min fødselsdag. Den slags skal jo udnyttes, også selv om der ikke er alkohol i indenrigsterminalen.

    Jeg fandt også SAS-loungen ved gate 15, men det var da godt nok en skuffelse. Propfyldt, så det var svært at finde en siddeplads, og et skuffende udbud af mad, tidspunktet taget i betragtning. Klokken 19 vil jeg da regne med, at der er en form for aftensmad tilgængelig. Men der var mexicansk suppe samt gulerodsstænger, chips og småkager. Det hele serveret på paptallerkner og drikkevarer i plastikbægre. Suppen skulle jeg ikke have, så jeg tog lidt af resten.
     
    Beaglen, clager, asf og 3 andre "Synes godt om" dette.

Del denne side