Hej Jeg var booket til at flyve fra Agadir til Paris med Air France og videre til CPH med SAS. Sas flyvningen var booking klasse W og burde derfor give 1.000 niveaupoint. Imidlertid blev Air France flyet aflyst pga. tekniske problemer og jeg blev ombooket over Malage med Royal Air Maroc og videre til CPH med SAS. Efter jeg kommer hjem kan jeg så se at de har nedgraderet min bookingklasse hos SAS til L og derfor kun har givet mig 500 niveaupoint. Jeg har skrevet med Guld mailen, men de er hidtil ikke til at rokke i og siger jeg har fået point tilsvarende for hvad jeg har fløjet. En ting er at jeg kom lidt senere hjem end forventet og ikke havde lounge adgang ved mellemlandingen som jeg ellers burde have haft. Men at de nedgraderer min bookingklasse har jeg svært ved at se en saglig grund til. Er jeg helt gal på den?
Jeg ville insistere, men du får nok bare at vide at du er nødt til at sende en officiel klage. Det ville jeg så gøre, og forvente at få de oprindelige point. Men om de gør det er en anden sag. Måske Pensionisten kan hjælpe - hun har vist tidligere haft held med at sende mail direkte til eurobonus i Stockholm.
Jeg ville forsøge mig med at sende en mail til ebretro mailen, og specifikt spørge efter "original routing credit" og forklare din sag kort og præcist.
- Jeg skriver normalt til flg 2 afdelinger : [email protected] og [email protected] med kopi til [email protected] og kopi til Diamant mailen eller guldmailen - Jeg ved ikke om det kan have en betydning, om du har et sas dokument, dvs at billetnummeret, der starter med 117-xxx . - Det et jo højst sandsynligt, at det er den carrier, som er årsag til irr situationen, der har ombooked din rejse i dets reservation system, altså sas kan ikke blames, men forsøg igen, for din oprindelige reservation og dermed oprindelige booking klasse må være lagret i sas's system.
- Hvis du vælger at skrive til sas, og hvis du får svar, så må du nok forvente at sas blot henviser til deres " SAS Juridiske Oplysninger ". - Prøv at gå ind på a) SAS juridiske oplysninger b) Eurobonus c) Vilkår og betingelser d) Afsnit 3 e) Optjening af point f) Paragraf 3.4 >>>> " der oprindelig er booked og betalt for " Hvis jeg løb panden mod en mur, så gjorde jeg SAS opmærksom på, at SAS havde indgået en kontrakt med mig i det øjeblik jeg betalte for varen og modtog et reservationsnr (også kalde en PNR : passenger name record). Kontrakten bestod af en flybillet samt en betydelig del extra ydelser, såsom Eurobonus point specificeret på salgs siderne. Jeg præciserede, at en sådan kontrakt er et juridisk dokument.