http://finans.tv2.dk/nyheder/articl...der-flere-ruter-til-lavere-priser-på-vej.html Hvilke ruter er sandsynlige? I Afrika kan det vel næsten kun være Sydafrika? I Sydamerika er Rio nok den mest oplagte... Hvis Norwegian overtager Airberlins ordre af Dreamliner, kan der vel ikke gå så lang tid CPH har en oversigt over de største ruter fra København uden direkte forbindelse, men jeg kan ikke finde oversigten. Kan nogen hjælpe?
find den her: http://www.cph.dk/om-cph/b2b/Flyselskaber-Cargo/rutenet/alle-ruter/ Enig, Sydafrika og måske Ethiopien (der er jo store befolkninger fra de områder i S,DK og N) Sao Paolo kunne være en mulighed også? - måske Vestindiske øer?
Nu er de Amerikanske Jomfruøer - som de vel hedder nu? - strengt taget ikke Sydamerika, men jeg håber da de er et besøg værd. Skal derover til januar Johannesburg virker oplagt i forhold til listen. Men ingen byer i Sydamerika er med, så det er vel nyt marked, Norwegian skal opdyrke.
da det jo ikke nødvendigvis er fra CPH, googlede jeg lidt på andre potentialer: http://www.swedavia.com/our-services/aviation-business1/unserved-destinations/ http://www.therouteshop.com/profiles/oslo-airport/ samt lidt mere fra CPH: http://www.therouteshop.com/profiles/copenhagen-airport/ og godt ord igen @Nicki Lolk Sørensen med hensyn til de Vestindiske øer...
Jeg tror også at Natal kunne være en mulighed - én ugentlig afgang fra OSL eller noget i den stil. Der er en del norskejede timeshare/ferieboliger i området...
Helt egoistisk håber jeg på Lima, Buenos Aires/Montevideo, Punta Arenas og Falklandsøerne. De steder vil jeg gerne besøge
Er det kun mig der frygter den dag jeg skal sidde i en Norwegian maskine i 8-12 timer? Håber at andre netværksselskaber følger med. Fx at SAS åbner en rute til Sydamerika.
Men @Schwert med den nye Orlando rute, direkte og hvad ved jeg, så er du jo doomed til at sidde der...
@Kristian Den nye Orlando rute var det ikke en SK rute vi sukkede efter??? Nååååh nej, det var den der med fruen og hendes vilje - ha ha - efter MegaDo er der alligevel kun mig selv at tage hensyn til
Jeg tvivler på, at man i første omgang kommer til at se ret mange flere ruter ud af CPH - endda ud af Scandinavien. Sidste rygte jeg hørte var, at eventuelle ruter til Sydamerika skulle udgå fra MAD eller BCN. Tror der er mere potentiale ud af andre storbyer i Europa (så som vi har set det med satsningen fra Gatwick), og man vil nok øge frekvensen først på eksisterende ruter før man hopper på nye destinationer fra Scandinavien. Norwegians ruter fodres jo kun i den ene ende fra deres eget netværk, så hvis man tilbyder alt for mange muligheder kan en ny rute risikere at kannibalisere en af de eksisterende. Lokal efterspørgsel i den anden ende af DY's rute kan naturligvis modvirke denne kannibaliserende effekt.
@PeterA - Vi er enige, men vi forholder os (eller jeg gør) til artiklen i TV2, der blandt andet citerer Kjos: "...Hvis det står til Norwegians topchef, Bjørn Kjos, vil skandinaverne inden for en overskuelig fremtid kunne købe lavprisflybilletter fra Norden til nye fjerne destinationer. - Fra Norden er der i dag meget ringe direkte forbindelser til Afrika og Sydamerika, siger Bjørn Kjos om en del af planerne for de nye Boeing-fly, som Norwegian får leveret i løbet af de næste år..."
Selv luksus-@Schwert kan vel se fordelen i konkurrencen, som vi ser det med bl.a. New York og Florida En SAS-rute til Sydamerika tvivler jeg på. Mon ikke de vil til Hong Kong, Seoul og Seattle, før de vil til Rio eller Johannesburg?
Ah ja. Uanset hvad han siger, så tror jeg ikke det er særlig holdbart i længden medmindre, at der også er efterspørgsel den anden vej. Hvis jeg virkelig skal komme med et bud: Sydamerika: Rio, Fortaleza eller Natal Afrika: Cape Town eller Zanzibar. Vestafrika er nok lidt på standby pga Ebola Efter sigende er Björn Kjos lidt en lummer fyr, som ikke bange for at sige, at han får massage i Thailand (med gnæk og stort smil på), så mon ikke Fortaleza kunne være en mulighed? (drevet af egen interesse - der er hurtige damer) Fordelen med ruter til USA er, at der rent faktisk også er lokal efterspørgsel i den anden ende. Det er lidt mere tvivlsomt på de mere eksotiske rejsemål, som skal være båret af efterspørgslen i Skandinavien alene.
Luksus Schwert ?? Sidst jeg kiggede efter var der ikke meget luksus over SK - men der er måske noget jeg er gået glip af @Nicki Lolk Sørensen
Det er da åbenbart mere luksus end Norwegian Men nej, der er ikke meget luksus over det. Tog en Plus-tur til Amsterdam forleden. Det kunne lige så godt have været en economy til halv pris hos konkurrenten - bortset fra lounge-adgangen.
Jeg satser på, at i Afrika bliver det nok enten Johannesburg eller Cape Town og Sydamerika vil formentlig blive Rio, Sao Paulo eller Natal Jeg tror nu, at planen bliver langruter til Sydamerika fra Spanien - der er et stort marked og kort flyvetid fra Europa, hvilket de vil få mest udnyttelse af. Iøvrigt, så har Kjos tidligere meldt ud at markedet fra Asien er fremtiden og med de problemer de har med USA, så vil de nok søge mod øst ;-) Delhi, Mumbai, Seoul, Hong Kong, Phuket coming up?
Det bliver forøvrigt spændende at følge om Norwegian gør mod øst, når chefen for Air Asia har sagt at han vil gå mod vest og dermed ind i Europa med deres koncept.... 2015 kan gå hen og blive meget spændende
Norwegian fra Oslo til Honolulu? Den havde jeg ikke set komme... http://www.bizjournals.com/pacific/...rism-authority-discussing-nonstop-flight.html
Det er en spændende nyhed - gad vide hvor seriøst den er da de ville være første selskab om denne tur og så slipper man for transit i USA og det vil spare en del tid. Dog er det godt nok lang tid i en Norwegian Dreamliner box på økonomi ... Og tænk at der ved aflysninger er meget langt hjem og det tager næste 2 dage at få et erstatningsfly frem.