Norwegian og indcheket håndbaggage?

Poster i 'INSIDEFLYER DK - LOUNGE' oprettet af Fribytter, 31/12/19.

  1. Fribytter

    Fribytter VIP medlem

    Beskeder:
    177
    "Synes godt om" modtaget:
    532
    Point:
    93
    Hej med jer,

    vi rejser hjem den 6. Jan og første gang med norwegian, vi rejser kun med håndbagage, men er i tvivl om vi kan (ligesom man kan med de fleste selskaber) checke gratis håndbagage ind, eller om man skal have det med ombord på flyveren selv?

    Vi skal mellemlande i LGW (CPH til MCO) og har en time og 10 min, ved i om man skal igennem security igen når man skal til US? Biletten er købt hos Norwegian, så vi er ikke bekymrede for om vi kan nå det...

    Tak og godt nytår...
     
    Henrik Olsen, Bekgaard og Henry "Synes godt om dette"
  2. Bekgaard

    Bekgaard VIP medlem

    Beskeder:
    458
    "Synes godt om" modtaget:
    1,290
    Point:
    93
    Hej Fribytter

    Jeg ved ikke hvilke selskaber du har fløjet med, der tilbyder at checke håndbagage ind (på forhånd). Men jeg har ikke oplevet det endnu.
    Har dog ved fyldte fly set, at håndbagage bliver pakket i lastrummet fra gaten af, og så udleveret ved gaten ved ankomst.
    Så jeg tænker, at I skal nok forvente, at I selv skal medbringe håndbagagen i flyveren.
    Se alternativt denne side, om Norwegians “bagage service”: https://www.norwegian.com/dk/rejseinformation/bagage/handbagage/

    Og du kan vist finde svar på det andet spørgsmål her: https://www.gatwickairport.com/at-the-airport/flying-in/flight-connections/
     
    Senest redigeret: 31/12/19
    Beaglen, Fribytter, Offlyer og 2 andre "Synes godt om" dette.
  3. Kermit

    Kermit Fuldtids Flynørd (FF)

    Beskeder:
    449
    "Synes godt om" modtaget:
    1,367
    Point:
    93
    Norwegian tilbyder gratis check-in af håndbagage, men kun ved fyldte afgange. Stik hovedet forbi check-in og forhør dig om muligheden.
    Jeg kan nævne KLM, Finnair, British Airways, Lufthansa, Brussels Airlines og Iberia ;) (foruden Norwegian)
    Håndbagage udleveret på gaten? Ifølge IATA må intet baggage udleveres på gaten før det har været igennem en x-ray maskine. Der ermist nogle brug på sikkerhedsreglerne dér. I CPH er det næsten også umuligt at få en kørestol eller klapvogn med fra gaten, fordi security skal komme ud til flyet og godkende det, hvilket de dog ofte også gør :)
     
    Beaglen, Fribytter, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  4. Bekgaard

    Bekgaard VIP medlem

    Beskeder:
    458
    "Synes godt om" modtaget:
    1,290
    Point:
    93
    Nu udfordrere jeg nok lidt. Men hvis du har booket et billet uden indchecket bagage, kan du så checke håndbagage ind som indchecket bagage ?
    Og ja, alt bagage der kommer på flyet, er jo enten checket ind ved check-in eller kommet igennem scanning ved security, så ingen problemer der.
    Har dog svært ved at tro, at man kan booke en billet uden indchecket bagage og så alligevel checke håndbagage ind, for så vil det jo være en “normal” billet.
     
    Fribytter, Offlyer og Henry "Synes godt om dette"
  5. Fribytter

    Fribytter VIP medlem

    Beskeder:
    177
    "Synes godt om" modtaget:
    532
    Point:
    93
    Langt største delen af alle rejser med kun håndbaggage, hvilket udfordrer pladsen i kabinen, samt ikke mindst størrelsen på "personlig genstand" stiger næsten konstant. Jeg tror der er derfor nogle "lokker" med at man kan checke håndbagage U/B. Fordelen for os er at vi er 2 v + 2 b med hver sin håndbaggage + personlig genstand, dvs. 8 stk bagagge (som vi kun er to voksne til at slæbe). Vi skal igennem immigration, dvs. ventetiden er dér uanset om vi har indchecket bagagge eller ej, så handler det blot om at samle den op på båndet inden tolden.
    En anden fordel er at vi er igennem security meget hurtigere, samt hvis man gerne vil have væske med (parfume el. vin/spiritus) er det godt med indchecket.

    Minus siden er at du kun får lov til at checke 10 kg ind samt en håndbagage størrelse ind (dvs. du kan ikke pakke en stor alm kuffert).
     
    Beaglen og Henry "Synes godt om" dette.
  6. Kermit

    Kermit Fuldtids Flynørd (FF)

    Beskeder:
    449
    "Synes godt om" modtaget:
    1,367
    Point:
    93
    Jeg synes dit synspunkt er relevant :)

    I princippet kan du godt. Det kræver bare at håndbagagen opfylder kravene og at dit fly er fuldt booket. Den skal naturligvis opfylde kravene til håndbagage. Norwegian er desuden begyndt at veje alt håndbagage på gaten og tager et gebyr derefter, så det kan kan ikke betale sig at snyde dér længere.

    Flere flyselskaber er desuden begyndt at sende SMS/email ud til deres passagerer, at deres fly er fuldt, og gratis check-in af håndbagage kan foretages. Nogle få af disse selskaber tilbyder til gengæld prioritetsboarding som tak for hjælpen.

    Jeg kan godt undersøge mere, hvis du har brug for info fra dit foretrukne airline omkring deres politik :)
     
    Beaglen og Henry "Synes godt om" dette.
  7. Fribytter

    Fribytter VIP medlem

    Beskeder:
    177
    "Synes godt om" modtaget:
    532
    Point:
    93
    En kort update (altid rart når en forespørgsel afsluttes med et brugbart svar til fremtidig brug).

    Norwegian har tilsyneladende et permanent skilt om at de gerne vil have håndbagage checket ind gratis.
     
    asf, SophieHendriksen og Henry "Synes godt om dette"
  8. Fribytter

    Fribytter VIP medlem

    Beskeder:
    177
    "Synes godt om" modtaget:
    532
    Point:
    93
    Billede..
     

    Attached Files:

    asf, Beaglen, Jeblin og 1 anden person "Synes godt om dette".
  9. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Jeg fløj Norwegian d. 31/12 CPH-DXB og så ikke dette skilt nogen steder? Så havde jeg bestemt benyttet mig af tilbudet. Vi havde netop også max. med, dvs. 3 x trolley + 3 personlige genstande. Havde snildt smidt de store i lastrummet.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  10. Jeblin

    Jeblin VIP medlem

    Beskeder:
    874
    "Synes godt om" modtaget:
    2,578
    Point:
    93
    Henry "Synes godt om" dette.

Del denne side