Norwegian udvider langdistanceflåden med to nye Dreamlinere

Poster i 'PRESSEMEDDELELSER' oprettet af Nicki Lolk Sørensen, 27/8/15.

  1. Nicki Lolk Sørensen

    Nicki Lolk Sørensen VIP medlem

    Beskeder:
    2,296
    "Synes godt om" modtaget:
    7,019
    Point:
    113
    Norwegian - 2015-08-27 07:02 CEST
    [​IMG]

    Norwegian har indgået aftale om levering af yderligere to nye Dreamlinere, hvilket betyder endnu flere langdistanceruter i fremtiden. Flyene skal efter planen sættes i trafik i sommeren 2017. Flyene er af typen Boeing 787-9 Dreamliner, som er noget større en de otte Dreamliner-fly, som Norwegian bruger i dag på sine langdistanceruter. Selskabet vil med denne aftale i alt have 19 Dreamlinere i langdistanceflåden i 2018.

    Norwegian fortsætter med at opbygge sin langdistanceflåde for fortsat international vækst og har indgået aftale om at lease to langdistancefly af typen Boeing 787-9 Dreamliner. Norwegian vil efter planen sætte flyene i trafik i sommeren 2017. Norwegian har i dag otte fly af typen 787-8 Dreamliner i flåden og nu 11 fly af typen 787-9 Dreamliner i bestilling. Dermed kommer selskabet foreløbig op på en flåde af 19 langdistancefly, hvoraf fire leveres i 2016, fem i 2017 og to i 2018.

    ”For at gøre langdistanceoperationen endnu mere konkurrencedygtig er vi afhængige af flere nye, omkostningseffektive fly. Langdistanceruterne er meget populære hos vores rejsende, og jeg er rigtig tilfreds med, at vi nu har sikret os flere fly i flåden. Det muliggør lancering af endnu flere spændende ruter og destinationer over hele verden. Dreamlineren er et fantastisk fly med høj passagerkomfort, lang rækkevidde, lavt brændstofforbrug og mindre udslip,” siger administrerende direktør Bjørn Kjos.

    Norwegians version af denne større Dreamliner-model har i alt 344 sæder, hvoraf 35 er i Premium-kabinen og 309 i Økonomi.

    Flyene leases af Norwegians helejede datterselskab Arctic Aviation Assets.

    Fakta om Boeing 787-9 Dreamliner

    · 6 meter (20 fod) længere end 787-8

    · Betydelig større fragtkapacitet sammenlignet med 787-8

    · 8 procent lavere brændstofforbrug per sæde end dagens udgave, hvilket også giver tilsvarende lavere miljøudslip

    Kan flyve længere end 787-8
     

Del denne side