Nye fordele med SAS EuroBonus Diamond

Poster i 'SAS | EUROBONUS' oprettet af Henrik Olsen, 8/5/14.

  1. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    4,188
    "Synes godt om" modtaget:
    6,206
    Point:
    113
    Der er nye fordele med SAS EuroBonus Diamond på vej. Flere kunder har tidligere søgt efter flere fordele ved det nye EuroBonus Diamond medlemsniveau, og vi kan her på Bonusfeber nu afslører at hvad dette er.
    Det som SAS tibyder sine EuroBonus Diamond medlemmer er følgende 4 gaver som man på et nyt website kan vælge kvit og frit. Man skal tænke sig om da det per optjeningsår kun er en gave at vælge imellem.
    Gaverne som man kan vælge er følgende:
    [​IMG] [​IMG]
    Vi har for at hjælpe forsøgt at prissætte disse gaver efter bedste evne og det giver følgende resultat:
    1. Quintessentially Lifestyle Concierge Service: ca. 8.0000-9.000,- kr
    2. Urbanears Marshall Monitor hovedtelefoner: ca. 1.000-1.500,- kr
    3. EatCard: 495,- kr
    4. Biografbilletter: ca. 300-400,- kr
    Så ud fra prisen for gaven i ren købsværdi burde valget været lige til at gå til, men det kommer an på ens personlige præferencer. Kommer man ikke til at bruge mulighederne som en Quintessentially Lifestyle Concierge Service tilbyder er det måske bedre med et par Urbanears Marshall Monitor hovedtelefoner.
    Her på Bonusfeber syntes vi at dette tiltag virkeligt er positivt og vil gerne rose SAS for at tænke lidt ud af boksen og gøre en reel forskel på at være EuroBonus Diamond og Guld kunde. Det er sådanne ting der får loyaliteten til at blive ved kunderne. Vi er også sikre på at der løbende vil komme flere tiltag som skal vise at SAS vil tage sig bedre af deres topkunder og give dem andre fordele. Dette her er kun den første del af en længere rejse som de nye kræfter ved EuroBonus er begyndt på.
    En sidste ting er at SAS også invitere deres EuroBonus Diamond medlemmer ind til en tur forlystelsesparken Gröna Lund som vil åbne kl 10:00 den 1. juni. Dog er ikke den letteste tur for danske kunder lige at tage en tur til Stockholm’s forlystelsespark og mon ikke SAS kommer med et mere direkte tilbud rettet mod de danske kunder.
    Følg debatten på SAS EuroBonus tråden om SAS EuroBonus Diamond værdien her


    Read the whole post here.
     
  2. Christian Løn

    Christian Løn VIP medlem

    Beskeder:
    264
    "Synes godt om" modtaget:
    438
    Point:
    63
    Jeg synes ligeledes at dette er et positivt tiltag fra SAS Eurobonus, men undre mig meget over hvorfor man ikke har valgt 4 gaver der har nogenlunde samme værdi. Personligt havde jeg foretrukket upgrade vouchers, men skal da også kigge lidt på hvad www.quintessentially.com kan tilbyde, da jeg ikke kender denne service og endnu ikke ved hvad jeg kan få ud af det.

    Christian
     
  3. Schwert

    Schwert Grumpy old men RULES!!!

    Beskeder:
    1,007
    "Synes godt om" modtaget:
    2,067
    Point:
    113
    Er ganske enig med Christian, det er da positivt at der nu kommer lidt mere værdi for Diamant medlemmer (man kunne foranledes til at sige SELVFØLGELIG) for de oprindelige perks skuffede jo fælt ;);)

    Jeg havde i den grad også foretrukket upgrade vouchers, jeg har ikke brug for yderligere concierge service (har jeg via mit Platin Marstercard i Jyske Bank og har ALDRIG brugt det) så valget faldt på høretelefonerne, der ifølge denne anmeldelse på "Headgear" http://www.headgear.dk/anmeldelse-af-marshall-monitor/ er ganske hæderlige. (og så kan jeg måske få lov at beholde mine Bose for mig selv næste gang jeg har fru Schwert med)

    Er da spænd på hvornår SAS invitere jyderne i Djurs Sommerland o_Oo_Oo_O

    /Schwert
     
    emil falkentoft, Henrik Olsen og Christian Løn "Synes godt om dette"
  4. Christian Løn

    Christian Løn VIP medlem

    Beskeder:
    264
    "Synes godt om" modtaget:
    438
    Point:
    63
    Københavnerne vil da også gerne inviteres til Djurs Sommerland, men kun hvis der er mulighed for at komme ud og hjem samme dag:)

    Christian
     
    Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  5. Flemming Poulsen

    Flemming Poulsen VIP medlem

    Beskeder:
    1,910
    "Synes godt om" modtaget:
    2,210
    Point:
    113
    Så har vi fået lidt mere insider info fra SAS og kan afsløre lidt flere gaver som der kan vælges imellem. De offentliggøres dog først på siden 16. maj 2014:

    OPDATERET: Følgende gaver offentliggøres først 16. maj 2014, men Bonusfeber.dk kan allerede nu løfte sløret for nogle af de ekstra valgmuligheder, som EuroBonus Diamond medlemmer kan vælge imellem:

    20 lejefilm hos Film2Home (op til 49 kr. pr. film = 980 kr)
    6 måneders gratis lydbøger hos Storytel (99 kr. pr. måned = 594 kr)
    Årskort til forlystelsesparken Tusindfryd (Norge) (799 NOK)
     
    Senest redigeret af redaktør: 8/5/14
  6. Schwert

    Schwert Grumpy old men RULES!!!

    Beskeder:
    1,007
    "Synes godt om" modtaget:
    2,067
    Point:
    113
    TJA - det er jo nok DER det halter :rolleyes::rolleyes: men vi har da fortsat mere en en rotation dagligt ;););) (ellers er der jo DSB :eek::eek::eek:)
     
  7. Schwert

    Schwert Grumpy old men RULES!!!

    Beskeder:
    1,007
    "Synes godt om" modtaget:
    2,067
    Point:
    113
    Nå, det er jo ikke ALTID at SAS er langsomme, har netop modtaget denne mail fra Marshall:

    ---------------------------

    09 May, 2014 - 14:26

    Dear Henrik,

    Your order 491661 is ready to be shipped!

    ..............................................................
    ORDER NUMBER: 491661

    Carrier: UPS
    Service: Standard
    Tracking #: 1ZY007936899785366
    Track your order at:http://wwwapps.ups.com/WebTracking/track?HTMLVersion=5.0&track.x=Track&trackNums=1ZY007936899785366

    ..............................................................
    Product Size Quantity Price/unit(DKK) Total price(DKK)
    --------------------------------------------------------------
    1 x Monitor Black - Size: ONE SIZE - 1 600.00 DKK / each = 1 600.00 DKK
    --------------------------------------------------------------
    Subtotal: 1 600.00 DKK
    Total: 1 600.00 DKK



    For customer support, please call+46841079510 or emailstore@marshallheadphones.com

    Best Regards,
    Marshall Headphones

    www.marshallheadphones.com
    -----------------------------

    Nu HÅBER jeg så bare de sender regningen til SAS og ikke til mig :p:p:p

    God weekend til alle

    /Schwert
     
  8. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    4,188
    "Synes godt om" modtaget:
    6,206
    Point:
    113
    Så blev der i dag sendt mail ud til ret så mange Diamond kunder ved SAS og i løbet af en time faldt antallet af hovedtelefoner fra godt over 500 til nu godt 100:

    upload_2014-5-19_15-39-5.png

    Så det er med at være hurtig ude om man vil have disse - eller spille på at de har noget andet klart når disse er udsolgt :)

    Hilsen
    Henrik
     
  9. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    4,849
    "Synes godt om" modtaget:
    8,866
    Point:
    113
  10. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    4,188
    "Synes godt om" modtaget:
    6,206
    Point:
    113
    Ja - jeg kan ikke sige så meget andet end de to fra artiklen. Jeg har reelt ikke mærket noget - måske ud over soft blocking forsætter og jeg har hørt fra flere at det er forsvundet fra guld medlemmerne. Dette er derfor en klar fordel som man kan mærke - når der er plads i flyvet og der er SAS løbende blevet bedre til at fylde det godt op således at der ikke er så mange tomme sæder - godt for firmaet :)

    Så ikke så meget at sige andet end at der er forskel på farven på kortet - men servicen er den samme - og ofte på ganske høje niveau som jeg heller ikke hver gang kan sige "dette var godt nok dårligt". Ofte er det i god standard fra crewet's side og det er mere på det central - såsom catering - jeg syntes det halter.
     
  11. Rune

    Rune VIP medlem

    Beskeder:
    168
    "Synes godt om" modtaget:
    371
    Point:
    63
    Jeg syntes ikke SAS har levet op til sin egen hype af Diamond på ét væsentligt område: bedre tilgængelighed af bonusbilletter. Jeg havde set frem til at der blev reserveret long-haul business class bonusbilletter kun til EB Diamonds (som f.eks. Lufthansa og Singapore gør for deres First Class bonusbilletter), og i stedet har SAS givet Diamonds nogle ekstra procent rabat på deres dyrere point+penge billetter. Det syntes jeg ikke lever op til løfterne...

    Derudover har jeg stadigvæk svært ved at forstå at de ikke give de medlemmer der flyver mest, nogle fordele i luften istedet for fordele på jorden. Upgrade vouchers eller billige companion tickets (begge dele features i andre programmer højeste niveau) vil have meget mere værdi for mig end et par hovedtelefoner og guldkort gave til andre. Eneste egentlig fordel i luften er oftere softblocking, hvilket SAS ikke engang reklamerer med - spøjs markedsføring. Jeg kan frygte at det handler mere om hvad SAS IT rent teknisk kan levere end hvad der giver forretningsmæssig fornuft...

    Som aktionær (indirekte gennem staten) vil jeg håbe at SAS optimerer deres produkt til at være konkurrencedygtigt med fokus på egen bundlinje. Og at Diamond derfor tjener til at motivere Guldmedlemer til at vælge SAS mere og giver Diamond medlemmer en oplevelse at merværdi når de vælger SAS. Det har jeg svært ved at se med de nuværende fordele på Diamond niveau ...

    Det nye Sølvniveau kan jeg derimod sagtens se den forretningsmæssige pointe i for SAS, men det er en helt anden historie ...
     
    jefi99 og PeterA "Synes godt om" dette.
  12. PeterA

    PeterA VIP medlem

    Beskeder:
    925
    "Synes godt om" modtaget:
    1,753
    Point:
    93
    Jeg er for nylig blevet diamant og synes virkelig ikke, at SAS gør nok ud den højere status. Dels kunne de have sendt en mail ud, da jeg nåede status'en, for at ønske mig tillykke, men det skete ikke. Istedet har jeg fået tilsendt velkomstbrevet med mit nye Diners og 2 bagagemærker - noget forsinket. Brevet og bagagemærkerne er præcis de samme som for gold. Der er overhovedet ikke gjort mere ud af det på nogen måde. Tværtimod er designet på Diners/Diamond-kortet totalt mislykket. Diners/Gold ser en smule eksklusivt ud i sit bølgende sølvdesign med Guld-logo, men diamond kortet er sort/hvidt med diamond logoet skrevet i midten, hvilket er totalt malplaceret. Det resulterer i, at Diners/diamond ser totalt cheap ud og ligner designmæssigt noget en studentermedarbejder lynhurtigt klappede sammen, inden vedkommende gik på weekend.

    Herudover har jeg bemærket, at jeg stadig er 'EBG' mht medlemsnummer. Forleden da jeg var med SAS, lagde jeg mærke til, at jeg på boardingkortet fortsat var EBG. Jeg spurgte i loungen til dette, og svaret var, at deres system ikke kan håndtere det nye niveau. Rigtig nok, kunne jeg således se, at jeg inde i reservationen fremstod som *Gold. Hvordan kan SAS-staff anerkende passagerernes højere status, hvis medarbejderne ikke kan se forskel på niveau?

    Føler mig lidt snydt!

    Update: Har i dag netop modtaget mit EB MasterCard/Diamond og det er designmæssigt lidt pænere end Diners-kortet. Fuldstændig samme brev og samme baggagemærke.

    Det som piner mig lidt er, at de fra SAS' side overhovedet ikke gør sig bare det mindste umage med at sikre en god oplevelse, når man nu har nået den højere status. De smider alle muligheder væk for at skabe en endnu bedre og længerevarende kunderelation. Hvis de ikke gør sig umage - hvorfor skal man så gøre sig umage med at optjene 2xGold for at få Diamond?
     
    Senest redigeret: 3/10/14
    jefi99, Flemming Poulsen og Henrik Olsen "Synes godt om dette"
  13. Simon Hermansen

    Simon Hermansen Do what you love, and do it often.

    Beskeder:
    55
    "Synes godt om" modtaget:
    93
    Point:
    18
    Storytel er rigtig fedt. Bruger det hver gang jeg kører i bil (dvs. 2 gange dagligt). Har brugt det i et par uger nu og det fungerer rigtig godt. Lytter mest til bøger i kategorien business.
     
    Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  14. PeterA

    PeterA VIP medlem

    Beskeder:
    925
    "Synes godt om" modtaget:
    1,753
    Point:
    93
    Nogen der kan anbefale en af de goodies som man kan få som diamond?

    Min periode udløber i morgen, og jeg går ud fra, at jeg kan få en i denne periode, og i den næste.

    Synes ikke rigtigt, at der er noget attraktivt overhovedet. Ved ikke rigtigt, hvad jeg skal bruge Quintessentially Lifestyle Concierge Service til. Umiddelbart har de en fancy hjemmeside, men man kan slet ikke se, hvad det konkret koster, og hvad de konkret tilbyder. Det er meget diffust.
     
  15. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    4,188
    "Synes godt om" modtaget:
    6,206
    Point:
    113
    I min verden er der ikke meget der er en rigtig goodie. Jeg valgte i tidernes morgen Marhsall hovedtelefonerne - men har ikke brugt dem rigtig endnu.

    Men lige nu er det kun:

    Zinken Headphones - Black
    Open Fairways medlemsskab (hvis man spiller golf)

    Quintessentially Lifestyle giver kun mening om man vil bruge det til at finde nogle billetter til specielle arrangementer - det er ikke billigere så vidt jeg ved - de har bare adgangen til nogle "gemte" billetter eller reservationer.
     
  16. PeterA

    PeterA VIP medlem

    Beskeder:
    925
    "Synes godt om" modtaget:
    1,753
    Point:
    93
    Synes Marshall-hovedtelefonerne ser lækre ud, men jeg nåede ikke at hugge til. Jeg spiller slet ikke golf og det ser ikke ud til, at der er flere Zinken headphones. Det har der i hvert fald ikke været i dag. Med andre ord er der slet ikke noget tilbud som er noget værd for mig.
     
  17. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    4,188
    "Synes godt om" modtaget:
    6,206
    Point:
    113
    Det er faktisk en smule trist udvalg om dette er situationen her til aften. Jeg ville måske prøve at ringe til kundeservice og "klage min nød" over det ringe udvalg og se hvad de kom op med. Du kan "kun tabe" det samme og har alt at vinde....
     
  18. PeterA

    PeterA VIP medlem

    Beskeder:
    925
    "Synes godt om" modtaget:
    1,753
    Point:
    93
    Jeg har skrevet til kundeservice for lidt siden på Diamond.dk@sas.dk og beklaget mig over udvalget og sagt, at det er for ringe og det bidrager til man ikke får nogen værdi af sin diamant-status. Havde overvejet Quintessentially Lifestyle Concierge Service, men synes ikke de forklarer overhovedet, hvad man får for det. Man kan heller ikke på deres hjemmeside side, hvad et normalt medlemsskab koster. Det er meget diffust. Hustlere.
     
  19. jakobv84

    jakobv84 Premium VIP medlem

    Beskeder:
    2,574
    "Synes godt om" modtaget:
    4,177
    Point:
    113
    Det er mærkeligt det med EBD gaverne synes jeg (ikke at jeg er EBD) for at være helt ærlig. Giv da nogle upgrade vouchers -- eller straight up miles -- i stedet for de her tilfældige gaver...
     
    Kristian "Synes godt om" dette.
  20. PeterA

    PeterA VIP medlem

    Beskeder:
    925
    "Synes godt om" modtaget:
    1,753
    Point:
    93
    Så enig. Har lige talt med dem i telefonen. Sagde stort set det samme. Totalt random. Eneste reelle attraktive gave tilbage er den som er allermindst værd. 4 biobilletter. Yay!
     
    Kristian "Synes godt om" dette.

Del denne side