Nyt navn til Karup lufthavn

Poster i 'NYHEDER' oprettet af danielbirch, 11/10/16.

  1. danielbirch

    danielbirch VIP medlem

    Beskeder:
    474
    "Synes godt om" modtaget:
    1,031
    Point:
    93
    Karup Lufthavn skal hedde Midtjyllands Lufthavn.

    Det oplyser Karups lufthavnsdirektør Frans Bjørn-Thygesen til DR P4 Midt & Vest.

    Det nye navn skal relancere lufthavnen. Den skal især lokke flere passagerer fra Østjylland til Karup. Lufthavnen håber også, at flere forretningsrejsende fra København vælger den midtjyske lufthavn, når de skal til Jylland.

    http://finans.dk/live/erhverv/ECE9068226/her-er-det-nye-navn-til-karup-lufthavn/?ctxref=ext
     
    Kristian og Henry "Synes godt om" dette.
  2. danielbirch

    danielbirch VIP medlem

    Beskeder:
    474
    "Synes godt om" modtaget:
    1,031
    Point:
    93
    Så mangler vi bare, at de udvider startbanen, så de kan tage imod A380 direkte fra Dubai :)
     
    Schwert, Ulrik, THammer og 1 anden person "Synes godt om dette".
  3. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    MidJutland Airport ... CenterJutland Airport.. :)
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  4. danielbirch

    danielbirch VIP medlem

    Beskeder:
    474
    "Synes godt om" modtaget:
    1,031
    Point:
    93
    Er "Jutland" som engelsk begreb ikke overvurderet? Jeg mener det er et misforstået forsøg på at anglificere danske stednavne. Man kan da lige så godt bare kalde det "Jylland"?

    Nu lyder det mest som om navneskiftet er et forsøg på at tiltrække jyder, der ellers ville vælge Billund, Aalborg, eller (omend usandsynligt) Aarhus. Man ønsker at signalere, at Karup ikke er helt så langt ude på heden som man ellers skulle tro (fx hvis man har været der).

    Den internationale branding er sekundær, og der tænker jeg, at Karup og Midtjylland er cirka lige intetsigende for en gennemsnitsudlænding...
     
    Kristian "Synes godt om" dette.
  5. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Er det kun mig der synes det er lidt pudsigt at man vælger at omdøbe en lufthavn til midtjyllands lufthan for at tiltrække flere fra østjylland....?
     
    Peter F. og Henry "Synes godt om" dette.
  6. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,404
    "Synes godt om" modtaget:
    12,820
    Point:
    113
    Men nu er Region Midtjylland jo et kendt område - i hvert fald for os, der bor herude. Og hvis lufthavnen vil have kunder fra hele Region Midtjylland, så er navnet vel ikke så dårligt.
     
  7. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Jojo fair nok at sætte sin lid til den danske regionsstruktur... modigt :) Men det er da lidt pudsigt at han udtaler at de omdøber den til Midtjylland for at tiltrække flere fra Østjylland...
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  8. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    Foruden at der ikke er Ø i 'Midtjylland'. :p
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  9. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,404
    "Synes godt om" modtaget:
    12,820
    Point:
    113
    Jo, det kan jeg da være enig i, men:
    • Den omtale, navneskiftet giver, får naturligvis flere i den vestlige del af østjylland til at tænke på Karup som et alternativ til AAR
    • Hvis lufthavnen forstår at reklamere effektivt, er jeg ikke i tvivl om, at nogle vil vælge at rejse fra Midtjylland i stedet for AAR.
    • Både AAR og Karup (Undskyld, Midtjyllands lufthavn), har 7 afgange på hverdage til København. Så Midtjylland er jo ikke et hul i jorden ;)
    I øvrigt skal man huske på, at Billlund jo også trækker mange rejsende fra Aarhus området (Dette understreges også af, at lufthavnsbussen fra Aarhus til Billund kører 17 gange i døgnet, så reelt timedrift det meste af dagen). Jeg er naturligvis opmærksom på, at der er andre parametre, der tæller for Billund - men blot for at sige: Aarhus lufthavn behøver ikke at være det naturlige valg for os i Østjylland.
     
    mhsalv "Synes godt om" dette.
  10. asf

    asf VIP medlem

    Beskeder:
    826
    "Synes godt om" modtaget:
    1,930
    Point:
    93
    Som ærkekøbenhavner, der har været igennem Karup, synes jeg den ligger ret langt ude på heden! :D
     
    mhsalv, Kristian og Henry "Synes godt om dette"
  11. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,404
    "Synes godt om" modtaget:
    12,820
    Point:
    113
    Det er ret mange år siden, jeg var igennem Karup, så den lufthavn husker jeg ikke så godt. Men når jeg kører fra AAR og BLL mod Aarhus, så føles det også som om disse ligger et godt stykke ude på landet (specielt, når jeg skal hjem efter at være landet med det sidste fly).
     
    mhsalv, SebastianBruun og asf "Synes godt om dette"
  12. Daniel K

    Daniel K VIP medlem

    Beskeder:
    404
    "Synes godt om" modtaget:
    918
    Point:
    93
    Der er ingen ambitioner i det navn, hvorfor ikke brande lige som Dubai og kalde den for Karup World Central airport? :)
     
    mhsalv, Henrik Olsen, jakobv84 og 1 anden person "Synes godt om dette".
  13. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    <anekdote>
    For hundrede år siden, da verden var ung, besluttede Bankskolen at afholde en sygeeksamen i Jylland, så vi ikke alle skulle rejse til København.

    Den blev placeret i Ikast.:oops:. Da vi spurgte hvorfor ikke Aarhus (som var lettere at nå uanset transportmiddel), lød svaret: Vi kiggede på et kort, og Ikast ligger midt i Jylland.o_O
    </anekdote>

    Og det er ikk' engang løwn! :rolleyes:
     
    mhsalv, Henrik Olsen, mdk og 4 andre "Synes godt om" dette.
  14. Schwert

    Schwert Grumpy old men RULES!!!

    Beskeder:
    1,955
    "Synes godt om" modtaget:
    5,599
    Point:
    113

    Som ØSTJYDE er jeg GANSKE ENIG :cool::cool::cool:
     
    asf og Henry "Synes godt om" dette.
  15. jespersm

    jespersm VIP medlem

    Beskeder:
    665
    "Synes godt om" modtaget:
    1,983
    Point:
    93
    Arh, come on, der er da andet end en hede derude. Så vidt jeg husker, ligger der skam også en prægtig kartoffelmelsfabrik :)
     
    Schwert og asf "Synes godt om" dette.
  16. Baadsgaard

    Baadsgaard VIP medlem

    Beskeder:
    1,212
    "Synes godt om" modtaget:
    4,497
    Point:
    113
    Hvis man er i bil, er transporttiden mellem Aarhus og Karup vel også blevet reduceret ganske betragteligt efter åbningen af motorvejen rundt om Silkeborg. Har ikke afprøvet det endnu, men vil tro, at det faktisk er hurtigere at køre til Karup end Billund nu, hvis man starter ud i Aarhus C.
    Lytter mig til, at folk, der skal krydse Silkeborg vest/øst eller øst/vest, sparer mellem 30 og 45 min per vej, hvis det er på tider af døgnet, hvor der er andre trafikanter.
    Og med sådanne besparelser i tid, bliver lufthavnen i Karup vel lige pludseligt inden for rækkevidde for folk fra Aarhus og i særdeleshed fra forstæderne til Aarhus. Security i Karup er til at overkomme og der er gratis parkering.
    Det kunne godt være ganske stærke konkurrenceparametre mod Billund el Århus.
    Loungen i Karup er dog nok til den lille side.... (der er ingen :cool: )

    Så Midtjyllands Lufthavn har måske fat i noget......
     
    mhsalv, Henrik Olsen, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  17. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    Men der plejer at være en fortrinlig cafe på 'landside' - har tidligere flere gange holdt frokostmøder der. Men meget kan være sket på 10 år:oops:
     
    Henry og Ulrik "Synes godt om" dette.
  18. Peter Krogh Frausing

    Peter Krogh Frausing Co-Editor

    Beskeder:
    1,276
    "Synes godt om" modtaget:
    2,123
    Point:
    113
    Det eneste "midtjylland" får mig til at tænke på, er da langt ude på heden :p
     
  19. Schwert

    Schwert Grumpy old men RULES!!!

    Beskeder:
    1,955
    "Synes godt om" modtaget:
    5,599
    Point:
    113
    Det korte svar: N E J o_Oo_Oo_O
     
  20. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    Et svar kan også være for kort::p

    Nej til at der er en fortrinlig cafe - eller nej til at der er sket ændringer på 10 år? o_O
     
    Henry "Synes godt om" dette.

Del denne side