One-way fra USA den 13. juni

Poster i 'BONUSBILLET & REJSEHJÆLP' oprettet af PeterA, 14/4/15.

  1. PeterA

    PeterA VIP medlem

    Beskeder:
    1,244
    "Synes godt om" modtaget:
    3,059
    Point:
    113
    Står og skal hjem fra USA den 13. juni. Udgangspunktet er en hjemrejse fra SFO, men skal kun den ene vej og det er desværre ret dyrt.

    Kan evt. rejse via NYC, hvor der er mulighed for at flyve Condor/Thomas Cook til Manchester og EasyJet derfra (ca. 2100 kr samlet).

    Har I andre nogen bud fra SFO (evt. LAX) eller kan I gøre det billigere fra NYC?

    På forhånd tak
     
  2. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Tror ikke du kan gøre det billigere end dit forslag. Men mere direkte er måske Norwegian fra LAX via ARN til 4.766?
     
  3. PeterA

    PeterA VIP medlem

    Beskeder:
    1,244
    "Synes godt om" modtaget:
    3,059
    Point:
    113
    Helt sikkert en mulighed - også fra OAK via OSL til ca samme pris. Men det synes jeg ikke er specielt billigt. Og vil da langt hellere med et full-service selskab. Måske kan jeg finde en billig retur ud af SFO.
     
  4. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Det kan være... jeg kunne ikke umiddelbart finde noget bedre heller ikke med Southwest eller Jetblue mixet ind. Plus en hotelovernatning i NYC kommer jo også oveni prisen...
     
  5. jefi99

    jefi99 Titanium VIP Member

    Beskeder:
    2,282
    "Synes godt om" modtaget:
    4,781
    Point:
    113
    Har prøvet de forskellige ting i værktøjskassen, men uden succes.
     
    PeterA og Flemming Poulsen "Synes godt om" dette.
  6. MIchaelHA

    MIchaelHA Medlem

    Beskeder:
    17
    "Synes godt om" modtaget:
    33
    Point:
    13
    En mulighed som jeg har brugt et par gange er at betale med point, som typisk giver god vaerdi paa en oneway.

    d. 13. juni staar en one-way med SAS fra SFO-CPH i 76.000 point for SAS plus og 100.000 for Business. Dette er for almindelige billetter og betyder at du optjener henholdsvis 9.000 0g 12.000 point.

    Dette er baseret paa EBG, hvis du har EBD status er det lidt billigere. Det er ogsaa uden skat som er DKK 197.
     
  7. clager

    clager Platinum VIP medlem

    Beskeder:
    1,716
    "Synes godt om" modtaget:
    5,864
    Point:
    113
    Hvad med Virgin America SFO-EWR 13JUN 935pm (red eye)$198 og Norwegian JFK/CPH 14JUN 11pm DKK1929 ?
     
    PeterA, jefi99 og Flemming Poulsen "Synes godt om dette"
  8. PeterA

    PeterA VIP medlem

    Beskeder:
    1,244
    "Synes godt om" modtaget:
    3,059
    Point:
    113
    Det er et godt forslag, men jeg har desværre ikke mulighed for at komme senere hjem end den 14. om eftermiddagen.

    Norwegian har tilsyneladende slet ikke nogen ruter fra USA til DK direkte om lørdagen, men man kan tage via OSL (lidt dyrere via LGW). Premium koster tilsyneladende kun 1000 kr mere end lowfare+. Kunne overvejes.

    SAS har dog billetter fra EWR-CPH-MAN til 512 USD. Gad vide om man kunne overtale groundstaff til kun at checke bagage til CPH. Hvad siger I?

    Generelt er det mega-dyrt at flyve one-way fra USA til Europa. Der er naturligvis undtagelser, men de er meget få. Det kan pine en lidt, når man kan finde fares fra NYC->DXB for 489 USD, hvori der indgår 3 segmenter med full-flag carriers (det er med AA/Gulf Air via CDG).
     
  9. jefi99

    jefi99 Titanium VIP Member

    Beskeder:
    2,282
    "Synes godt om" modtaget:
    4,781
    Point:
    113
    Det tror jeg ikke du skal satse på.

    9W til EWR-BRU og SK BRU-CPH for $503?
     
    PeterA "Synes godt om" dette.
  10. PeterA

    PeterA VIP medlem

    Beskeder:
    1,244
    "Synes godt om" modtaget:
    3,059
    Point:
    113
    Ja, den er faktisk ikke dum. Den bliver nok den eller Condor/EasyJet via Manchester.
     
  11. clager

    clager Platinum VIP medlem

    Beskeder:
    1,716
    "Synes godt om" modtaget:
    5,864
    Point:
    113
    Jeg har fløjet CPH-BRU-EWR med 9W og kan anbefales. Servicen med Jet AW var helt i top på economy - SN på CPH-BRU-CPH var ligesom SAS på den rute. Og billigste mulighed dengang - for 3 år siden.
     
  12. jefi99

    jefi99 Titanium VIP Member

    Beskeder:
    2,282
    "Synes godt om" modtaget:
    4,781
    Point:
    113
    Jeg fløj med 9W for en måneds tid siden (BKK-SGN) (ja, den rute flyver de faktisk). Rigtig fin service, god mad og Tiger beer ad libitum.
     
  13. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
  14. PeterA

    PeterA VIP medlem

    Beskeder:
    1,244
    "Synes godt om" modtaget:
    3,059
    Point:
    113
  15. PeterA

    PeterA VIP medlem

    Beskeder:
    1,244
    "Synes godt om" modtaget:
    3,059
    Point:
    113
    Nogen der har erfaringer med at skippe sidste segment på en flyvning? Som bekendt er one-way's fra USA til Europa ret dyre, og det gør det endnu mere besværligt, hvis man vil forsøge kun at flyve Star Alliance.

    One-way fares fra USA til Rusland (mener det er pga russiske regler) er dog noget billigere.

    Hvad mon der ville ske, hvis man lavede en billet til CPH (eller andet sted i Europa) og smed en flyvning på til Moskva (MOW for alle lufthavne). Den sidste flyvning til Moskva kan man lægge 1-2 dage efter ankomst til Europa og endda kan man lave den som en open-jaw dvs fra en anden lufthavn.

    Hvis afgangen fra Europa går videre efter en overnatning, så kan man nok overtale dem til at 'short checke' bagagen til transferlufthavnen. Hvis der er tale om en Open-Jaw, så er det jo klart, at man skal have bagagen checket til sidste af de stop, hvor bagagen ikke kan overføres.

    Eksempler:
    1) NYC-CPH via YYZ med AC// GVA-MOW med LX = 469 USD
    2) NYC--CPH via YYZ med AC // CPH-MOW med SK = 467 USD
    3) NYC-GVA // GVA-MOW = 409 USD

    Det er nok en god idé at skaffe sig et visum til Moskva i dette tilfælde - ellers får man nok ikke lov at boarde. Der er for enkelte persongrupper mullighed for gratis visum til Rusland.
     
    jefi99 "Synes godt om" dette.
  16. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Ingen problemer med bagagen hvis du har open jaw. Mht visum hvad nu hvis du lagde flyvning til MOW 2 måneder senere? Så kan du måske argumentere for at du får visum'et lavet i CPH inden du rejser videre derfra...(?)
     
  17. PeterA

    PeterA VIP medlem

    Beskeder:
    1,244
    "Synes godt om" modtaget:
    3,059
    Point:
    113
    Hvis den sidste del af turen afgår senere end 24 timer fra transferlufthavnen stiger billetprisen med ca 100 USD (for *A)-selskaberne. Dog ikke med Skyteam, som jeg helst undgår.

    Som i eksemplet ovenfor kan man lave en open-jaw til MOW via CPH // GVA. Ingen problemer med bagagen, men mon de vil studse over routingen ved check-in?
     
  18. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    De kan vel studse alt det de vil... spørgsmålet er mere om de afviser dig fra start hvis du ikke har et russisk visum.
     
  19. PeterA

    PeterA VIP medlem

    Beskeder:
    1,244
    "Synes godt om" modtaget:
    3,059
    Point:
    113
    Men det kan jeg jo sagtens skaffe. No problem.
     
  20. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    OK men selv et turistvisum koster vel nogle hundrede kroner...?
     

Del denne side