Onward ticket noedvaendig for fly til Filippinerne?

Poster i 'BONUSBILLET & REJSEHJÆLP' oprettet af Sebastian011, 1/2/16.

  1. Sebastian011

    Sebastian011 VIP medlem

    Beskeder:
    713
    "Synes godt om" modtaget:
    1,229
    Point:
    93
    Goddag,
    Jeg befinder mig pt. i Santa Barabara, Californien, og undersoegte lige lidt inden jeg goer klar til at flyve til Filippinerne. Er foerst nu blevet opmaerksom paa at man skal have en billet ud af landet, og det kunne jeg godt bruge lidt raed omkring.

    Min billet hedder Santa Barbara -> Hawaii // Hawaii -> Guam // Guam -> Manila // Jakarta -> New York.
    Alle flyvninger bortset fra en er med United, og jeg taenker om de overhovedet tjekker for en onward ticket paa flyet fra Guam til Manila?

    Ellers kan jeg jo vaere noedsaget til at koebe en billet. Jeg rejser rundt i asien i lidt over to maeneder, saa det er lidt aergerligt ift. at jeg ikke ved om jeg kan bruge den naar tiden kommer. Tror maeske Manila til Kota Kanibula virker som den bedste loesning - har nogen vaeret paa Borneo, er 10 dage nok til at faa set noget inden jeg tager til Indonesien?

    En anden mulighed er at koebe en reward ticket hos BA. Jeg har 18.000 AVIOS og kan koebe MNL-HKG for 15.000 - 160 kr, men hvordan er det med refund? Saa vidt jeg kan se, saa koster det 300 kr pr. person hvis jeg laver en cancellation inden afgang, er det korrekt? Og hvor laenge tager det at faa avios osv. tilbage?
     
  2. THammer

    THammer VIP medlem

    Beskeder:
    1,562
    "Synes godt om" modtaget:
    5,634
    Point:
    113
    Det er korrekt du skal have en billet ud af Filippinerne igen.

    Jeg har prøvet en gang de ikke tjekkede (det var med SK i CPH) men har ellers altid skulle fremvise min billet ud af Filippinerne igen.

    Jeg har nogen gange blot købt en billig billet med Cebu Pacific (regn ikke med den kan refunders!) eller JetStar eller Tiger som jeg så har kunnet fremvise. Nogen gange her jeg benyttet billetten andre gange har jeg blot afskrevet den.
     
    tbh "Synes godt om" dette.
  3. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Er der ikke også efterhånden noget med at den skal være printet på papir når du ankommer til immigration? Det er vist ikke godt nok at kunne fremvise den digitalt, synes jeg at have læst (her på forumet).
     
  4. jefi99

    jefi99 Titanium VIP Member

    Beskeder:
    2,282
    "Synes godt om" modtaget:
    4,781
    Point:
    113
    En del lande kræver at du har en billet ud af landet, heriblandt fx Thailand, Vietnam og Philippinerne. Jeg blev så sent som i dag spurgt ved immigration i BKK om jeg havde en billet ud af landet, men blev ikke bedt om at fremvise den. Andre lande, fx. Hong Kong har ikke dette krav. Du kan altid checke i TIMATIC, flyselskabernes egen database. Fx her: http://www.skyteam.com/en/Why-SkyTeam/Services/Visa-and-Health/

    En løsning kan være at booke en fullflex billet, fx i business eller first, som du kan fremvise, men også få alle pengene tilbage for ;)
     
    Beaglen, THammer, CHA211 og 1 anden person "Synes godt om dette".
  5. CHA211

    CHA211 VIP medlem

    Beskeder:
    234
    "Synes godt om" modtaget:
    579
    Point:
    93
    Dem, der har checket billeten, har det været ved check-in/ bag drop? Jeg spørger af ren nysgerrighed.

    Jeg har godtnok kun været på ph 3 gange, men jeg er aldrig blevet spurgt om jeg havde en returbillet i immigration. Sidst jeg var der, fløj jeg fra KUL, med Air asia, på en enkelt billet og der spurgte damen ved check-in blot om jeg havde en billet videre jeg svarede ja og alt var godt.
    Tilgengæld har jeg oplevet United som meget firkantede regelhåndhævere.
     
  6. kc1829

    kc1829 VIP medlem

    Beskeder:
    116
    "Synes godt om" modtaget:
    428
    Point:
    63
    Jeg har tit fået spørgsmålet ved indtjekning i København, men har aldrig skulle dokumentere noget i immigrationen i Manila
     
  7. Sebastian011

    Sebastian011 VIP medlem

    Beskeder:
    713
    "Synes godt om" modtaget:
    1,229
    Point:
    93
    Hmmmm, hvad hvis man laver lidt fiksfakseri med mit dokument fra Cebu? Tror I de slaar ens booking op, naar jeg flyver med United??
     
  8. jefi99

    jefi99 Titanium VIP Member

    Beskeder:
    2,282
    "Synes godt om" modtaget:
    4,781
    Point:
    113
    Næppe
     
    CHA211 "Synes godt om" dette.
  9. Sebastian011

    Sebastian011 VIP medlem

    Beskeder:
    713
    "Synes godt om" modtaget:
    1,229
    Point:
    93
    Tror du de slår ens booking op?
     
  10. THammer

    THammer VIP medlem

    Beskeder:
    1,562
    "Synes godt om" modtaget:
    5,634
    Point:
    113
    Det har været i forbindelse med Check In.
    Har ikke skullet fremvise noget ved immigration.
     
    CHA211 "Synes godt om" dette.
  11. PeterA

    PeterA VIP medlem

    Beskeder:
    1,244
    "Synes godt om" modtaget:
    3,059
    Point:
    113
    Har aldrig oplevet at skulle vise dokumentation for returbillet ved immigration i Filippinerne (hvor du får 30 dages ophold ved indrejse).

    Det er ved check-in, at der kan være problemer. Typisk er det lavprisselskaberne, der er meget krakilske omkring dette. Man kan, som du selv nævner, have en 'genbrugt' eTicket med, hvor der er fiflet lidt med datoerne. Bookingen bliver med 99,9% sikkerhed ikke checket.

    Egentlig er det pænt tåbeligt med dette krav, idet man så let som ingenting kan gå ned hos Bureau of Immigration og få forlænget sit ophold i op til 36 måneder.
     
    Beaglen, CHA211 og jefi99 "Synes godt om dette"

Del denne side