Open jaw SAS Eurobonus?

Poster i 'BONUSBILLET & REJSEHJÆLP' oprettet af Nielspg, 22/3/16.

  1. Nielspg

    Nielspg VIP medlem

    Beskeder:
    184
    "Synes godt om" modtaget:
    530
    Point:
    93
    Kære Bonusjægere

    Jeg og familien planlægger en rejse jorden rundt til efteråret 2017 :D

    En del af turen forventes at gå AAL-LAX eller alternativt AAL-SFO, mens et andet ben skal gå HKG-AAL.

    Jeg havde oprindeligt forestillet mig at flyve HKG-AAL med SAS på bonuspoints. Det ville koste 60% x 80.000 for enkelt billetten = 48.000 points eller samlet 144.000 for 2 voksne og 2 børn.

    Men nu har SAS jo sat bonusbilletter til Asien ned - hurra! :p - og jeg overvejer derfor om vi har points nok til at familien også kan flyve one way til USA.

    Og her kommer så spørgsmålet til jer Bonusjægere: Vil en billet DK-USA og en billet HKG-DK tælle som to enkeltrejser = 2 x 36.000 points, eller vil den tælle som en Open Jaw med hjemrejse fra en anden by, og dermed alene koste 60.000 points?...

    På forhånd tusind tak for svar! :):):)
     
    Senest redigeret: 22/3/16
  2. Nicki Lolk Sørensen

    Nicki Lolk Sørensen VIP medlem

    Beskeder:
    2,284
    "Synes godt om" modtaget:
    6,860
    Point:
    113
    Jeg ville mene det tæller som 2 x one way, men du laver da bare en søgning på sas.dk. Du behøver jo ikke købe noget i første omgang :)
     
    Nielspg "Synes godt om" dette.
  3. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    Det ser ikke ud som om at man kan booke ud og hjem fra forskellige byer i den samme booking. Jeg får denne fejl:

    upload_2016-3-22_23-27-41.png

    Om det er en bug i hjemmesiden (en blandt mange), eller om man er nødt til at booke de to strækninger separat, skal jeg lade være usagt. Men jeg kunne godt mistænke at SAS ikke tillader at booke eks. CPH-SFO, HKG-CPH i den samme booking når det gælder award rejser.
     
    Nielspg "Synes godt om" dette.
  4. Nielspg

    Nielspg VIP medlem

    Beskeder:
    184
    "Synes godt om" modtaget:
    530
    Point:
    93
    Yep, jeg får samme fejl når jeg forsøger at booke - først ser det ud som om jeg får lov, da jeg får præsenteret fly begge veje til 30.000 points pr strækning, men når jeg trykker "videre" kommer fejlen o_O

    Jeg kan altid ringe til SAS og spørge, men ville først høre om der var nogle blandt jer, som havde prøvet noget lignende, så jeg kunne påberåbe mig præcedens ;)
     
  5. Jmeier

    Jmeier Aktivt medlem

    Beskeder:
    67
    "Synes godt om" modtaget:
    106
    Point:
    33
    Undskyld jeg forstyrrer tråden, vil bare høre , hvorfor 60% gange 80.000? Og hvad betyder open jaw? :)
     
  6. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    En vejs billetter koster 60% af en retur med euro bonus. Open jaw er F.eks. en retur tur A-B, C-A. Dobbelt open jaw kunne være A-B C-D
     
    Nielspg "Synes godt om" dette.
  7. Jmeier

    Jmeier Aktivt medlem

    Beskeder:
    67
    "Synes godt om" modtaget:
    106
    Point:
    33
    Så er jeg med, tak :)
     
  8. Baadsgaard

    Baadsgaard VIP medlem

    Beskeder:
    1,212
    "Synes godt om" modtaget:
    4,497
    Point:
    113
    Jeg prøvede en tilsvarende søgning for nogle dage siden med BLL-LAX SFO-BLL. Den var mulig at booke, men prissat i point som 2 enkeltbilletter
     
    Nielspg "Synes godt om" dette.
  9. alexanderln

    alexanderln Cakespade member

    Beskeder:
    2,358
    "Synes godt om" modtaget:
    5,807
    Point:
    113
    ellers kan I overveje at booke point/cash..
    der koster enkeltbilletter det halve af retur.. og priserne kan være meget favorable som Gold el. Diamond.
     
    Nielspg og Baadsgaard "Synes godt om" dette.
  10. Nielspg

    Nielspg VIP medlem

    Beskeder:
    184
    "Synes godt om" modtaget:
    530
    Point:
    93
    Det lyder spændende, men jeg er desværre slet ikke oppe på det medlemsniveau :(

    De point som der skal rejses for, er sparet sammen gennem family pooling af ferierejser, udnyttelse af kampagner, kreditkort mv.
     
  11. Nielspg

    Nielspg VIP medlem

    Beskeder:
    184
    "Synes godt om" modtaget:
    530
    Point:
    93
    Mystisk? :confused: Jeg kan godt gå ind og bede om "T/R hjem fra anden by" og på samme billede få lov at vælge f.eks. CPH-LAX og SFO-CPH og se en pris som hedder 30.000 pr strækning:

    image.png
    Jeg får også lov at vælge to ture og få en samlet pris på 60.000 points og 386 kr i skatter, men hvis jeg vælger AAL som afrejselufthavn melder siden fejl - måske en IT glitch? o_Oo_Oo_O
     
    Senest redigeret: 23/3/16
    PENSIONISTEN "Synes godt om" dette.
  12. Baadsgaard

    Baadsgaard VIP medlem

    Beskeder:
    1,212
    "Synes godt om" modtaget:
    4,497
    Point:
    113
    Muligvis valgte jeg plus - og så var det rabatten, de kørte, ikke blev tilføjet.....
     
  13. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Virker vel være rimeligt hvis de tillader open jaw i samme region, men ikke fra forskellige regioner. UA har (tidligere?) haft et hul der gjorde at man kunne strikke nogle ganske kreative RTs sammen med open jaws fra vidt forskellige regioner. Men jeg ville nok gribe knoglen og se hvad de siger. Evt benyt HUCA et par gange for at se om svaret er konsistent.
     
    Nielspg, PENSIONISTEN og Peter Krogh Frausing "Synes godt om dette"

Del denne side