Min kone og jeg skal et smut til Las Vegas til sommer. SAS/United CPH-ORD-LAS på udturen 3/6 Virgin/SAS LAS-SFO-CPH Min tanke er at opgraderer til business på SFO-CPH hjemturen. Hvad tror i chancerne er for at det kan lade sig gøre? Vi har købt GO billetter.
Velkommen til InsideFlyer Skal lige vide hvornår hjemrejsedatoen er for så kan vi kigge lidt på tilgængeligheden på flyet, som det ser ud lige nu.
Selve afgangen den 10/6 med SK936 (SFO-CPH) ser sådan ud lige nu: C9 D9 Z9 R0 J0 Y9 S9 B9 P0 A0 E9M9 H9 Q9 V9 W9 U9 K9 L9 T0 O0 G7 N0 Så lige nu er der masser af plads, men der er også en del tid til afgang. På denne afgang vil jeg sige at der lige nu er gode chancer for at lave en OptionTown fra Go til Business. Desuden er det lige nu sat op til at være den nye kabine og dermed en rigtig fin tur i Business.
Ja det ser ok ud nu. Er ikke helt skarp på det her. C9 D9 Z9 R0 J0 Y9 S9 B9 P0 A0 E9M9 H9 Q9 V9 W9 U9 K9 L9 T0 O0 G7 N0 Hvad betyder det? Option town vil i det her tilfælde være for dyrt syntes jeg. De vil have 420€ Per person Hvad bliver prioriteret først? Point upgrade eller optiontown
Listen er billetklasserne på denne præcise afgang. C9 mener fx. at der er mindst 9 pladser tilfængelige for den dyreste Business billet.M9 er økonomi og Y9 er SAS plus. Fra E9 og til højre er det reelt SAS Go billetter. Du kan dog ikke sige E9 plus M9 lig 18 - det er forsat minimum 9 pladser ledige. Y9, S9 og B9 er SAS Plus. C9, D9, Z9 er SAS Business Jeg håber det giver lidt mening I udgangspunktet er OptionTown "favoritten", da dette giver penge til SAS. En Point Upgrade giver ikke kontanter i kassen. Der er dog ikke klare regler og undtagelser findes. Så er du ikke på en OptionTown, så er det bare at prøve en Point Upgrade - du taber jo ikke noget ved det.
Tak Det giver meget fin mening. Er der nogle tommelfinger regel i forhold til hvor mange ledige pladser der skal være i business før de tillader en point upgrade.
Nej - ikke noget der "altid holder". Men gode indikationer er enten med masser af pladser frie (og dermed masser af 9-taller), eller at økonomiklasserne er har mange "0" og SAS Plus og Business har 9-tallerne. Det tyder typisk på overbooking af SAS go og så skal der flyttes nogle op og der er OptionTown og Points Upgrade noget de tager ofte.
Super. Tusind tak. Jeg kan prøve at lave en upgrade den 10/5. Så måske jeg lige beder om en Update på flyet til den tid.
Undskyld jeg lige blander mig, men hvordan finder I ud af hvordan status på flyet er?? altså alle de fine bogstavkoder ;-)
Oftest ved at have abonnement på ExpertFlyer eller KVSTool. ExpertFlyer er ret lige til, og koster $9.99 om måneden. Med KVS er der er online del der også er ret lige til, men jeg har aldrig fundet ud af at få så meget ud af hele det program som følger med selvom det har mange spændende features. det koster $20 for 2 måneder, men kan fås billigere for længere subscriptions.
Jeg bruger en hjemmeside der hedder expertflyer.com På denne kan jeg se hvordan tilgængeligheden er. Sidens værktøjer kigger ned i de centrale billetsystemer som bruges af flyselskaberne såsom Amadeus. Det koster desværre et abonnement Per måned for at kunne bruge det.
Sejt nok sidder lidt og bøvler med en tur til USA (omtalt i anden tråd her), hvor jeg netop havde overvejet om vi turde satse på en OptionTown...
Jeg ville aldrig satse på OptionTown. Det er en lotteriseddel. Du kan muligvis forbedre dine chancer ved at rejse på dage, hvor forretningsfolket ikke rejser og privatejendom gør. Men det er kvalificeret gæt og en lotteriseddel. Skal du på business må business købes Skal siges at jeg stort det altid forsøger en OptionTown Mårslet rejser langt med SAS og har gode erfaringer. Igen - det er en lotteriseddel, hvorunder er dejligt når den trækkes ud
Haha, den viser jeg lige til min mand... det er præcist hvad jeg har sagt - at jeg ikke turde satse på en OptionTown. Jeg havde netop tænkt på, om man kunne forbedre sine chancer, hvis man var lidt fleksibel med datoer og valgte ikke-forretningsrejse-dage, men man kan jo også blive overrasket. På vej hjem fra Doha med Qatar i efteråret på en helt almindelig onsdag, var der fyldt business class og nok 3 som reelt var forretningsrejsende og alle andre var tydeligvis bare på ferie.
Grunden til at OptionTown er god er at der ikke tabes noget reelt på det. Det koster en 5 EUR Per vej, men selve opgraderingsbeløbet får man tilbage om det ikke bliver til noget. Derfor er det en "billig" lotteriseddel.
Ja det er super smart hvis man reelt ikke har tænkt sig at bruge penge på en "rigtig" business billet. Har brugt den før. Jeg er bare blevet kræsen, og kan ikke orke tanken om 8-10 timer på økonomi med en 5 årig hvis jeg kan slippe.
Det er fuldt forståeligt. Der er lige en del tilbud ude hvor business Class billetter til USA kan fås til godt 7000,-. Dette er en fair pris. Passer de perioder ikke, så er der premium økonomi ved flere selskaber også. Det er en rar måde at rejse med ens barn på syntes jeg.
@Henrik Har du mulighed for at tjekke hvilken kabine vores udtur ser ud til at være sat til? Vi flyver CPH-ORD den 3/6 med SK0943 På forhånd tak.