Opgradering på KLM

Poster i 'AIR FRANCE - KLM | FLYING BLUE' oprettet af michaeldk, 19/7/23.

  1. michaeldk

    michaeldk Medlem

    Beskeder:
    22
    "Synes godt om" modtaget:
    63
    Point:
    13
    Hej hej,

    Jeg håber alle har en god sommer.

    Til efteråret står jeg overfor en kort tur til Las Vegas (arbejde, ikke gamble ;) ). I den forbindelse er jeg endt med KLM via Amsterdam på deres (vist nok nye) Premium Economy. Maskinen er en 787-10.

    Billetten er købt af arbejdet og nu kan jeg se at jeg kan opgradere (for egne penge) til World Business for ca. 6000 kr. Om det er pengene værd er jo meget individuelt. Men lyder prisen høj/lav/rimelig? Er der nogen der har erfaring med at opgradere hos KLM efter bookingen?

    Ser frem til at høre fra jer.
     
    Beaglen, PENSIONISTEN og Henry "Synes godt om dette"
  2. michaeldk

    michaeldk Medlem

    Beskeder:
    22
    "Synes godt om" modtaget:
    63
    Point:
    13
    Jeg kan så tilføje at prisen tilsyneladende er meget omskiftelig og varierende. Her to dage efter, er prisen for en premium->biz opgradering steget fra 6000 kr til 17000 kr(!).

    … og det er jo noget af en stigning. Jeg har ingen status eller points, så nu sidder jeg selvfølgelig og overvejer om man skulle have sprunget på til de 6000. Men jeg synes egentlig stadig det er lidt højt.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  3. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,516
    "Synes godt om" modtaget:
    13,026
    Point:
    113
    Det er faktisk noget af en stigning. Det er jo lige før, du kommer til at betale fuld business pris for billetten efter opgradering. Der er jo noget lang tid til efteråret - så jeg ville også vente.

    Noget helt andet: Hvordan er det med optjeningen af bonuspoint / miles hos KLM på en opgradering?
     
    michaeldk "Synes godt om" dette.
  4. michaeldk

    michaeldk Medlem

    Beskeder:
    22
    "Synes godt om" modtaget:
    63
    Point:
    13
    Dagens opgraderingspris er 12.500 kr. Så nu er jeg selvfølgelig tilfreds med at jeg ikke sprang på til 17.000 i går ;-). Spøg til side - begge priser er helt skæve i min bog. Det skal blive spændende at se udviklingen den kommende tid.

    Jeg er ikke så skarp på KLM's flying blue. Jeg forsøgte virkelig at finde en god rejseplan med SAS/Star Alliance i min evige jagt på EB status - men jeg måtte til sidst kapitulere. Men, som jeg læser KLM's side, så vil jeg optjene 48 XP på rejsen på Premium Comfort (på udrejsen). Det kræver 100 XP at blive Sølv-medlem og såfremt jeg opgradere den udrejsen til Business, lander jeg på 60 XP i stedet for. Miles afregnes vist udelukkende pr. euro der betales.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  5. michaeldk

    michaeldk Medlem

    Beskeder:
    22
    "Synes godt om" modtaget:
    63
    Point:
    13
    I tilfælde af at det interesserer nogen, så kan jeg oplyse at opgraderingsprisen de sidste 14 dage har været omkring 23.500 kr. Det er jo helt vildt for en opgradering fra Premium til Business - jeg må fortsat holde øje med hvordan det udvikler sig.
     
    T4L og Henry "Synes godt om" dette.
  6. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,516
    "Synes godt om" modtaget:
    13,026
    Point:
    113
    Hvad er prisforskellen mellem Premium og Business?
     
    michaeldk "Synes godt om" dette.
  7. michaeldk

    michaeldk Medlem

    Beskeder:
    22
    "Synes godt om" modtaget:
    63
    Point:
    13
    Ja, hvis man booker en billet nu, så er forskellen jo faktisk kun 21.500 kr kan jeg se - og det vil endda være op til en Biz Flex og ikke Biz Standard. Men det lader til at der ikke er så mange Biz pladser tilbage på afgangen. Hvis jeg søger efter to rejsende dukker afgangen ikke længere op. Det forklarer nok også hvorfor prissætningen er så høj.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  8. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,217
    "Synes godt om" modtaget:
    6,573
    Point:
    113
    I de store linier: Når man betaler for en opgradering før check in åbner, er det som billetændring og derfor optjener man efter den nye bookingklasse. Hvis man tager imod et tilbud ved check in, betragtes det som sædeændring og dermed optjening efter den oprindelige bookingklasse.
     
    T4L, Beaglen, michaeldk og 2 andre "Synes godt om" dette.
  9. michaeldk

    michaeldk Medlem

    Beskeder:
    22
    "Synes godt om" modtaget:
    63
    Point:
    13
    Turen er nu "klaret" og jeg kan jo selv godt li' når en tråd bliver fulgt op på. Jeg kan uddybe denne med tråd med, at opgraderingsprisen hoppede lidt mellem ca. 16.000 og de 23.000 indtil afrejse.

    Men! Da check-in åbnede, blev jeg præsenteret for at sædevalg kostede omkring 3.500 kr. Det undrede mig jo lidt, da jeg havde gratis sædevalg på Premium Comfort - og jeg kunne jo så konstatere at det var fordi jeg pludselig også kunne vælge et enkelt sæde på allerbagest på Biz. Jeg overvejede lidt og endte med at springe til. Da jeg var hoppet en klasse op, forsøgte jeg igen at skifte sæde og her var der så 2-3 andre ledige Biz-sæder som jeg kunne vælge og jeg fandt et godt et og havde en formidabel tur.
     
    T4L, Clementos, Beaglen og 12 andre "Synes godt om" dette.

Del denne side