Opnå EuroBonus Diamant billigst

Poster i 'SAS | EUROBONUS' oprettet af Henrik Olsen, 21/2/15.

  1. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,594
    "Synes godt om" modtaget:
    26,635
    Point:
    113
  2. jefi99

    jefi99 Titanium VIP Member

    Beskeder:
    2,282
    "Synes godt om" modtaget:
    4,781
    Point:
    113
    Norge rundt med Widerøe til sommer?
     
    Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  3. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    1,5/2x explore norway på segmenter, hvis man kun flyver pointgivende segmenter? :p
    Jeg tror så længe United giver 100% bliver det svært at slå dem til f.eks. hawaii, når man ikke regner de utrolige tilbud/error rates med. Du kan ofte komme fra CPH til Hawaii for >4500, til vestkysten for >3500 og NY for ~2500. Derudover tror jeg det er en rigtig dårlig idé at gøre det uden et større formål, der er selskaber der er nemmere at opnå/opretholde status hos..
     
    Henrik Olsen og Kristian "Synes godt om" dette.
  4. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Explore Norway på segmenter må være den billigste. Lad os sige 4 segmenter pr dag og 90 flyvninger så kan det vel klares på 2 kort / 4 uger. Hvert segment må højst flyves fire gange så man skal nok op og have den fulde pakke = 5.000...

    Men jo komplet vanvittigt. Fordele står i min bog slet ikke i relation til det skulle være det værd. Stop ved guld for guds skyld -- eller gå efter AA EXP eller noget mere givtigt!

    Der er begrænsing på max 4 flyvninger på samme rute
     
    Senest redigeret: 22/2/15
    jefi99 og Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  5. jefi99

    jefi99 Titanium VIP Member

    Beskeder:
    2,282
    "Synes godt om" modtaget:
    4,781
    Point:
    113
    Du kan let nå 5 segmenter inden frokost, hvis du flyver mælkeruter i Nordnorge...
     
  6. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Men løber man ikke tør for dem når man skal nå 90 og der er et max på 4x samme rute? Jeg må indrømme at jeg ikke har studeret det meget grundigt, men det var derfor jeg blev konservativ...
     
    jefi99 "Synes godt om" dette.
  7. mhsalv

    mhsalv VIP medlem

    Beskeder:
    144
    "Synes godt om" modtaget:
    355
    Point:
    63
    Mon ikke der er 4x per rute per Explore Norway-billet, og for at nå 90 segments skal man nok købe (mindst!) 2 billetter. I øvrigt en kugleskør idé - man skal nok blive godt og grundigt Dash 8-immun efter et sådant projekt. Men så skal man huske, at EBD-medlemmer trods alt får fire biografture...
     
    Senest redigeret: 22/2/15
    Ali Taran og Kristian "Synes godt om" dette.
  8. frankbrix

    frankbrix Priority member

    Beskeder:
    572
    "Synes godt om" modtaget:
    1,473
    Point:
    93
    Fra Basis til Diamant.

    Det billigste (afhængigt af hvordan man prissætter sin egen tid) må klart være at købe en af de Widerøe sommer Norge billetter, og så ellers bruge et par uger på at flyve Norge tyndt. Det kræver man synes det er rigtig sjovt at flyve - fordi man kommer til at flyve rigtig mange gange om dagen.

    Hvis man kigger mere realistisk på det og overvejer hvad det koster at optjene 90.000 point på den "normale" måde ja så kunne regnestykket se således ud:

    5 x CPH - SFO - CPH (som basis medlem) 5 x 9000 point = 45.000 point

    4 x CPH - SFO - CPH (som guld medlem får man 25% rabat) 5 x 11250 point = 45.000 point

    Hvis vi går ud fra at man er lidt fleksibel og leder efter billige billetter antager jeg at man kan få dem til en gennemsnitspris omkring 5000-5.500 kr. Med 9 af disse ture koster det derfor i omegnen 45.000-50.000 dkr at blive Diamant.

    Personligt tror jeg ikke at der er nogen der har optjent på point der har gjort det billigere end 50.000 dkr.

    En anden mulighed er United til Hawaii - så er der ekstra mil på kontoen, så kan det gøres billigere :)

    Før SAS slagtede indtjeningen var det sidste år meget billigere at flyve sig til Diamant. Man kunne enten brugt optiontown til San Francisco så man tjente 18.000 i stedet for 9.000 point pr. tur (nu giver optiontown kun 12.000 pr. tur)

    Man kunne også flyve til Barcelona over Oslo på SAS Plus. Sådan en billet kostede ned omkring 2.000 kr når man kiggede godt efter. Så kunne man blive Diamant på blot 9 af disse ture som kun løb op i 18.000 dkr.
     
    Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  9. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,594
    "Synes godt om" modtaget:
    26,635
    Point:
    113
    Er det ikke også lidt vildt at tænke på at det "kun" ville koste 18.000 dkr at få top status (minus værdien af pointene)?

    Kan godt forstå SAS har ændret det for det giver ingen mening rent økonomisk - selvom det går ondt på mig som medlem....
     
  10. frankbrix

    frankbrix Priority member

    Beskeder:
    572
    "Synes godt om" modtaget:
    1,473
    Point:
    93
    Ja det var helt tosset at man for 18.000 kr kunne få Diamant og 90.000 point på kontoen - point der kunne bruges til en Bonus rejse til USA fx.
     
    Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  11. Perdan

    Perdan Skribent

    Beskeder:
    747
    "Synes godt om" modtaget:
    2,242
    Point:
    93
    SAS har lige sendt mig følgende mail mindre end en uge inden min optjeningsperiode udløber:
    Hej Per ,

    Du har indtil videre optjent 72.685 Basispoint i din nuværende optjeningsperiode. Det betyder, at du er tæt på at opnå et Diamant-medlemskab og endnu flere EuroBonus-fordele.

    For at nå op på Diamant-niveau, skal du optjene yderligere 17.315 Basispoint, inden den 1. juni 2017.

    Du optjener Basispoint på flyrejser med SAS og Star Alliance. Hvis du ikke har planlagt at flyve med os inden 1. juni 2017, kan du i stedet købe Basispoint og betale for dem med Ekstrapoint eller penge. 100 Basispoint koster 1.000 Ekstrapoint eller 100 kr.

    Hilsen SAS
    WE ARE TRAVELERS

    KØB BASISPOINT NU

    Der er lidt naivt at tro, at nogen vil ofre 173.400 point eller 17.400 kr på nogle gratis drikkevarer på GO og et nyt kuffertmærke.
    Så kan jeg bedre lide Lufthansa Miles&More, hvor jeg for nogle år siden ikke havde miles nok til at opretholde Frequent Flyer status. Her kostede det "kun" 500 euro at beholde status.
     
    Henry, SophieHendriksen, PENSIONISTEN og 2 andre "Synes godt om" dette.
  12. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Miles&More tager (eller det gjorde de i hvert fald) 2.000€ for et ekstra år med SEN status, så det er jo ikke så langt fra. De 2 statuser er også langt mere sammenlignelige.
    I sidste ende det nok svært at trække så meget værdi ud af statusen, hvis man ikke har opnået den alligevel, men der er da lidt ekstra fordele som diamant med giv et guldkort og opgraderinger (pånær til @Kristian :p)
     
    Henry, SophieHendriksen, Grisefod og 3 andre "Synes godt om" dette.

Del denne side