"Optiontown" til Lufthansa?

Poster i 'FLYSELSKABER OG BONUSPROGRAMMER' oprettet af Peter Krogh Frausing, 20/6/15.

  1. Peter Krogh Frausing

    Peter Krogh Frausing Co-Editor

    Beskeder:
    1,276
    "Synes godt om" modtaget:
    2,123
    Point:
    113
    Godaften!

    Er der nogle der kender et alternativ til Optiontown, som også dækker over Lufthansa?

    På forhånd tak!
     
  2. THammer

    THammer VIP medlem

    Beskeder:
    1,562
    "Synes godt om" modtaget:
    5,634
    Point:
    113
    LH samarbejder med et firma der hedder Plusgrade (benyttes også bl.a. af TP).
    http://www.plusgrade.com

    Her er det muligt at byde på en på en opgradering fra Economy til Premium Economy:
    http://www.lufthansa.com/dk/en/premium-economy-myoffer
    Men det er, i adskillige tilfælde, også muligt at byde på en opgradering til Business (fra Economy eller Premium Economy).

    Forskellen mellem Plusgrade og Optiontown lader til at være måden hvor på man byder på en opgradering.
    Hvor man hos Optiontown skal bruge optiontown.com skal man hos Plusgrade bruge det respektive luftfartsselskabs hjemmeside til at byde fra.
     
  3. Peter Krogh Frausing

    Peter Krogh Frausing Co-Editor

    Beskeder:
    1,276
    "Synes godt om" modtaget:
    2,123
    Point:
    113
    Hmm... er der mon bookinger der slet ikke kan lade sig gøre at byde på? Jeg har en tur MUC-GRU, og jeg får ikke andre muligheder end at bruge point frem?
     
  4. THammer

    THammer VIP medlem

    Beskeder:
    1,562
    "Synes godt om" modtaget:
    5,634
    Point:
    113
    Der er visse bookingklasser hos LH der ikke kan opgraderes. Hverken for penge eller point eller nogen af delene.
    Hvorvidt det også gælder via Plusgrade, har jeg ikke nok viden om. Jeg har aldrig brugt Plusgrade, hverken med LH eller andet selskab.
    For at opgradere til Premium Economy, kræves selvfølgelig at det er installeret på flyet.
     
  5. Peter Krogh Frausing

    Peter Krogh Frausing Co-Editor

    Beskeder:
    1,276
    "Synes godt om" modtaget:
    2,123
    Point:
    113
    Hmm... det er en A340-600 v1, der skulle jeg mene den er installeret... Det er dog en af de bookingklasser der netop er blevet rykket ned i den billige ende, med de nye tabeller :confused: Nårgh, det bliver nok bare et monkeysæde hele vejen, suk, det bliver en lang tur :(
     
  6. Peter Krogh Frausing

    Peter Krogh Frausing Co-Editor

    Beskeder:
    1,276
    "Synes godt om" modtaget:
    2,123
    Point:
    113
    Hvor stor mon chancen er for at blive opgraderet med EBG? :D
     
  7. bertil storr

    bertil storr VIP medlem

    Beskeder:
    150
    "Synes godt om" modtaget:
    295
    Point:
    63
    Den er nok ikke stor, da de tager HON så SENATOR og derefter *A Gold.
     
    skyflyerwomen "Synes godt om" dette.
  8. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Er du sikker på de ikke også tager Miles & More Frequent Traveller før EBG...? Det ville jeg umiddelbart tro.
     
  9. bertil storr

    bertil storr VIP medlem

    Beskeder:
    150
    "Synes godt om" modtaget:
    295
    Point:
    63
    Jeg ved det ikke, men jeg tror, de tager *A Gold før Miles & More Frequent Traveller.
     
    skyflyerwomen "Synes godt om" dette.
  10. Peter Krogh Frausing

    Peter Krogh Frausing Co-Editor

    Beskeder:
    1,276
    "Synes godt om" modtaget:
    2,123
    Point:
    113
    Ja, også mit bud på det, jeg må nok bare affinde mig med at sidde sammen med de uvaskede masser :)
     
    Kristian "Synes godt om" dette.
  11. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Ja jeg må indrømme jeg ville tro de nærmest tager helt almindelige medlemmer før *G også, men realiteteten er de nok snarere går per booking klasse og det lyder til din er discount economy så som sagt -- tror roligt du kan affinde dig med plads bagerst. Der er lidt diskussion for et par på år siden på FT: http://www.flyertalk.com/forum/luft...a-swiss-using-partner-star-alliance-gold.html Men hey... du kunne jo bare booke business for 9.000 istedet :) http://www.flyertalk.com/forum/prem...eze-gig-asu-1200-1440-euros.html#post25021427
     
  12. Peter Krogh Frausing

    Peter Krogh Frausing Co-Editor

    Beskeder:
    1,276
    "Synes godt om" modtaget:
    2,123
    Point:
    113
    Problemet er at FDM styrer med hård hånd, hvilket fly jeg skal med, foruden at jeg skal bruge en open return - men hey, det er ikke mig der betaler, så jeg overlever nok :)
     
  13. bertil storr

    bertil storr VIP medlem

    Beskeder:
    150
    "Synes godt om" modtaget:
    295
    Point:
    63
    I havde nok ret:mad::D
    Et lille udsnit fra FT: Se vedhæftet
     

    Attached Files:

    skyflyerwomen "Synes godt om" dette.
  14. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Den her tråd er endnu et godt bevis på at hvis man vil have andet end de garanterede netværksrettigheder (bagage, lounge, prioritet hvis noget går galt) skal man have status med operating carrier!
     
    jefi99 og Peter Krogh Frausing "Synes godt om" dette.
  15. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Din bedste chance er at misconnecte og blive rebooked i en høj bookingclass på en overbooked flyvning...!
     
    jefi99 og Peter Krogh Frausing "Synes godt om" dette.
  16. Peter Krogh Frausing

    Peter Krogh Frausing Co-Editor

    Beskeder:
    1,276
    "Synes godt om" modtaget:
    2,123
    Point:
    113
    Er der nogen af jer der har erfaring med LH ECO på langrute? Er det et ordentligt produkt? Jeg skal flyve A340-600 og har foreløbigt sæde 45K, jeg har ingen ide om hvad jeg skal forvente? Er det en moderne kabine, er komforten ok, og er der stikkontakt til at oplade min computer? o_O
     
  17. THammer

    THammer VIP medlem

    Beskeder:
    1,562
    "Synes godt om" modtaget:
    5,634
    Point:
    113
    Jeg synes personligt at LH Eco er et ganske hæderligt produkt.
    Fin service (den service man nu får bagerst i bussen), ok måltider og drikkevarer. Kabinen fejler ikke noget og sammenlignet med SK's må den kaldes moderne. LH's svage punkt er udvalget på deres underholdningssystem. Udvalget er ikke imponerende.
    Med hensyn til stikkontakt må jeg være svar skyldig, men måske der er andre der har gjort brug af det. Jeg mener at kunne huske noget om at der er stikkontakt til hverandet sæde...meeennn det kan være noget jeg husker fra et andet sted.
     
  18. Peter Krogh Frausing

    Peter Krogh Frausing Co-Editor

    Beskeder:
    1,276
    "Synes godt om" modtaget:
    2,123
    Point:
    113
    Tusind tak for info! :)
     
  19. Kolmorgen

    Kolmorgen M&M Senator

    Beskeder:
    63
    "Synes godt om" modtaget:
    154
    Point:
    33
    Jeg flyver stort set kun LH på long haul, og de få gange hvor jeg ikke gør, ender jeg med at forstryde at jeg ikke valgte LH. Man kan sikkert finde bedre, men jeg synes at LH tilbyder noget af det mest stabile produkt inden for det rejsemønster jeg har, både på Economy og Business. Og hvad det angår short haul (ved godt at det ikke var det du spurgte om), så synes jeg at LH er banelængder foran SAS.

    Mere specifikt til dit spørgsmål, så er deres A346 flåde ved at blive opgraderet (flere af dem har stadig den gamle business class kabine og der er ved at blive installeret premium economy), så du kan risikere en lidt ældre (men ganske udemærket) kabine, men underholdningssystemet kan være lidt ustabilt. Det kan være lidt svært at finde ud af hvilken konfiguration du kommer med (tror der er 3 forskellige A346 configs i LH flåde), så jeg vil gå ind på https://www.lufthansa.com/online/my...ightinfo/arrivals_departures?l=en&cid=1000328 søge på dit flight nummer og der kan du se hvilken konfiguration flyet har ved at vælge flight details, og seat map. På den måde er det nemmere at sammenligne med seatguru eller seat expert.
     
  20. bertil storr

    bertil storr VIP medlem

    Beskeder:
    150
    "Synes godt om" modtaget:
    295
    Point:
    63
    Ved ikke om det stadig er på tale?
    men, her er en lidt interessant artikel fra lufthansagroup.com.
     

    Attached Files:

    skyflyerwomen og Peter Krogh Frausing "Synes godt om" dette.

Del denne side