Optjening af EB point med United Express ?

Poster i 'SAS | EUROBONUS' oprettet af obs, 23/4/14.

  1. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    Kort spørgsmål: Kan man også optjene EB point, hvis man flyver indenrigs i USA med United Express ?
     
  2. Havse

    Havse VIP medlem

    Beskeder:
    92
    "Synes godt om" modtaget:
    283
    Point:
    53
    Yes, intet problem. De er basalt set at betragte som United flyninger.

    Vær dog opmærksom på der er undtagelser:
    According to agreement with United Airlines the flight numbers between UA5290 – UA5479 are not valid for EuroBonus accrual.

    Den undtagelse er ikke særlig veldokumenteret..

    /M
     
  3. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    Nej, det fremgår ikke umiddelbart af SAS' hjemmeside. Hvor har du denne oplysning fra (jeg tænker på om denne kilde også angiver andre lignende undtagelser, så man kan holde sig orienteret) ?
     
  4. Havse

    Havse VIP medlem

    Beskeder:
    92
    "Synes godt om" modtaget:
    283
    Point:
    53
    Jeg har det fra en længerevarende sag med EB omkring manglende points for en flyning. Om der er andre undtagelser skal jeg ikke kunne sige.

    Jeg har dog fløjet en del andre United Express flyvninger uden point issues. De er fint blevet registreret som basis point.

    Hvor skal du flyve til/fra?

    /M
     
  5. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    Okay, på den måde...

    Jeg er ved at planlægge en tur til USA's vestkyst, der også kunne inkludere flyvninger LAX-PDX-SFO, og jeg kan se at det er en blanding af både United og United Express flyvninger, når jeg søger på United's hjemmeside. Nogle af United Express afgangene har flight nummer i det range, du angiver, mens andre ligger uden for (ex. UA6xxx)

    Af SAS' hjemmeside fremstår det umiddelbart som om at United Express flyvninger også udløser point. Men omvendt er det ikke skrevet helt explicit, og der står heller ikke nogen undtagelser angivet, som f.eks. den du nævner. Så derfor var jeg lidt i tvivl.
     
  6. Havse

    Havse VIP medlem

    Beskeder:
    92
    "Synes godt om" modtaget:
    283
    Point:
    53
    Det er sq ærligt også en jungle. Der er en række forskellige underleverandører der opererer på vejen af United Express (SkyWest, Republic, Mesa, etc), og det er tilsyneladende afhængigt af operatøren om der afregnes EB point.

    Personligt har jeg kun oplevet problemer på én enkelt strækning (ONT-SFO), som falder under de nævnte flight numre. Svjh er det SkyWest der er issuet..

    Resten har altid givet points som forventet uden issues.

    /M
     
  7. alexanderln

    alexanderln Cakespade member

    Beskeder:
    2,358
    "Synes godt om" modtaget:
    5,807
    Point:
    113
    Fløj selv SAN-SFO med UE (Skywest) og der var ingen problemer. Mener resten af UE på vestkysten også opereres at SkyWest,
    så der burde ikke være nogen problemer!
     
  8. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    Hold da op, hvor forvirrende. Men så giver det lige pludselig meget bedre mening for mig, med de forskellige angivelser af operatøren på de enkelte afgange. Jeg undrede mig nemlig lidt over, at der nogle gange stod GoJet United Express, andre gange stod SkyWest United Express, etc.

    Men det er rigtigt nok, at det altid er afhængig af, hvilket selskab der opererer på afgangen, om der gives point eller ej. Det er vist det helt grundlæggende princip bag mange af bonusprogrammerne.
     

Del denne side