Optjening af SAS Eurobonus point via OTA booking?

Poster i 'SAS | EUROBONUS' oprettet af hansenref, 26/2/18.

  1. hansenref

    hansenref Nyt medlem

    Beskeder:
    1
    "Synes godt om" modtaget:
    2
    Point:
    3
    Hej med jer.

    Jeg er i gang med at skrabe de sidste point sammen for at bevare mit EBG-niveau for den kommende periode, og forventer at lukke “hullet” via en tur til NY med SAS.

    Mit spørgsmål er derfor ganske simpelt, om jeg kan forvente at optjene det samme antal bonuspoints som SAS oplyser på deres site (6000 points SAS Go Light) hvis jeg booker rejsen via en OTA som fx. Flybillet.dk? Prisforskellen er næsten 1.500 kr. så derfor er der stor værdi i at benytte OTA, men jeg skal være sikker på det bringer mig i mål ift. statusoptjening.

    Håber på et hurtigst svar, så jeg kan få trykket på knappen.

    Takker!
     
    Beaglen og Henry "Synes godt om" dette.
  2. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Hvis du vil være sikker skal du vide booking klassen før du booker så du kan tjekke.
     
    Kenneth K "Synes godt om" dette.
  3. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,380
    "Synes godt om" modtaget:
    12,762
    Point:
    113
    Såvidt jeg husker optjener man Eurobonus point på alle fly-rejser med SAS (der skulle altså ikke være booking klasser, som er udelukket fra point). Da Go Light er den klasse, som giver det laveste antal point, gætter jeg på, at din formodning holder.

    Jeg synes dog, at 1500 DKK er en stor prisforskel, så jeg ville også undre mig. Men andre har måske erfaring med denne store besparelse? Under alle omstændigheder, så skal du tjekke bookingklassen (som @jakobv84 skriver).
     
    Kenneth K og MortenS "Synes godt om" dette.
  4. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Eneste (formentligt ubegrundede) frygt er at nogle amerikanske OTAer kan finde på at sælge gruppe billetter som ikke nødvendigvis optjener points (Chase's travel portal blandt andet) og altså ikke "normale" billetklasser.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  5. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,380
    "Synes godt om" modtaget:
    12,762
    Point:
    113
    Gruppe billetter: Det havde jeg lige overset.
     
  6. oermen

    oermen Aktivt medlem

    Beskeder:
    62
    "Synes godt om" modtaget:
    217
    Point:
    33
    Min datter rejste til USA på gruppebillet sidste år og den gav normal point optjening, men det var ikke muligt at byde på en Upgrade
     
    Henry "Synes godt om" dette.

Del denne side