Orlando - Disney World, Universal mm.

Poster i 'BONUSBILLET & REJSEHJÆLP' oprettet af Ekeren, 26/8/15.

  1. Ekeren

    Ekeren VIP medlem

    Beskeder:
    400
    "Synes godt om" modtaget:
    838
    Point:
    93
    Årets vinterferie går til Miami, men vi vil nok overvejende være at finde i Orlando området af hensyn til børnene (og måske også lidt af hensyn til konen o_O).

    Tanken er at tage et par dage på South Beach og herefter tage nordpå - se Kennedy Space Center, Universal, Disney World og en tur i Gatorland. Er jeg heldig kan jeg måske få en enkelt runde golf ind...

    Jeg har ikke før været på disse kanter så hvis I har gode råd, til hoteller, tips og tricks, billeje og erfaringer hører jeg meget gerne fra jer!

    /Ekeren
     
    Senest redigeret: 26/8/15
  2. Flemming Poulsen

    Flemming Poulsen VIP medlem

    Beskeder:
    0
    "Synes godt om" modtaget:
    1
    Point:
    99
    Vi har været i både Disney og Universal nogle gange.

    I Universal boede via på Loews:
    http://m.loewshotels.com/m/hotels/uerpr/

    Det kan varmt anbefales. Fedt hotel som også giver dig fast track og early hours i Universal, hvilket er nødvendigt. Det kan godt betale sig at give lidt ekstra for at bo her. I kan desuden gå til Universal eller tage deres båd.

    Mht. Disney, så synes jeg derimod ikke det kan betale sig at bo på et af deres hoteller. Her har vi ofte boet på et af de billigere Fairfield Inn & Suites el.lign. At bo ved Disney Dowtown kan også anbefales.

    Adgang til Disney med bil er super enkelt og vi har altid valgt at køre selv fremfor at tage shuttle. Alle shuttles går fra Epcot og jeg synes det tager for lang tid at skulle transportere sig fra park til park og vente på en bus.

    Køb billetter til begge parker på forhånd, så I ikke skal stå i lange køer ved ankomst. Køb også de officielle steder hvor de giver jer selve billetten og ikke blot en voucher som i alligevel skal stå i kø for at ombytte.
     
    Ali Taran, tbh og Ekeren "Synes godt om dette"
  3. Flemming Poulsen

    Flemming Poulsen VIP medlem

    Beskeder:
    0
    "Synes godt om" modtaget:
    1
    Point:
    99
    Bileje har vi oftest gjort via Budget - husk at bruge deres danske/svenske side, hvor alle forsikringer mv er inkluderet. De har oftest haft bedst pris.

    Alamo har vi også ofte fundet gode priser hos

    Næste gang har vi booket via Sixt, som tilbød Mercedes C-klasse til samme pris som De andre ville have for en Ford Fusion.

    Test evt også Silvercar, som også er i MIA. Vær dog opmærksom på ekstra gebyrer for forsikring mv. Husk at man mange steder kan finde rabatvouchere til dem.
     
    Ekeren "Synes godt om" dette.
  4. Ekeren

    Ekeren VIP medlem

    Beskeder:
    400
    "Synes godt om" modtaget:
    838
    Point:
    93
    Tak for tips!

    Hvor er de officielle steder - er det via deres hjemmeside?
    Hvordan er februar rent sæsonmæssigt - mange mennesker eller ok niveau?
    Hvor mange dage synes du at man skal sætte af til de forskellige parker og hvilke er bedst for børn på 4&7?
     
  5. Ekeren

    Ekeren VIP medlem

    Beskeder:
    400
    "Synes godt om" modtaget:
    838
    Point:
    93
    Regner med at bruge mit Sixt platinum men budget er billigere?
     
  6. Flemming Poulsen

    Flemming Poulsen VIP medlem

    Beskeder:
    0
    "Synes godt om" modtaget:
    1
    Point:
    99
    Disney købte vi Disney-butikken i Premium Outlet Mall: http://www.premiumoutlets.com/outlets/outlet.asp?id=96

    Men mange hoteller kan også sælge dem. Spørg dog inden I køber om I får den fysiske billet (plastikkort) eller det blot er en voucher. Er det bare en voucher, så kan i lige så godt købe billetten ved indgangen, da det tager lige så lang tid.

    Universal-billetten fejlede vi med og fik købt den via et hotel. Her fik vi nemlig bare en voucher og det betød at vi i automaterne på Loews hotel ikke selv kunne udskrive den og få early access den første dag. Her måtte vi stå i kø ved indgangen for at få billetten udstedt. Så hvis I bor på Loews ville jeg nok bare bestile billetten på Universals website eller købe på hotellet. Men en håndskrevet voucher fra en eller anden tilfældig agent gør det besværligt.

    Mht. hvor crowded der er, så er denne til god hjælp når I skal planlægge:
    https://www.undercovertourist.com/orlando/crowd-calendar/february-2016/

    Harry Potter delen i Universal er altid crowded. Her er det et must at bruge early hours og som det første løbe til denne del og stille sig i kø ved det man vil prøve. Når der er mange mennesker, så er det ikke unormalt med langt over en times ventetid på de mest populære forlystelser. Og ærgerligt nok, så gælder fast track ikke på de mest populære.

    Generelt set synes jeg Disney var langt mere velorganiseret end Universal. Servicen var langt bedre og priserne en lille smule lavere. Disneys Fast Pass system fungerer også langt bedre end Universals. Mener at have hørt at de nu give rmulighed for at man kan bestille sine Fast Pass tider på forhånd og styre dem via en app. Prøv at kig ind på det.
     
    Ekeren "Synes godt om" dette.
  7. Ekeren

    Ekeren VIP medlem

    Beskeder:
    400
    "Synes godt om" modtaget:
    838
    Point:
    93
    Tak for hjælpen ;)
     
    Flemming Poulsen "Synes godt om" dette.
  8. Flemming Poulsen

    Flemming Poulsen VIP medlem

    Beskeder:
    0
    "Synes godt om" modtaget:
    1
    Point:
    99
    For børn på 4&7, så vil jeg helt klart anbefale Disney-parkerne. Her er noget for dem i alle parkerne. Og generelt er Disney bare større, bedre, federe og mere imponerende.

    Vi har hver gang bestilt 5 dage. Mest fordi den sidste dag ikke koster noget særligt ekstra. Det betyder en dag i hver park og så kan junior få lov at vælge hvilken park han gerne vil tilbage til den sidste dag. Husk at I har 14 dage til at bruge jeres 5 besøg, så de kan fint fordeles og man kan tage en pause fra parkerne nogle dage.

    Epcot er måske mindst egnet for mindre børn, men ikke desto mindre stadig interessant nok efter min mening. Vi brugte lidt mindre tid i Epcot da junior var mindre, men 5 dage i træk i parkerne er udmattende, så fint med et lille break.

    At bestille Park Hopper synes jeg ikke er pengene værd. Vi har altid taget en park pr. dag.

    I må til gengæld ikke snyde jer selv for nogen af parkerne. Dog synes jeg at Magic Kingdom og Animal Kingdom er de mest interessante for børn i den alder.

    I Universal skal i købe park hopper. Ellers kan man ikke køre med Harry Potter toget, som kører mellem de to parker (smart ;) )

    Efter at have prøvet både Universal og Disney, så sidder jeg helt klart tilbage med en opfattelse af at vi fik langt mere for pengene i Disney. Ikke at Universal var dårligt, men det var bare i en helt anden liga end Disney.
     
    Senest redigeret: 26/8/15
    Henrik Olsen og Ekeren "Synes godt om" dette.
  9. Ali Taran

    Ali Taran VIP medlem

    Beskeder:
    580
    "Synes godt om" modtaget:
    1,414
    Point:
    93
    Jeg har lige været der med familien i maj måned. Fordelen ved Universal er hvis man køber en 14 dags billet kan man komme der ind hver dag i 14 dage. Universal er mere fedt for de børn som er over 10-12 vil jeg sige.
    Hensyn til disney så har de 4 fast trak pr dag så vidt jeg husker. Du går ind fra app og booker tiden. Dvs den her forlystelse mellem kl 14-15. Men vær OBS på de mest populære forlystelser kan hurtig blive udsolgt med hensyn til fast track.

    Hensyn til hotel vil jeg fortrække bo lidt længere væk fra parkerne hvis man har bil. billigere hotel og ingen problem at komme frem og tilbage med bil til parkerne

    Jeg vil anbefale læs om parkerne så meget som muligt hjemme fra. Så for i mere ud af det samt bedre overblik.
     
    DrDreier og Ekeren "Synes godt om" dette.
  10. Jannik

    Jannik Medlem

    Beskeder:
    61
    "Synes godt om" modtaget:
    27
    Point:
    18
    Jeg købte altid VIP-Passes i diverse forlysteleslande, WaterParks mv.

    Koster cirka 20Dollars or so, men så "springer" man den alm. kø over.

    Gør altså, at må kan nå det meste...
     
    Ekeren og Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  11. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,560
    "Synes godt om" modtaget:
    6,715
    Point:
    113
    (Netop hjemkommet fra min forlængede weekend i Washington DC - ingen upgrading på hjemrejsen).
    Ekeren ref jeres vinterferie i Miami : hvis I kører op til Orlando er det et must at opleve Kennedy Space Center. Der er et fantastisk center med Apollos originale raketter, det er så fantastisk at opleve. Book jer på busturen inde på området, så får I det hele med.
     
    Henrik Olsen, Ekeren og Kristian "Synes godt om dette"
  12. Offlyer

    Offlyer Where is my SK937?

    Beskeder:
    1,208
    "Synes godt om" modtaget:
    3,994
    Point:
    113
    Står selv for at skulle derover igen til vinter sammen med familien (to piger på 11 og 13) samt min bedre halvdel. Vi sværger til at leje et hus når vi er på de kanter (homeaway.co.uk). Sidste gang havde vi et hus i Tampaområdet. Forrige gang var det en kombination af hotel i Key West (Casa Marina) og camping i Ocala State Forrest).

    Denne gang bliver det først til 1 uge i Naples området og derefter en lille uge i Orlando området. Begge steder i lejet hus. I Orlando bliver det til to dage i Universal (USF og IOA) samt Magic Kingdom.

    Flyver til Atlanta, bil lejet hos Hertz og ud fra Tampa

    Vær opmærksom på uge 7 er en relativ travl uge i parkerne (grundet Valentines Day, Presidents day og Disney marathon.

    Brug undercovertourist som ovenfor foreslået samt denne:

    orlandoinformer
     
    Henrik Olsen og Ekeren "Synes godt om" dette.

Del denne side