Oslo med Pre Clearance

Poster i 'INSIDEFLYER DK - LOUNGE' oprettet af Henrik Olsen, 22/5/17.

  1. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
    Henry "Synes godt om" dette.
  2. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    MCT... Nej tak!
    DY/D8/whatever har sikkert langt mere point to point trafik, så det giver nok mere mening for dem..
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  3. Jeblin

    Jeblin VIP medlem

    Beskeder:
    873
    "Synes godt om" modtaget:
    2,576
    Point:
    93
    Jeg er nok mest enig med SAS her. Jeg er ikke sikker på, at jeg ville opleve det som en fordel hvis jeg skulle være i lufthavnen lang tid før, og specielt med SAS som vel har en del feeder trafik ind til deres langruter, så vil man skulle tilføje en lang buffer ved transfer i OSL/ARN/CPH. Derudover er det jo generelt lettere at planlægge immigrationskontrol ved store trafikmængder, og fra OSL vil det være få fly med mange passagerer koncentreret på få tidspunkter af døgnet. Det lugter lidt af lange køer...
     
    Henry og Michael Wahl "Synes godt om" dette.
  4. henrikbjorn

    henrikbjorn Aktivt medlem

    Beskeder:
    120
    "Synes godt om" modtaget:
    229
    Point:
    43
    NOOOO det er slemt nok at vente i Pas kontrollen idag, at have udsigt til endnu mere ventetid bagefter, nej tak!
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  5. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Men da fint med den mulighed! Hvis man skal til en destination i USA, som SAS ikke beflyver direkte, kan der vel være en besparelse ved, at tage den via OSL og bruge NYC/MIA som hub, for at komme videre indenrigs ?

    Synes personligt det er "dødens pølse", at skulle vente 1-2 timer ved ankomst i US, efter en lang tur, måtte lægge lidt mere luft i, så man kan transitte... - så bedre, at lande og kunne connecte hurtigere..
     
    Michael Wahl "Synes godt om" dette.
  6. Offlyer

    Offlyer Where is my SK937?

    Beskeder:
    1,209
    "Synes godt om" modtaget:
    3,996
    Point:
    113
    Nej - så absolut.
    Det vil forøge MCT ganske dramatisk.
    Desuden har jeg ikke oplevet lange ventetider i immigrationen i USA i rigtig lang tid (7-9-13)

    At DY går ind for det kan ikke overraske - de vil jo meget gerne flyve til små inferiøre lufthavne (eks SWF - fulde 1½ times kørsel fra Manhattan)
     
  7. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
    Det er altså lang tid siden jeg har ventet så lang tid. Max 45 minutter er "rekorden". Men ellers er de ESTA maskiner ret gode - og på mange af SAS afgangene er der ikke så mange mennesker i kø. Så jeg vil helst undgå Pre Clearance og så få Global Entry i stedet for.
     
    Kenneth K og Offlyer "Synes godt om" dette.
  8. Kenneth K

    Kenneth K SAS Diamond, Hyatt Globalist, Lufthansa Senator

    Beskeder:
    1,098
    "Synes godt om" modtaget:
    4,318
    Point:
    113
    Jeg er heller ikke fan af at få Pre Clearence til CPH. Her er jeg mere på linie med Henrik med at få Global Entry istedet for.
    Der har været få gange hvor immigration i SFO som er den destination jeg beflyver mest har været ramt af kø, der er det mere et spørgsmål om man kommer før kinaflyveren eller ej.
     
  9. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Ja og i NYC, er der før eller efter Air India...
     
    Kenneth K "Synes godt om" dette.
  10. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Som sagt, er din destination ikke en SAS destination, så er det da lettere med Pre-Clearance og lettere, når man skal skifte fly (ingen ny terminal) det gælder også på turen hjem, lettere flyskifte og måske det som det tog længere ud, sparer man så når man skal hjem.. samme terminal, hvis staralliance...

    og mht Global entry, det har vist lange udsigter, så kan ikke lige se relevansen i, at bringe det ind, for det har da ikke korte udsigter...
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  11. Perdan

    Perdan Skribent

    Beskeder:
    747
    "Synes godt om" modtaget:
    2,242
    Point:
    93
    Jeg går bestemt ikke ind for Pre-Clearance. De sidste tre gange jeg har været i USA, har jeg klaret paskontrollen på fem minutter takket være ESTA automaterne. Sidste gang jeg fløj til USA via Oslo var der en lang kø ved paskontrollen, men alligevel kom jeg med, selv om der kun var 45 minutter mellem flyene. Med Pre-Clearance må man regne med mindst to timer mellem flyene, hvilket giver en endnu længere rejsetid. Jeg var nødt til at tage cph-osl kl 7.20 for at nå flyet til mia .9.25. Hvis der er Pre-Clearance må jeg endnu tidligere op.
    To gange har jeg prøvet Pre-Clearance i Toronto. Den ene gang måtte jeg først vente mindst en halv time på min bagage, før jeg kunne stille op i køen til Pre-Clearance, hvor jeg stod i mindst en time. Da jeg havde tre timer mellem mine fly, havde alle med short-connection prioritet, så det var bestemt ikke nogen positiv oplevelse.
     
    banditten, Henry og Jeblin "Synes godt om dette"
  12. clager

    clager Platinum VIP medlem

    Beskeder:
    1,716
    "Synes godt om" modtaget:
    5,864
    Point:
    113
    Efter mareridtslignende tilstande i Newark ved immigration og customs med flere timers kø uden ordentligt luft aircon sidste år var det en fornøjelse her i weekenden at ankomme til Chicago.
    Ingen ventetid for Esta rejsende
    Igennem automaterne på no time
    Og et venligt velkommen til U.S.
    Måske er det bare mr T der har fået rettet op på sagerne:)
     
    Senest redigeret: 23/5/17
    SophieHendriksen, Henry, Kenneth K og 3 andre "Synes godt om" dette.
  13. henrikbjorn

    henrikbjorn Aktivt medlem

    Beskeder:
    120
    "Synes godt om" modtaget:
    229
    Point:
    43
    Har haft samme oplevelse i Boston og San Fransisco. 2timer begge steder i kø.
     
    Henry og Kristian "Synes godt om" dette.
  14. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Det kører måske bare ekstra godt i ORD :rolleyes: Samme histore da vi fløj turen tidligere i år. De der maskiner var smarte og tog ingen tid, og barnet kunne nå på toilettet imens :)
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  15. Offlyer

    Offlyer Where is my SK937?

    Beskeder:
    1,209
    "Synes godt om" modtaget:
    3,996
    Point:
    113
    Har de sidste 4-6 å ikke oplevede nævneværdig kø i immigration i ORD, EWR, SFO, IAD, MIA med et ganske pænt antal US rejser. Det er mega irriterende at EWR ikke har ESTA automaterne. Men har altså ikke oplevet væsentlig kø i nogle af disse lufthavne i meget lang tid.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  16. banditten

    banditten VIP medlem

    Beskeder:
    298
    "Synes godt om" modtaget:
    926
    Point:
    93
    Henry "Synes godt om" dette.
  17. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Mine oplevelser, immigrationskøer de sidste par år, Washington fra CPH, cirka en times tid venten i alt, først kø til de gule maskiner og derefter blev min rejsefælle udtaget til ekstra check...- derefter meget lang kø til toldinspektion

    Miami fra LHR, der er automater, men desværre, var der derefter kø til at få den personlige betjening

    Toronto fra CPH (og en halv dag i byen med @clager ), gik hurtigt, automater, pas, acceptere og hen til tom skranke!

    Los Angeles fra LHR, der var lang kø, lidt kaos og nok en times tid (med @Henrik Olsen )

    Chicago, fandt en "smutvej", hvis man kun har håndbagage, ud igennem på 5 minutter eller mindre i Terminal 5

    Houston, gik hurtigt med immigration, men desværre en lang kø til told..

    Så lidt op og ned, hvad jeg kan huske igennem de sidste par år... - så vil holde fast i, hvis man har en destination i USA, er det da lettere, at tage indenrigs og have en mindre connectiontime på grund af Domestic landing.. my few cents
     
    Henry, Ulrik og clager "Synes godt om dette"
  18. Wolla

    Wolla Aktivt medlem

    Beskeder:
    64
    "Synes godt om" modtaget:
    138
    Point:
    33
    De har da APC automater i EWR?
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  19. isolCBflyer

    isolCBflyer VIP medlem

    Beskeder:
    1,403
    "Synes godt om" modtaget:
    5,874
    Point:
    113
    Da jeg altid får et kryds på ESTA automaterne fordi jeg har et visum de skal tjekke, er det meget op og ned i immigrations tids forbruget - alt afhængig af hvor mange "usual suspects" i "x-køen"o_O
    Forstår lidt begge argumentationer faktisk, ville ønske jeg kunne lande som domestic efter en tur over atlanten, men omvendt noget rigtig rod at skulle connecte en tidlig morgen fra CPH og ikke helt vide hvor lang tid man skal stå og være til tørre i OSL. :eek:
     
    Henry, tbh og Kristian "Synes godt om dette"
  20. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Oslo får ikke Pre-clearance... https://www.aftenposten.no/okonomi/...-Gardermoen-fa-forenklet-passkontroll-til-USA

    Lidt humor og virker også som om Oslo ikke har været helt vakse, hvis det de falder på er, at der skal være et amerikansk flyselskab der beflyver lufthavnen.. hvilket Oslo jo ikke har... måske derfor CPH ikke gjorde det ? Men ARN er gået videre, men har de et amerikansk flyselskab der beflyver ARN?
     
    asf, clager, Henry og 2 andre "Synes godt om" dette.

Del denne side