G'day Jeg har jo aldrig fløjet meget longhaul med SAS, men har nu netop bestilt AAR-MIA for at holde nytår i Florida. Jeg vil jo egentlig gerne give fruen den ultimative tur, da hun aldrig har fløjet Business på lang tur. Ot vil have 4x462€ for at opgradere vores go til business, egentligt ok, i betragtning af at jeg gav lige godt 5K for billetterne hen over nytår (enige???) MEN - i december 2016, har SAS så nogen fly tilbage med gammel kabine??? For jeg vil S.... Ikke give 13.000,- for at vi kan rejse i gammel business..... Vi skal med SK953 d. 29/12 og hjem med SK954 d. 11/1 Fortsat god weekend /Schwert PS: Vil selvfølgelig søge både Plus og Business for at være dækket bedst ind, men omkring nytår er der mange ferie rejsende, så mon ikke OtU skulle være med RIMELIG sandsynlighed?
Iflg SAS skulle alle fly være opgraderede til jul, men den plan er jo skredet før. Jeg ville tro at de ville bruge de nye A330 Enhanced på MIA? Jeg ved ikke om den gamle LAN maskine stadig er i spil hos SAS på det tidspunkt, måske andre her på IF ved det.
I skal flyve med A330 så der er ny kabine! Så kan du undvære de 14K i 3/4 år ville jeg helt klart gøre det god tur! Anders Edit: jo netop det faktum at det er ferietid taler for at UT lykkedes
Jeg har ikke tidligere været bruger på OT, da jeg fløj RIGELIGT til at blive EBD uden selvbetalte krumspring, om jeg betaler nu eller senere er for så vidt lige gyldigt, men hvad sker typisk med OT, kan det være en fordel at vente eller bedst blot at signe op nu??? Ændre prisen sig? /Schwert
Prisen stiger som regel, dog med undtagelser. 462€ hører til i den lavere ende vil jeg mene, så gør det du, og kryds fingre for lotteriet
Det er 99,99% sikkert, at det er ny kabine medmindre LN-RKP (ex-Lan Chile maskinen) bliver sat ind. Fra 1. juli er der faktisk mere eller mindre garanti for ny kabine, da alle maskiner således har været en tur omkring Zurich (med undtagelse af RKP). Planen for opgradering af kabine ser sådan ud: Being upgraded now (ifølge SAS' hjemmeside): LN-RKG A340 March 19 2016 Next in line OY-KBC A340 May 30 2016 OY-KBD A340 June 29 2016 Det er også tanken, at RKP skal have plussæder fra de gamle kabiner. Måske bliver den squeezet ind mellem opgraderingen af RKG og KBC.
Som skrevet ovenfor, så er det A330E som er planlagt at skulle bruges til MIA og alle (med undtagelse af RKP) er opgraderet til den tid. Så du burde være MEGET uheldig, hvis I skulle ende med RKP. OT prisen plejer ikke at falde - tværtimod.
Tak for jeres input, OT "bestilt" til både Plus & Business, så er det jo bare at krydse fingre, og håber den går igennem "hele vejen til C" Synes egentligt at 24K er en yders rimelig pris for 2 personer på Business til AAR-MIA hen over nytåret........ (selv for en nærig jyde )
OFF TOPIC: Sidder i øvrigt lige og undre mig lidt, hvorfor forkortes OptionTown Upgrade egentligt UTo - det staves sgu da ikke UptionTown Opgrades (i min (måske begrænsede logik) burde det da være OtU) Men sådan er der jo så meget /Schwert
UTo er et af OptionTowns produkter: Upgrade Travel Option Andre produkter er: ESo - Empty Seat Option ESp - Empty Seat Pass PSo - Preferred Seat Option PSp - Preferred Seat Pass XBo - Extra Bag Option LAo - Lounge Access Option SAS benytter p.t. kun UTo produktet....
Du er bare SÅ klog - er sikker på at lidt research fra min side havde givet mig svaret, men som sagt har ikke brugt OT før, så deeeeet Men jeg blev jo "nulstillet" her pr. 1/3 så nu skal jeg jo til at kæmpe mig tilbage i bussen, og UTo er jo så en mulighed for selv at smide lidt efter de firmabetalte go på intra europæisk (og min lille private tur med fruen til Florida til nytår) den KAN bringe mig tæt på EBD igen hvis den går igennem til Business (C?) så vidt jeg lige kan se må det være ca 25K basis point... ikke??
Hvis din opgradering går igennem, vil du få en ny SAS Business Saver billet, i bookingklasse Z. På ruten fra CPH/OSL-MIA optjener du 9000 point pr. vej i Z-klassen (samt evt. +25% ekstra afhængig af status).
Det er det da. Men kunne du ikke have købt den på business med *A (okay ud af CPH istedet for AAR, men det er jo bare en tillægsbillet) for stort set det samme og så sluppet for usikkerheden?
Vil også gerne lige have prøvet SAS nye business kabine as well... (Og fruen sætter STOR pris på direkte fly )
Jaja fair nok da. Kan gøres for 17k fra BLL med 1 stop (via FRA/LHR/CDG afhængigt af alliance) så noget har du sparet. Så håber vi din uTo går igennem, men mon ikke på den tid af året.