Out of context?? (Gadget "tråd")

Poster i 'INSIDEFLYER DK - LOUNGE' oprettet af Schwert, 29/9/14.

  1. Schwert

    Schwert Grumpy old men RULES!!!

    Beskeder:
    1,955
    "Synes godt om" modtaget:
    5,599
    Point:
    113
    Nå - loungen er vel til alt det man ikke kan passe ind andre steder, så som ikke rejserelateret indhold....

    Ud over at have Bonusfeber, er jeg også lidt af en "gadget nørd" (hvorfor er jeg sikker på jeg har ligesindede her inde?? o_Oo_O

    Jeg har nu AF TO OMGANGE (fredag og lørdag) i ganske ædru tilstand haft den nye iPhone 6 i hånden, og jeg er stadig ikke sikker på at jeg har gjort det rigtige - neml'i bestilt en. Lad det være sagt med det samme, jeg ER OG BLIVER "æblemand" Jeg mener Apple i de sidste mange år har været designmæssigt milevidt foran konkurrenterne, som at sammenligne Prosonic og B&O. Derudover elsker jeg historien om Steve Jobs, jeg ved man spiller på det, men det ER og BLIVER Apples identitet, en del af hele pakken - historien.

    Nu kommer vi så frem til mit kardinalpunkt, der hvor jeg mener Apple i den grad har "voldtaget" Steve Jobs minde, hvordan tro i (der kender lidt til historien) at Jobs ville have reageret hvis han var blevet præsenteret for en casing, der ved første øjekast var både blød rund og lækker, men når man vendte den om, stak kameralinsen ca. 1 mm ud fra resten af casingen?? Jeg kendte jo ikke manden, ud over de farverige beskrivelser i hans biografi, samt andre artikler. MEN - mit gæt vil være at han havde råbt, skreget, tudet og smadret prototypen ind i vægen, og truet samtlige designere med en fyreseddel hvis ikke de fik de estetiske linjer i orden. Han ville have kaldt modellen: "LORT"

    Ingen tvivl om at iPhone 6 nok skal blive en succes, alene fordi det er en iPhone, men det er så tydeligt at det skriger til himlen at med Steve Jobs alt for tidlige død, døde også en vigtig del af ånden i Apple, den del der gjorde "Æblefabrikken" til noget mere en blot en anden elektronik producent, den del der fik Forrest Gump til at investere i virksomheden ;);)

    Men hvorfor bliver iPhone 6 så en succes?? Fordi alle vi millioner Apple fans over hele verden køber den, JA jeg overgav mig til sidst, og "pensionere" den smukkeste telefon jeg nogensinde har haft (min iPhone 5) til fordel for dette nye vidunder, hvad er i andres holdning (hvis i har nogen :rolleyes::rolleyes:) Jeg har en følelse af at Apple er på vej ned af en slidske, der såfremt de ikke OMGÅENDE får "Jobs ånden" tilbage i designafdelingen stille og roligt når vi kommer til iPhone 6s, iPhone 7 osv vil udvande den helt unikke aura der omgiver deres produkter, som de siger "over there": "Three strikes and you'r OUT"

    /Schwert
     
    Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  2. PeterA

    PeterA VIP medlem

    Beskeder:
    1,244
    "Synes godt om" modtaget:
    3,060
    Point:
    113
    Jeg er 100% like-minded! Har rustet mig til tænderne med alle mulige gadgets og skifter dem naturligvis ud løbende - ligesom et flyselskab, der konstant skifter flåden ud med nye fly :)

    Jeg har selv tænkt over det, men omvendt er jeg selv en af dem som bruger en original Apple case i læder, og således har man ikke et problem. Måske har de vurderet, at størstedelen af deres brugere alligevel har en form for case, hvilket betyder at linsen ikke stikker frem.

    Det er der naturligvis mange grunde til. Jeg har ved siden af mine Apple telefoner også haft flere top-range android-telefoner og jeg må bare sige, at oplevelsen ved brug af en android-telefon ikke er tilfredsstillende uanset, hvor meget spec-lir der kan fyres af. Det korte og lange er, at indholdssiden på android ofte er langt dårligere. Ikke kun i antallet af apps, men også i kvaliteten af de apps der er tilgængelige. Selv de populære apps, som man må formode, at udviklerne har lagt mange kræfter i, er i størstedelen af alle tilfælde overlegne på iPhone. Prøv selv, hvis I har mulighed for det, at sammenligne en app som Facebook, Snapchat, chrome mv. Facebook og Chrome har utroligt meget lag og forsinket respons på android. Selv på Samsung Galaxy S5 og Nexus 5. Hvis man I snapchat ved redigering vil tegne på sit billede, er det en meget hakkende oplevelse på Android - helt flydende på iPhone. Sådan er det bare med en lang række apps og ikke mindst spil, som er langt overlegne til iPhone. Det er i hvert fald min oplevelse.
     
    Schwert "Synes godt om" dette.
  3. Schwert

    Schwert Grumpy old men RULES!!!

    Beskeder:
    1,955
    "Synes godt om" modtaget:
    5,599
    Point:
    113
    Er nu stadig sikker på at SJ vender sig i sin grav over det faktum at man er nødt til "at gemme" den nye 6'er i en casing pga et design flop ;);)
     
  4. PeterA

    PeterA VIP medlem

    Beskeder:
    1,244
    "Synes godt om" modtaget:
    3,060
    Point:
    113
    Helt sikkert ikke i orden. Den var ikke blevet godkendt. Han havde blot sagt: "Få plads til linsen uden at gøre telefonen tykkere!"

    Omvendt er jeg heller ikke helt lun på deres apple-watch. Designet er ikke fedt og det er dybest set ikke andet end et widget-display (i mangel af iPhone ikke har widgets på home-screen).
     
  5. Schwert

    Schwert Grumpy old men RULES!!!

    Beskeder:
    1,955
    "Synes godt om" modtaget:
    5,599
    Point:
    113
    Så enig så enig, og alligevel står Æbleuret øverst på min ønskeseddel til jul - kald mig bare landsbytosse :confused::confused::confused:
     
  6. PeterA

    PeterA VIP medlem

    Beskeder:
    1,244
    "Synes godt om" modtaget:
    3,060
    Point:
    113
    Så bliver du skuffet! Uret kommer jo først til foråret. Du må se frem til Julen 2015..mindst 100.000 miles senere.
     
    jefi99 "Synes godt om" dette.
  7. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    @Schwert Check du et Pebbles watch også eller Withings ur...

    Nå, men jeg er en glad ejer af Android Samsung S5, kunne aldrig finde på at udskifte min android ud med noget Apple hejs, hvor alt ligger inde i maven på den og man har ingen råderet eller noget som helst.. - med android kan man da i det mindst ehygge nørde lidt på den "rigtige" måde... - men ja, design er flot på apple og kan jo se at det er let for ældre og børn.. - og selvfølgelig passer det jo ind i @Schwert kategorien.. - du må selv vælge ;-)
     
    tbh og Nicki Lolk Sørensen "Synes godt om" dette.
  8. PeterA

    PeterA VIP medlem

    Beskeder:
    1,244
    "Synes godt om" modtaget:
    3,060
    Point:
    113
    Det er principielt rigtigt, men det er jo en totalt pseudo-frihed. Hvornår bruger folk i virkeligheden det? Mon ikke det snarere handler om, at det lykkedes Google at overbevise folk om, at de er 'fri'. Det er nok snarere, at man føler sig fri.

    Omvendt synes jeg Google går lidt for langt i forhold til grænser for privacy. Som default føder android-os oplysninger til Google, og før man ved det, har man en melding om, hvor lang tid, det tager at tage til arbejde og tilbage. Google lever af oplysninger og blive klogere på deres brugere. Det kan være du er fri i en forstand, men i virkeligheden indgår du i et system i en anden forstand. Google har et internt etisk kodeks som hedder "Don't be Evil". Tilsyneladende er det nødvendigt at minde deres medarbejdere om det.
     
    Schwert og jefi99 "Synes godt om" dette.
  9. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    azbZ4Wj_700b_v1.jpg
     
    Henrik Olsen, Nicki Lolk Sørensen og jefi99 "Synes godt om dette"
  10. jefi99

    jefi99 Titanium VIP Member

    Beskeder:
    2,282
    "Synes godt om" modtaget:
    4,781
    Point:
    113
    Jeg er rigtig glad for min HTC One. Men næste gang jeg skal have ny computer, så skifter jeg min PC ud med en Mac. Jeg hader Windows 8!
     
    Henrik Olsen, Flemming Poulsen og Schwert "Synes godt om dette"
  11. Nicki Lolk Sørensen

    Nicki Lolk Sørensen VIP medlem

    Beskeder:
    2,284
    "Synes godt om" modtaget:
    6,851
    Point:
    113
    Skal du ikke lige finde ud af, om du også hader Win9? ;)
     
  12. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Win 8 sucks... - jeg har nedgraderet min win 8, kan ikke finde ud af den.. - og orker det heller ikke.. - men endu en gang, Apple gør det rigtige.. du kan vælge imellem 5 modeller, take it or leave it... - og den spiller fra dag nummer 1... - alle kunne lære noget af Apple på design og den måde de pakker ind..

    Men tankevækkende er det sku, at de sælger 10.000.000 iPhones på en weekend, lad os lege med, at de koste 1.000 USD stykket, det er altså: 1.000.000.000 USD - det er fandeme mange penge...
     
  13. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Jeg har Windows Phone (Nokia Lumia 925) efter at have haft iphone 4 og 4S. Jeg er positivt imponeret over det seneste OS (Win 8.1), men der er stadigt meget at indhente til iphone... men den kan nogle coole ting (ikke mindst er exchange integrationen fremragende). Har iøvrigt også en Windows RT tablet (som jeg kun bruger på lange flyvninger hvor der ikke er underholdning i flyet) og sværger personligt til Win7. Win8 på desktop kan jeg sgu ik se finten i.
     
    Schwert, Kristian og Nicki Lolk Sørensen "Synes godt om dette"
  14. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Win 7 Rocks... :)
     
  15. Schwert

    Schwert Grumpy old men RULES!!!

    Beskeder:
    1,955
    "Synes godt om" modtaget:
    5,599
    Point:
    113
    Åhhhhhhh ja - var jo godt klar over at det blot var at bære ved til "religions krigen" :D:D:D

    @Kristian - jow jow - ældre/barenkategorien - tough choice, meeeeen i det mindste ved jeg hvordan "alle mine hold" hver i sær kan lammetæve "killingerne" (ok så må undertegnede være barnekategorien når jeg kan skrive sådan noget, kunne lige så godt skrive det selv.... ;););) ) Men pyt med det - er jo i bund og grund bare en bette knægt :cool::cool:

    PS hvem behøver fjender, når man har venner som @Kristian :p:p:p
     
    Kristian "Synes godt om" dette.
  16. Flemming Poulsen

    Flemming Poulsen VIP medlem

    Beskeder:
    0
    "Synes godt om" modtaget:
    1
    Point:
    99
    Huset og kontoret her er udelukkende fyldt med æble-udstyr. Ikke fordi jeg har nogen religiøs holdning til det - og jeg har prøvet alverdens forskellige andre ting. Men ganske enkelt fordi det fungerer bedre for mig.

    Jeg mindes mine "Microsoft-dage", hvor jeg både skulle vente ti minutter på at maskinen startede og bruge flere timer hver uge på at opdatere og installere alverdens mærkelige ting for at holde liv i maskinenerne, daglige genstarter, mærkelige fejlmeldinger, nedbrud etc. Og med en del pc'ere så tog det altså tid - laaaang tid.

    Apple er langt fra perfekt og de senere år er ikke gået i den rigtige retning. Næsten hver eneste gang er der problemer med de store OS-opdateringer etc og jeg har også oplevet flere hardwarefejl. Men stadig synes jeg nu ikke der er noget andet der kommer i nærheden af det brugermæssigt og driftsmæssigt.

    Enig med @Schwert i at Iphone6 designmæssigt ikke er i top. Af samme grund har jeg heller ikke haft travlt med at løbe ud i butikken for at købe den. Har stadig min "gamle" iPhone5 og sprang også 5S over. Det er så fordelen ved Apple's produkter, at man de holder i længere tid og kører ganske stabilt og godt selvom man ikke nødvendigvis har den nyeste model.

    Har forsøgt mig med flere Android mobiler og de er da fine nok, men brugeroplevelse bliver bare ikke den samme for mig. Der er for mange småting som ikke kører så "smooth" når man først er vant til iPhone.

    Ender nok med at jeg køber mig en iPhone6 snart - mest af alt for at få 128GB plads på telefonen. Designet synes jeg egentligt ikke om. Det ligner for meget Samsung efterhånden og noget af den lækre stil er helt klart forsvundet i min verden.

    iPhone6plus vil jeg slet ikke bruge tid på at omtale. Det er i mine øjne det største fejlskud de har lavet. En typisk Asiatisk teenage telefon, som er for stor til at bruge til noget fornuftigt.
     
    Senest redigeret: 1/10/14
    PeterA "Synes godt om" dette.
  17. jefi99

    jefi99 Titanium VIP Member

    Beskeder:
    2,282
    "Synes godt om" modtaget:
    4,781
    Point:
    113
    Win 10 ;)
     
    Flemming Poulsen, jakobv84 og Nicki Lolk Sørensen "Synes godt om dette"
  18. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,648
    Point:
    113
    +1 en for det med at skifte til Mac på computer fronten. Jeg sparer også sammen til at få mig en lille bærbar Mac.

    Jeg kommer nok til at købe mig en iPhone 6+ fordi jeg er så meget på farten og bruger kun telefon delen når jeg har et headset alligevel, så den størrelse passer mig godt. Især det med at det er lettere med mail og andre arbejds relateret ting og at jeg så i mindre grad behøver min iPad mini....
     

Del denne side