Oversigt over uofficielle EuroBonus værktøjer

Poster i 'SAS | EUROBONUS' oprettet af Havse, 23/1/19.

  1. Havse

    Havse VIP medlem

    Beskeder:
    92
    "Synes godt om" modtaget:
    283
    Point:
    53
    Jeg tænkte det var på tide at samle en liste over uofficielle Eurobonus værktøjer. Nogle er lidt avancerede, så ikke alt er for alle. Brug alt på eget ansvar.

    Websites:

    https://travelhacks.azurewebsites.net
    Stærk til at søge efter bonus billetter. Hvis man signer up, kan man få alerts på mail på lige de afgange man venter på. Bemærk at siden cacher resultater (f.eks. "seats 11h ago"), så det er ikke helt live resultater, men tæt på.

    https://beta.eurobonusexpert.com/
    En Schweizerkniv til at få overblik over afgange, priser og booking klasser. F.eks. til at finde billetter, når man lige leder efter den billige Plus eller Business tur. Viser prisen pr. booking klasse og endda "Cost Pr. Point" (hvis den slags interessere en..). Kan også vise seatmaps lidt ala Expertflyer. Mange muligheder, giv den et besøg.

    https://classic.flysas.com/AmadeusF...e=da&WDS_VISITED_LINK=VIEW&EMBEDDED_ACTION=TE
    Vælg dit sæde via uofficielt dybt link til den gamle hjemmeside, når sas.dk giver op. Editer linket og erstat EFTERNAVN med efternavn og PNR med reservationsnummer på bookingen.

    Tools:

    https://github.com/travelhacks/flysasClient/releases
    Windows kommando linje værktøj fra personen bag Travelhacks siden. Spørger SAS API direkte, så det er live resultater. Kan også nogle tricks med at eksportere EB historikken i OpenFlight CSV format.

    https://github.com/ebcrawler/ebcrawler
    Et Python script til at hente/eksportere EB historik. Den interessante vinkel er at man i output kan se hvordan MC Premium point reelt bliver talt. Det er elendigt præsenteret officielt på sas.dk og elendigt beskrevet på SEBMC hjemmesiden, men når man ser output fra scriptet her, giver det lidt mere mening.

    Nogle jeg har overset?
     
    Steen_C, Henriksj, RABen og 26 andre "Synes godt om" dette.
  2. T4L

    T4L VIP medlem

    Beskeder:
    1,051
    "Synes godt om" modtaget:
    4,472
    Point:
    113
    Super post, mange tak! Kan du måske forklare lidt mere hvordan præcist man bruger dette tool?

     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  3. jespersm

    jespersm VIP medlem

    Beskeder:
    665
    "Synes godt om" modtaget:
    1,983
    Point:
    93
    Eii hvor lækkert. Tak for overblikket.
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  4. CHIP

    CHIP VIP medlem

    Beskeder:
    108
    "Synes godt om" modtaget:
    424
    Point:
    63
    Henrik Olsen, Peter F., PENSIONISTEN og 1 anden person "Synes godt om dette".
  5. Havse

    Havse VIP medlem

    Beskeder:
    92
    "Synes godt om" modtaget:
    283
    Point:
    53
    Jeg tror det er nemmere at linke til forfatterens (meget) simple instruks:
    https://travelhacks.azurewebsites.net/Home/Console

    Det er bestemt ikke det mest brugervenlige værktøj, men det sagt, alligevel simpelt i udførsel, og kan som sagt et par tricks med export af historik.
     
    T4L, Henrik Olsen, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  6. MortenS

    MortenS VIP medlem

    Beskeder:
    550
    "Synes godt om" modtaget:
    1,171
    Point:
    93
    Fremragende opslag!

    Jeg har kun meget begrænset erfaring med python men har tænkt på at man må kunne optimere sin optjening/brug ad den vej.
     
    Henrik Olsen, sunebuhl og Henry "Synes godt om dette"
  7. sunebuhl

    sunebuhl The flying physicist

    Beskeder:
    75
    "Synes godt om" modtaget:
    193
    Point:
    33
    Rigtig god post - stort tak.

    Python scriptet er testet. Den trækker en ganske fin kommasepareret fil (.csv) ud med en oversigt givende datoer, point type, beskrivelse, basis point samt total point.

    Og samlingen af links / værktøjer generelt bliver gemt. De er altid gode at have ved hånden. :)
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  8. Ncbj

    Ncbj Aktivt medlem

    Beskeder:
    63
    "Synes godt om" modtaget:
    202
    Point:
    33
    Opdager i dag at travelhacks er lukket ned. Eventuelle alerts vil man nok vente forgæves på. Til almindelig info.
    :-(
     
    Henrik Olsen, Henry og Ulrik "Synes godt om dette"
  9. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,400
    "Synes godt om" modtaget:
    12,800
    Point:
    113
    ØV. Jeg søgte for en lille uges tid siden - og har da været meget glad for denne service. Nogen, der ved, hvorfor SAS har lukket for siden?
     
    Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  10. RasmusH

    RasmusH VIP medlem

    Beskeder:
    873
    "Synes godt om" modtaget:
    2,702
    Point:
    93
    Flot SAS:rolleyes: Når der endelig er en service der fungerer godt, så skal det selvfølgelig lukkes ned.
     
    Henry og Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  11. MatthiasWagner

    MatthiasWagner VIP medlem

    Beskeder:
    270
    "Synes godt om" modtaget:
    794
    Point:
    93
    First of all, så er jeg selv træt af at de lukker siden ned! Men hvis man skal se på det fra SAS side, så forstår jeg dem godt. Siden var jo mest for de mest nørdede point-jægere/rejsende. Hvis SAS skal lokke "almindelige" mennesker ind i Eurobonus, skal de jo føle at der er mulighed for at score de nice Business awards. Når de mest rejsende, så har alerts sat op, tænker jeg at mange "almindelige" opgiver søgningen. Nu kan man kun gå ind på Sas.dk og kigge. Jeg vil derfor forvente at award billetterne bliver spredt ud over flere folk --> Flere glade --> mere loyalitet til Eurobonus --> Sas glade ;)
     
    Ncbj, CHIP, Henry og 4 andre "Synes godt om" dette.
  12. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,400
    "Synes godt om" modtaget:
    12,800
    Point:
    113
    Der var 2 forskellige typer service på siden:
    1. Hvad har SAS af billetter lige nu
    2. Alerts, hvor man kan overvåge forskellige destinationer.
    Jeg kan godt forstå, at SAS ikke er så glade for alerts. For det betyder jo, at nogen får fortrinsret til billetter. Men jeg fatter ikke, at SAS har noget imod at man kan søge på hvilke billetter, der er til rådighed lige nu.

    Jeg vil gerne have et hurtigt overblik, hvilke billetter, der er til rådighed. Det kan jeg jo ikke længere få. Jeg må gå ind og søge på afgange (og destinationer) dag for dag. Det er jo helt håbløst.
     
    Henrik Olsen, Steen_C, Ulrik og 2 andre "Synes godt om" dette.
  13. Ncbj

    Ncbj Aktivt medlem

    Beskeder:
    63
    "Synes godt om" modtaget:
    202
    Point:
    33
    Det sidste er vel ikke helt rigtigt ? Det link til SAS Award Calender, der ligger på den nu lukkede side, er ikke så ringe endda. For en given måned kan du få overblik over antal Award rejser til en region by destination, og hvis du går ind på en destination, kan du få en kalenderoversigt for hele måneder og udvælge fx Plus eller Biz. Det synes jeg faktisk giver et ok overblik - selvom det ikke er identisk med travelhacks.

    Største savn bliver alert-funktionen.

    At man så kan risikere, at en tilsyneladende tilgængelig rejse alligevel ikke er tilgængelig, er en anden sag - forhåbentlig begynderfejl.
     
  14. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,400
    "Synes godt om" modtaget:
    12,800
    Point:
    113
    Undskyld, har du et link til den side, hvor jeg kan finde disse informationer?
     
    Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  15. Ncbj

    Ncbj Aktivt medlem

    Beskeder:
    63
    "Synes godt om" modtaget:
    202
    Point:
    33
  16. Ncbj

    Ncbj Aktivt medlem

    Beskeder:
    63
    "Synes godt om" modtaget:
    202
    Point:
    33
    Men den fungerer bedst, hvis du ved nogenlunde hvornår du vil afsted, og nogenlunde hvor du vil hen. Du kan fx ikke få svar på: hvornår kan jeg få en oversøisk biz billet.
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  17. Baadsgaard

    Baadsgaard VIP medlem

    Beskeder:
    1,212
    "Synes godt om" modtaget:
    4,497
    Point:
    113
    Jo, det kan man godt - se:
    Skærmbillede 2019-12-23 kl. 21.21.37.png
     
    Henrik Olsen, Henry, Ncbj og 1 anden person "Synes godt om dette".
  18. Ncbj

    Ncbj Aktivt medlem

    Beskeder:
    63
    "Synes godt om" modtaget:
    202
    Point:
    33
    Så langt var jeg ikke kommet. Så kan man vel ikke ønske sig mere i denne juletid.:)
     
    Senest redigeret: 23/12/19
    Henrik Olsen, Henry og Bekgaard "Synes godt om dette"
  19. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,400
    "Synes godt om" modtaget:
    12,800
    Point:
    113
    Henrik Olsen og Bekgaard "Synes godt om" dette.
  20. Rollercoaster

    Rollercoaster Aktivt medlem

    Beskeder:
    60
    "Synes godt om" modtaget:
    139
    Point:
    33
    Travelhacks er genåbnet :D
     
    Henrik Olsen, asf og Henry "Synes godt om dette"

Del denne side