Plusgrade på Award-rejser

Poster i 'SAS | EUROBONUS' oprettet af Oletjala, 13/3/18.

  1. Oletjala

    Oletjala VIP medlem

    Beskeder:
    246
    "Synes godt om" modtaget:
    835
    Point:
    93
    Jeblin, Offlyer, Henrik Olsen og 1 anden person "Synes godt om dette".
  2. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
    Men det er vel også godt for medlemmerne som "kun" har mulighed for at købe på SAS Plus og dermed kan byde på SAS Business for de sidste point?
     
    Henry og alexanderln "Synes godt om" dette.
  3. MortenS

    MortenS VIP medlem

    Beskeder:
    550
    "Synes godt om" modtaget:
    1,171
    Point:
    93
    Er der 100% sammenfald mellem rejser hvor man kan booke bonusrejse på business og på rejser hvor man kan opgradere til business? Jeg tænkte umiddelbart at der ikke nødvendigvis er sammenfald. I såfald vil der blive bedre muligheder for bonusrejser på business via plusgrade.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  4. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Ikke rigtigt, det ville under alle omstændigheder stadig være bedre at booke business direkte, selv uden flypremium... plus til business koster i hvert fald 25k, hvis ikke mere, så 60+50k=110k mod 100k for direkte business.

    Nej, langt fra. Så du har ret, det er en mere eller mindre dyr mulighed.
     
    MortenS og Henry "Synes godt om" dette.
  5. Offlyer

    Offlyer Where is my SK937?

    Beskeder:
    1,209
    "Synes godt om" modtaget:
    3,998
    Point:
    113
    Meget enig. Står selv med en bonustur til HKG, hvor der ikke er ledige biz (bonus) pladser. Diamant mailen er intet værd og kan ikke gøre noget - men opfordrer mig til at byde på en upgrade:rolleyes:. Så bliver jeg lidt stram i betrækket - føler lidt jeg betaler to gange for den samme vare. Det er bare ikke godt nok SAS og Mastercard.

    Iøvrigt er det min forståelse at såfremt man opgraderer en bonusbillet, så tjener man ingen point. Hmmm x2
     
    Frequie, jtraveler, Henry og 2 andre "Synes godt om" dette.
  6. clager

    clager Platinum VIP medlem

    Beskeder:
    1,716
    "Synes godt om" modtaget:
    5,864
    Point:
    113
    Fra SAS Plusgrade
    qq
    If you paid using EuroBonus points, please ignore the cost shown on the receipt. Please note that passengers who purchased the SAS Go or Plus fare with EuroBonus points will not earn EuroBonus points on the upgrade.
    qq
     
    Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  7. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,400
    "Synes godt om" modtaget:
    12,806
    Point:
    113
    Betyder det, at hvis man betaler for opgraderingen med kolde kontanter, så optjener man EB-point på turen?
     
    Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  8. Offlyer

    Offlyer Where is my SK937?

    Beskeder:
    1,209
    "Synes godt om" modtaget:
    3,998
    Point:
    113
    Den læser jeg anderledes, hvis man har "købt" sin billet med bonus point ("passengers who purchased the SAS Go or Plus fare with EuroBonus points") - så tjener man ikke point på den opgradere fare - uanset hvorledes den købes.

    Så jvf tidligere kommentar: Her mener jeg SAS r.vrender MC Premium kunder. Du er er meget velkommen til at købe biz bonus billetter, men der er stort set ingen tilgængelige. MEN så kan du jo købe en opgradering - så her betaler du altså dobbelt. OG så for at gnide salt i såret så får du helt ikke point for den opgraderede billet.

    Hel aktuel case - har en ARN-HKG flyvning på point. Ingen biz tilgængelige for point, biz kabinen er stort set tom - og diamant mailen siger de ikke kan gøre noget - men jeg kan jo byde på en upgrade. How to piss of loyal customers in 10 seconds flat:mad:
     
    Senest redigeret: 15/3/18
    Henrik Olsen, Henry, Oletjala og 1 anden person "Synes godt om dette".
  9. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,400
    "Synes godt om" modtaget:
    12,806
    Point:
    113
    Du har ret - jeg var lidt for hurtig på tasterne
     
    Henrik Olsen og MortenS "Synes godt om" dette.
  10. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,400
    "Synes godt om" modtaget:
    12,806
    Point:
    113
    Helt enig. Det klæder ikke SAS.
     
    Offlyer, Henrik Olsen, jtraveler og 1 anden person "Synes godt om dette".

Del denne side