Point snyd?

Poster i 'SAS | EUROBONUS' oprettet af Frederik, 12/3/16.

  1. Frederik

    Frederik Nyt medlem

    Beskeder:
    25
    "Synes godt om" modtaget:
    21
    Point:
    3
    Hej Alle

    Mine forældre har været en tur i Thailand med Turkish Airlines.

    Deres billetter var alle booking class Y, men de har kun fået point for 25% af værdien, selvom SAS skriver på deres hjemmeside at Y giver 100% med TK.

    Har andre oplevet dette, eller har i forslag til hvad jeg kan gøre?

    Det er i min interesse da jeg via Family Pool modtager deres point.
     
  2. Rikke Haugen Olsen

    Rikke Haugen Olsen VIP medlem

    Beskeder:
    339
    "Synes godt om" modtaget:
    754
    Point:
    93
    Det er vel næppe snyd? Er det ikke bare, at skrive til dem og spørge? :)
     
    PENSIONISTEN "Synes godt om" dette.
  3. Frederik

    Frederik Nyt medlem

    Beskeder:
    25
    "Synes godt om" modtaget:
    21
    Point:
    3
    Korrekt, ikke snyd.

    Titlen skulle nok nærmere have været.

    "Snydt" for point.
     
  4. jakobv84

    jakobv84 Premium VIP medlem

    Beskeder:
    2,584
    "Synes godt om" modtaget:
    4,201
    Point:
    113
    Nu skal man jo passe på med at kloge sig men booking klasse Y er ofte temmeligt dyre billetter. Har du et screenshot eller lign. du kan dele der viser at de er booket i Y?
     
    Beaglen og PENSIONISTEN "Synes godt om" dette.
  5. Frederik

    Frederik Nyt medlem

    Beskeder:
    25
    "Synes godt om" modtaget:
    21
    Point:
    3
    Her er en af dem.
     

    Attached Files:

  6. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    4,876
    "Synes godt om" modtaget:
    8,942
    Point:
    113
    PENSIONISTEN "Synes godt om" dette.
  7. Frederik

    Frederik Nyt medlem

    Beskeder:
    25
    "Synes godt om" modtaget:
    21
    Point:
    3
    Ok, men den skal i følge den oversigt jo stadig give 100% eller hvad har jeg misforstået?

    Jeg fløj selv Class H til og fra Ghana med TK og det gav 100% som i tabellen.
     
    Beaglen "Synes godt om" dette.
  8. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    4,876
    "Synes godt om" modtaget:
    8,942
    Point:
    113
    Nej, for Y og M er vist for det meste det man bruger når der er tale om økonomiklasse..

    Når du booker ved du (næsten aldrig) hvilken bookingklasse du får, derfor skal man bruge OTA eller flyselskabernes egne sider, hvor man får det at vide inden købet, se eks her:

    https://www.expedia.dk/Details?acti...2f1a15823d&udpDisplayMode=showhotelbanneronly

    Klik på flere oplysninger og du ser her:

    image.png

    Der står økonomi og booking klasse er W.. Som du så vil se, giver 0 point, da den ikke er listet.. Så hvis rejsen har været super billig er der en grund...

    En anden god lille side at huske er :http://www.wheretocredit.com

    Så for at svare, der har højst sandsynligt ikke stået Y på deres bekræftelse af billetten, hvis du finder den frem, vil du se et andet bogstav der modsvarer dine 25%
     
    Beaglen og PENSIONISTEN "Synes godt om" dette.
  9. Frederik

    Frederik Nyt medlem

    Beskeder:
    25
    "Synes godt om" modtaget:
    21
    Point:
    3
    Men for mig giver det bare ikke mening, hvorfor skriver de så Y på boarding kortet som Class samt at SAS skriver at class Y giver 100%.

    Hvorfor ikke blot skrive den faktiske class?

    På deres EB oversigt der ganske vist class V, da deres point kom på, hvilket rigtig nok giver 25%
     
    PENSIONISTEN "Synes godt om" dette.
  10. clager

    clager Platinum VIP medlem

    Beskeder:
    1,098
    "Synes godt om" modtaget:
    2,817
    Point:
    113
    Du kan ikke regne med bogstaverne på et boardingpass - hverken hos Turkish eller noget andet flyselskab i hele verden. Sådan har det altid været.
    Hos SAS er det sådan at hvis du booker en billig billet i deres torsdags kampagner er det
    i o-klasse men på boardingkortet står der m-klasse - og hvis du upgrader til plus er det i z-klasse men på boardingpasset står der c-klasse - ihvertfald på mobilens app.
    Som andre har skrevet ovenfor - billige billetter = lav eller kke pointgivende klasse.
    Se en anden tråd her på IF om Turkish kampagne p.t. med billige billetter uden EB point
     
    Senest redigeret: 12/3/16
    THammer, Rikke Haugen Olsen, Frequie og 1 anden person "Synes godt om dette".
  11. PeterA

    PeterA VIP medlem

    Beskeder:
    929
    "Synes godt om" modtaget:
    1,772
    Point:
    93
    Det er et levn fra fortiden. Y & M på boardingkortet henviser til økonomikabinen. C til businesskabinen. Bookingklassen er noget andet. OP er sandsynligvis ikke blevet snydt.
     
    THammer og Beaglen "Synes godt om" dette.
  12. danielbirch

    danielbirch VIP medlem

    Beskeder:
    268
    "Synes godt om" modtaget:
    405
    Point:
    63
    Man kan også sige det på den måde, at boardingkortet netop ikke er billetten. Boardingkortet viser "bare", hvilket fly du skal ind i og hvor du skal sidde - i dette tilfælde i Y-sektionen (økonomi), fordi "Y" er gammel shorthand for økonomiklasse.

    Billetten er væsentligt mere detaljeret og angiver ikke, hvor du skal sidde, men til gengæld en lang række andre faktorer omkring pris, vilkår, rejserute osv.
     
    Beaglen "Synes godt om" dette.
  13. Rikke Haugen Olsen

    Rikke Haugen Olsen VIP medlem

    Beskeder:
    339
    "Synes godt om" modtaget:
    754
    Point:
    93
    Det er sgu heller ikke nemt. :)
     
    Peter F. og THammer "Synes godt om" dette.
  14. Beaglen

    Beaglen VIP medlem

    Beskeder:
    151
    "Synes godt om" modtaget:
    395
    Point:
    63
    Når man nu ikke kan regne med den oplyste klasse på boardingkortet, så bør selve billetten inkl. bookingbekræftelse alt andet lige være det, som gælder. Ved bookingen plejer flyselskabet / rejsebureauet også gerne at medsende deres rejsebetingelser, så det er nok mere værd at undersøge hvilken klasse der står på selve bekræftelsen og så henholde sig til selve rejsebetingelserne, eftersom det er den juridiske aftaleindgåelse og det kan man altid falde tilbage på.
     
  15. THammer

    THammer VIP medlem

    Beskeder:
    758
    "Synes godt om" modtaget:
    1,620
    Point:
    93
    Men egentligt heller ikke svært...bare man ved hvad det er man taler om :):cool::D:p

    Vi har jo alle været der. Men belært af (dårlig) erfaring så ved vi at hvad boardingkortet viser og hvad billetten er booket i er oftetst 2 vidt forskellige ting.

    I tilfældet med OP ville det være mere interessant at se selve biletten end boardingkortet, som det allerede er blevet gjort opmærksom på tidligere.

    Det skal ikke være nogen hemmelighed jeg også engang troede at det var mere simpelt (som flyselskaberne prøver at gøre det i deres "hverve" materiale) end det egentlig er!
     
    Frequie, Kristian og Rikke Haugen Olsen "Synes godt om dette"
  16. *flyer

    *flyer Sjeff

    Beskeder:
    265
    "Synes godt om" modtaget:
    665
    Point:
    93
    Det er uhyre sjældent at man ser bookingklasse på boardingkortet. Som oftest er det serviceklasse. Her skiller SAS sig positivt ud ved at vise begge dele.

    Du eller dine forældre bør kunne se bookingklassen på jeres e-ticket.

    Historisk hører bookingklasse Y til blandt de dyreste økonomilbilletter, og en billet til Bangkok med Turkish Airlines i bookingklasse Y koster mere end kr. 14.000. En almindelig billet på økonomiklasse - serviceklasse Y - kan klares for under 1/3.
     
    Kristian og Peter F. "Synes godt om" dette.
  17. Nicki Lolk Sørensen

    Nicki Lolk Sørensen VIP medlem

    Beskeder:
    1,784
    "Synes godt om" modtaget:
    2,982
    Point:
    113
    Jo, og det bør laves om. Hvor svært kan det være? Og her er 'sådan har det altid været' en rigtig dårlig undskyldning.
     
    Rikke Haugen Olsen og THammer "Synes godt om" dette.
  18. THammer

    THammer VIP medlem

    Beskeder:
    758
    "Synes godt om" modtaget:
    1,620
    Point:
    93
    Helt enig. Det er jo utoligt nemt at ændre og gøre meget mere overskueligt for "the end customer", hvis man blot gad/kunne blive enige. Den måde man har valgt at gøre det på pt er absolut IKKE til kundens fordel! Det er ikke umuligt at sætte sig ind i nuværende regler, men det kunne f..... gøres meget meget meget nemmere
     
  19. Peter F.

    Peter F. VIP medlem

    Beskeder:
    186
    "Synes godt om" modtaget:
    330
    Point:
    63
    Senest redigeret: 13/3/16
  20. alexanderln

    alexanderln Stealth Member

    Beskeder:
    1,818
    "Synes godt om" modtaget:
    3,540
    Point:
    113
    https://insideflyer.dk/forums/threads/Åhhh-sas-jeg-ville-så-gerne.963/
    også diskuteret lidt i denne tråd.

    Enig i at code-share kan være lidt svært at finde rundt i - særligt også fordi bookingklasserne ikke altid er de samme for de forskellige selskaber
     

Del denne side