Premiera Air - another "bad boy" i klassen!

Poster i 'ALLE ANDRE FLYSELSKABER' oprettet af Schwert, 13/11/17.

  1. Schwert

    Schwert Grumpy old men RULES!!!

    Beskeder:
    1,955
    "Synes godt om" modtaget:
    5,599
    Point:
    113
    Det er ikke så underligt at div. "ambulance jægere" lever i bedste velgående da det oftes er "op ad bakke" særligt med lavpris operatørene at få den kompensation man er berettiget til, men dette svar til en af mine gode venner, fra Premiera Air, slår alligevel alt. De bekræfter at de har haft et fly der er "gået teknisk" og derfor har måttet aflyse/forsinke en afgang, men da de lige havde serviceret flyet mener de afgjort ikke det er deres skyld at "deres gamle lort"går i stykker igen, da det ikke kunne forudsiges, derfor ingen EU261 kompensation - den er sgu langt ude........

    ----------------------

    Dear Passenger,

    Thank you for your e-mail and please accept our apologies for inconveniences you have encountered due to delay of the flight PF454 from Malaga to Billund on October 1st, 2017.

    We understand that punctuality is vital for our passengers, and Primera Air strives to ensure that all flights operate according to schedule. Regrettably, due to the nature of air travel, delays and cancellations are unavoidable and do occur from time to time. We understand how upsetting it is to have your journey disrupted in this way and regret any inconvenience this may have caused you, however we would like to assure that we did everything possible to speed up departure

    We can confirm that the said flight was delayed due to aircraft change as aircraft which was planned to perform this flight had unexpected flight safety shortcoming. As during previously performed aircraft checkups no defect or indications that could allow to predict this kind of defect and avert it timely were discovered, we can conclude that this problem was not predictable and did not depend on airline’s actions and/or inactions and stems from events which, by nature and origin, are not inherent in the normal exercise of airline’s activities and are beyond its actual control.

    Therefore, in accordance with the legislations which we are bound by, we are not obliged to provide compensation outlined in EC Regulation 261/2004 if the disruption was caused by reasons deemed to be outside of our control and where all precautionary measures had been taken. In light of this information, unfortunately we are unable to honor your request for EU-compensation. Furthermore, be assured that all claims are evaluated according to the guidelines regarding extraordinary circumstances from the EU Commission.

    We apologize for any disappointment our response may cause and hope that we may have the pleasure in welcoming you onboard a Primera Air flight when you next choose to travel.

    Best regards,

    Customer Service
    Primera Air

    E-mail [email protected]
    Web http://www.primeraair.com

    [​IMG]
    Disclaimer
    -------------------------------------------------------

    Kan kun sige en ting, så længe flyselskaberne (læs nogen af dem) læser loven som "fanden læser bibelen", så er der basis for "ambulancejægere" der løber med 25% af kundernes retmæssige penge.

    /DSGM

    EDIT:
    PS Sidste linje i brevet er jo næsten hysterisk morsom, tror ikke min kammerat NOGEN SINDE sætter benene i en Primera Air flyver igen......
     
    Senest redigeret: 13/11/17
    Beaglen, Frequie, PENSIONISTEN og 3 andre "Synes godt om" dette.
  2. Jeblin

    Jeblin VIP medlem

    Beskeder:
    867
    "Synes godt om" modtaget:
    2,549
    Point:
    93
    Haha, det er jo helt til grin!
    Den skal vel bare sendes direkte videre til Trafikstyrelsen...
     
    PENSIONISTEN og Henry "Synes godt om" dette.
  3. isolCBflyer

    isolCBflyer VIP medlem

    Beskeder:
    1,403
    "Synes godt om" modtaget:
    5,874
    Point:
    113
    Men er det ikke her du @Schwert skal prøve disse selskaber som hiver dem i retten hvis de lugter money, er det flysinkelse.dk f.eks. ??
     
    PENSIONISTEN og Henry "Synes godt om" dette.
  4. Schwert

    Schwert Grumpy old men RULES!!!

    Beskeder:
    1,955
    "Synes godt om" modtaget:
    5,599
    Point:
    113
    Jeg har foreslået min kammerat lige at prøve med "juridisk vejledning i formulering" en gang til selv, men forberedt ham på at skulle gå til fx. flyforsinkelse.dk med kravet. Og summa summarum 75% af noget er og bliver mere end 100% af ingen ting :D:D:D
     
    mhsalv, PENSIONISTEN, isolCBflyer og 1 anden person "Synes godt om dette".
  5. Jeblin

    Jeblin VIP medlem

    Beskeder:
    867
    "Synes godt om" modtaget:
    2,549
    Point:
    93
    Men 100% er jo mere end 75%, som vil være tilfældet hvis han går gennem Trafikstyrelsen ;)
     
    Henry, PENSIONISTEN og Schwert "Synes godt om dette"
  6. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Lufthansa prøver da samme manøvre så det er en generel tendens i branchen pånær nogle få, som SAS
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  7. miri90

    miri90 VIP medlem

    Beskeder:
    408
    "Synes godt om" modtaget:
    803
    Point:
    93
    Det er altså underholdende hvordan enhver af disse lange returmails fra selskaberne er præcis lige ubrugelige hver gang. men altid spændende at se hvilken undskyldning de finder på :rolleyes:
     
    Beaglen og Henry "Synes godt om" dette.
  8. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Der foreligger en EU dom på at de netop ikke kan nægte at udbetale kompensation pga. tekniske problemer. Kan ikke huske på stående fod, men den kan @Beaglen nok rimelig hurtigt støve op :)
     
    Beaglen, PENSIONISTEN og Henry "Synes godt om dette"
  9. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Fandt den, din ven kan stjæle den her:

    Med henvisning til (EF) Nr. 261/2004 skal vi hermed anmode om udbetaling af kompensation ved aflysning samt dækning af hotel- og forplejningsomkostninger. Jf. gældende retspraksis (f.eks. EU-Domstolens dom af 22. december 2008 (C-549/07)), kan luftfartsselskabet alene afvise krav om kompensation med henvisning til tekniske problemer såfremt der er tale om særligt skærpende omstændigheder som eksempelvis skjulte fabrikationsmangler eller sabotagehandlinger. Dette er ligeledes stadfæstet i Landsretten.
     
    Henrik Olsen, Beaglen, MrJensen og 3 andre "Synes godt om" dette.
  10. Schwert

    Schwert Grumpy old men RULES!!!

    Beskeder:
    1,955
    "Synes godt om" modtaget:
    5,599
    Point:
    113
    Og derfor satte jeg lige min kammerat i forbindelse med @Beaglen, så nu har hun lige forfatter et rigtigt “sagføre svar”

    @Beaglen - skulle hilse fra Henrik og sige at når de falder til patten, vil han sende dig en stor vinkurv for de 25% han har sparet....
    (Han er vin importør sp sikkert gode sager)
     
    Henrik Olsen, SophieHendriksen, Beaglen og 7 andre "Synes godt om" dette.
  11. Beaglen

    Beaglen VIP medlem

    Beskeder:
    527
    "Synes godt om" modtaget:
    1,841
    Point:
    93
    Altså nu bliver jeg jo helt rørt :):rolleyes: - og så må du gerne hilse Henrik og sige, at jeg nok mest er til italienske vine og de må ikke være med en tør eftersmag - jeg kan bedst lide dem sådan lidt søde og saftevandsagtige ;)
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  12. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Perfekt! Jeg må sige, jeg synes selv timelønnen har været favorabel ift. selv at køre "sagerne", men jeg må også sige, jeg har pt. kun prøvet kræfter med SAS og de var ikke megen modstand.
     
    Beaglen, Henrik Olsen og Henry "Synes godt om dette"
  13. Schwert

    Schwert Grumpy old men RULES!!!

    Beskeder:
    1,955
    "Synes godt om" modtaget:
    5,599
    Point:
    113
    WTF og det vil du have mig til at viderebringe??? Ha ha DEN tager du selv med Henrik - søde og saftevandsagtige?? *FNYS* hvis jeg skal blandes ind i det vil jeg foreslå at sende dig en flaske god årgangs "Ribena" i stedet :p;):p;)
     
    SophieHendriksen, Beaglen, Henrik Olsen og 2 andre "Synes godt om" dette.
  14. Beaglen

    Beaglen VIP medlem

    Beskeder:
    527
    "Synes godt om" modtaget:
    1,841
    Point:
    93
    Ha ha, ja okay den klarer jeg bare internt med Henrik, når vi nu vinder sagen :D Og nå ja, altså min vinsmag skyldes nok at jeg faktisk ikke er så god til at drikke vin - jeg er mere en cocktail-pige :p:D;)
     
    Henry, Flyvefisken og Schwert "Synes godt om dette"

Del denne side